הבריכה העתיקה. צילום: גוגל סטריטוויו
הבריכה העתיקה. צילום: גוגל סטריטוויו

קבלן מטעם עיריית אשקלון החריב בריכת נוי עתיקה במהלך עבודות למסיבת פורים

הבריכה הזאת שרדה עשרות שנים, בסביבות 150 שנה. עד שהגיע קבלן מטעם עיריית אשקלון ובמחי טרקטור החריב אותה וסלל מעליה מדרכה. בעירייה אומרים כי "הבריכה העתיקה נפגעה בטעות אנוש" וכי ראש העירייה הורה לשחזר אותה

פורסם בתאריך: 5.3.23 20:10

     

בשבועות האחרונים הכשירה העירייה את שטח רחבת החאן באשקלון לצורך החייאת המקום, כאשר האירוע שנקבע לצורך זה הוא מסיבת רחוב גדולה במסגרת חגיגות פורים. במסיבה עצמה צפויים להופיע מבחר DJ'S וצפויים להשתתף בה תושבים רבים.

במקום הזה במשך עשרות שנים עמדה הבריכה העתיקה. צילום: סיון מטודי, עיריית אשקלון

במקום הזה במשך עשרות שנים עמדה הבריכה העתיקה. צילום: סיון מטודי, עיריית אשקלון

במסגרת ההכנות למסיבה שופצה רחבת החאן כולה, והוצבו בה ספסלי רחוב ושולחנות לנוחות הציבור. אלא שחלק מהפעולות שנעשו שם פגעו ממש בערכים העתיקים שבמקום. כזכור, החאן וסביבתו הוכרזו כבר כמבנים לשימור והעבודות בהן מצריכות אישורים מיוחדים מוועדת השימור.

בכיכר עצמה, שנקראת כיכר העצמאות, עמדה במשך עשרות שנים בריכת נוי קטנה, על פי ההערכות היא נבנתה שם במהלך התקופה העותמאנית והיא בת כ-150 שנים. הקבלן שעבד שם במקום מטעם העירייה, החריב והרס לגמרי את אותה הבריכה  ואז ריצף מעליה אבנים משתלבות.

בעירייה סירבו לומר אם העבודות במקום נעשו באישור או בליווי של מומחי שימור או אנשי שימור.

הבריכה במרכז התמונה. צילום מלפני 75 שנה. מתוך אוסף משה פישר

הבריכה העתיקה. צילום: גוגל סטריטוויו

הבריכה העתיקה והחאן. צילום: גוגל סטריטוויו

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "הבריכה העתיקה נפגעה בטעות אנוש במהלך העבודות ומיד עם היוודע הנושא הנחה ראש העיר לבצע שחזור שלה במקום. ראש העיר אף שוחח בנושא עם ההיסטוריון ונאמן השימור, גד סובול. בהתאם לזאת, נקבעה פגישה עם נאמני השימור ורשות העתיקות על מנת לקדם את הנושא. עיריית אשקלון ביצעה בשנתיים האחרונות מהפכה של ממש בתחום שימור האתרים ההיסטוריים בעיר והיא מהווה מודל לרשויות אחרות בתחום. העירייה תמשיך בפעילותה להענקת מקום של כבוד לעבר המפואר של העיר לצד תנופת ההתחדשות המתרחשת בכל רחבי העיר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר