דר' דוד דויטש במכללה האקדמית אשקלון. צילום: אשר דיין
דר' דוד דויטש במכללה האקדמית אשקלון. צילום: אשר דיין

כוחם של הרופאים מסוכן? הרצאה מעוררת מחשבה במכללה האקדמית אשקלון

דר' דוד דויטש הרצה בכנס בינלאומי במכללה האקדמית אשקלון על 'אמפתיה ואלימות רפואית תחת המשטר הנאצי', ותהה מדוע העם אינו בוחר להפגין גם על כוחה המופרז של הרפואה, יחד עם הפגנתו נגד כוחן המופרז של מערכת המשפט והכנסת

פורסם בתאריך: 14.3.23 21:05

     

דר' דוד דויטש, ראש דסק אסיה אפריקה בביה"ס המרכזי להוראת השואה ומרצה באוניברסיטת חיפה, התארח בכנס הבינלאומי המתקיים בימים אלו במכללה האקדמית אשקלון ודיבר על כוחה המופרז של הרפואה בהשוואה לכוחן של הכנסת ומערכת המשפט בישראל, מהן חוששים כיום בעם.

בכנס, שעוסק בנושא התפתחות האתיקה והמשפט לאחר השואה הרצה דר' דויטש על אמפתיה ואלימות רפואית תחת המשטר הנאצי, והחל את הרצאתו בשיח על ההפגנות המתרחשות לאחרונה בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. "בנסיעה שלי לכאן ראיתי אנשים עם דגלי ישראל עם שתי קבוצות שונות. אחת טענה שיש לבית המשפט יותר מדי כוח, והקבוצה השנייה טענה שיש יותר מדי כוח לכנסת. המשותף להן הוא ששתי הקבוצות מבינות שהישויות ההן, שקרויות מערכת משפט והישות שקרויה הכנסת – שיש לה יכולת חקיקה והוצאה לפועל, הן טובות אבל גם טיפה מפחידות, כי בהינתן מצב שיש להן יותר מדי כוח, דברים לא טובים יכולים לקרות בשני הצדדים", אמר.

דר' דוד דויטש

דר' דוד דויטש במכללה האקדמית אשקלון. צילום: אשר דיין

"שני הצדדים חוששים מכוח יתר לשופטים או פוליטיקאים. איזו הפגנה לא ראיתי בדרך? הפגנה שמתייחסת לרופאים. יש הנחה סמויה שבפרופסיה הרפואית אין בעיה, הכוח והאוטוריטה מובנת מאליה כאילו להם הסמכות. אף פוליטיקאי או שופט לא יחדור לך לווריד כשאתה חסר אונים. ובכל זאת, מדוע אנו חוששים מכוחם של ממשלה ומערכת המשפט ואיננו מודעים לכוחה העודף של הרפואה?", אמר והשאיר בקהל נקודה למחשבה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר