מקלט. צילום: אלדד עובדיה
מקלט. צילום: אלדד עובדיה

צעד חשוב מאוד: עיריית אשקלון תשפץ מקלטים בבניינים משותפים

כאלף מקלטים ברחבי העיר השייכים לבניינים משותפים הוותיקים בעיר, יהיו זכאים לסיוע בשיפוץ המקלט והשמשתו למצבי חירום. אגף הביטחון בעירייה מוביל את הפרויקט מול ועדי הבתים. כל ועד בית שבו תהיה הסכמה גורפת וכן יעמוד בקריטריונים שנקבעו, יוכל להגיש בקשה לאגף להמשך טיפול

פורסם בתאריך: 16.3.23 06:25

     

לאחר מאמצים אינטנסיביים ודיאלוג ארוך מול משרד הביטחון, השיגה עיריית אשקלון תקציב משמעותי לשיפוץ, שדרוג ובעיקר השמשת המקלטים המשותפים בבניינים הוותיקים ברחבי העיר. מדובר בכמעט 1,000 מקלטים, שרובם לא שמישים ברמות מסוימות. אגף הביטחון בעירייה מוביל את הפרויקט מול ועדי הבתים. כל ועד בית שבו תהיה הסכמה גורפת וכן יעמוד בקריטריונים שנקבעו, יוכל להגיש בקשה לאגף להמשך טיפול בהתאם לתוכנית עבודה שנתית. יש לציין כי מדובר בפריצת דרך משמעותית שכן מקלטים משותפים הינם פרטיים ובבעלות ואחריות של הדיירים.

בשנים האחרונות הגיעו לעירייה עשרות פניות של ועדי בתים שמבקשים עזרה וסיוע להשמיש את המקלטים, בחלק מהמקרים הסיוע היה בהיבט של אכיפה מול דיירים שהשתלטו על המקלטים או דיירים שאחסנו גרוטאות וחפצים ובכך לא אפשרו כניסה של דיירים בשעת חירום. בהרבה מאוד מקרים אחרים ישנם כשלים ופערים בהיבטים שונים, בחשמל, אינסטלציה, איטום, משאבות ועוד. באגף הביטחון יתאימו חליפת שיפוץ לכל מקלט. מרגע סיום השיפוץ, האחריות לתחזוקת המקלט בשגרה תהיה על הדיירים.

מרחב מוגן

מרחב מוגן

"זו בשורה אדירה עבור עשרות אלפי תושבים", אמר ראש העיר, תומר גלאם. "אנחנו פועלים בכל המישורים כדי לשפר את המיגון בעיר ולהגביר את תחושת הביטחון של התושבים. הנחיתי את אגף הביטחון להגביר את הקצב כדי לצמצם את לוח הזמנים ולהגיע לכמה שיותר בניינים בעיר".

נזכיר כי לאחרונה פנה ראש העיר, תומר גלאם, לראש הממשלה, בנימין נתניהו וכן לשר הביטחון יואב גלנט ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה להוציא אל הפועל תוכנית מיגון נכונה ואחראית ולהעצים את חוסנם של תושבי העיר על ידי הענקת הטבות כלכליות. "התרעתי בפניכם פעמים רבות", כתב גלאם במכתב. "לכ-40,000 מתושבי העיר אין מרחב מוגן ראוי ובסיסי. זהו צו השעה להוציא אל הפועל תוכנית מיגון נכונה ואחראית ולהעצים את חוסנם של תושבי העיר על ידי הענקת הטבות כלכליות, המגיעות להם בזכות ולא בחסד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר