מנחם סולטן ומישל שלמייב במשלחת הייצוגית של משרד החינוך לפולין
מנחם סולטן ומישל שלמייב במשלחת הייצוגית של משרד החינוך לפולין

"בלי פחד, ובגאווה": הנציגות האשקלונית במצעד החיים בפולין

מנחם סולטן ומישל שלמייב, חברים בתנועות הנוער העירוניות, נבחרו ע"י העירייה לצאת למשלחת הייצוגית של משרד החינוך לפולין, על מנת להשתתף במצעד החיים המתקיים כל שנה ביום השואה, וכן בטקס '80 שנה למרד גטו ורשה'. מישל שלמייב: "מסע מעשיר, מרגש, ומאוד מבגר"

פורסם בתאריך: 20.4.23 22:09

     

כמידי שנה, עיריית אשקלון באמצעות האגף לתרבות, נוער וספורט במינהל החינוך, מסייעים בהוצאת בנות ובני נוער מתנועות הנוער העירוניות כחלק מהמשלחת הייצוגית של משרד החינוך לפולין, בעת מצעד החיים השנתי שמתקיים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. השנה נבחרו תלמידי כיתה י"ב מבית הספר אורט אפרידר – מנחם סולטן ומישל שלמייב. השניים יצאו למשלחת במסגרת פעילותם בתנועות הנוער העירונית.

 

המשלחת הייצוגית מורכבת מבנות ובני נוער מכל רחבי הארץ אשר פעילים חברתית בעירם ואליהם הצטרפו נציגי משרד החינוך ביניהם גם, שר החינוך וחבר הכנסת, יואב קיש. במסגרת המשלחת המשתתפים ייקחו חלק גם בטקס המרגש '80 שנה למרד גטו ורשה'.

המשלחת הייצוגית של משרד החינוך לפולין

נציגות אשקלונים במשלחת הייצוגית של משרד החינוך לפולין

נציג מועצת הנוער העירונית והמד"צים, מנחם סולטן: "מסע פולין הוא מסע מורכב, שומעים סיפורים שלא שומעים בארץ או במסגרת לימודי היסטוריה. אתמול נכחנו במצעד החיים, כ-10,000 איש נכחו שם מכל העולם, צעדנו באותם מקומות שמצעדי המוות היו. היום אנחנו ניקח חלק מטקס ״80 שנה למרד גטו ורשה״ וזוהי עוד נקודה משמעותית במסע הייחודי הזה. יש נוכחות אשקלונית".

מנחם סולטן ויואב קיש במשלחת לפולין

מנחם סולטן ויואב קיש במשלחת לפולין

נציגת המד"צים, מישל שלמייב: "מסע לפולין הוא מסע מאוד מעשיר, מרגש, ומאוד מבגר. נורא רציתי לצאת למסע לפולין, גם בגלל החוויה, אבל בעיקר בגלל הקשר המשפחתי שלי לשואה. מאוד התרגשתי להיות במקומות שכל הזוועות האלו קרו, זה רק מראה לנו שניצחנו ועברנו את זה ושאנחנו יכולים לחזור לאותם המקומות בלי פחד, ובגאווה. הנקודה הכי משמעותית ומרגשת במסע היה מצעד החיים, ובנוסף ניקח גם חלק מטקס ״80 שנה למרד גטו ורשה״. בעיקר נרגשת להציג את העיר שלי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר