משלחת מקייב במרכז החוסן באשקלון
משלחת מקייב במרכז החוסן באשקלון

"הם היו צמאים למידע": משלחת מקייב הגיעה ללמוד מאשקלון על התמודדות נפשית בזמן לחימה

משלחת של נציגי רווחה מעיריית קייב הגיעה לביקור במרכז החוסן באשקלון, על מנת ללמוד כיצד להתמודד עם ההשלכות הנפשיות של תושבי עירם עקב הלחימה המתרחשת בשנה האחרונה בין רוסיה לאוקראינה

פורסם בתאריך: 2.3.23 09:18

     

משלחת ממחלקת הרווחה בקייב שבאוקראינה הגיעה לביקור בעיר אשקלון על מנת ללמוד כיצד להתמודד עם השלכות נפשיות של תושבים בזמן מלחמה. כידוע, כבר שנה מתמודדת אוקראינה במלחמה מול רוסיה, ובקייב מבינים שיש צורך לתת מענה על ההשלכות הנפשיות האדירות של תושבי העיר. הביקור התקיים במסגרת פעילות הקואליציה הישראלית לטראומה, המפעילה את מרכזי החוסן בישראל.

נציגי המשלחת ביקרו במרכז החוסן וביקשו ללמוד על המודל הפועל בעיר, וכיצד ניתן לקדם נושא החוסן המנטלי והתמודדות הנפשית בקרב תושביהם "הם היו צמאים למידע", סיפרה מנהלת מרכז החוסן, דפנה שנגרס. "הם דיברו על הקושי שלהם בעיר גדולה שיש בה הרבה אדמיניסטרציה, שאלו איך אנחנו מגייסים אנשים להתנדבות. היו להם הרבה שאלות". דפנה הוסיפה כי בכל השהות שלהם הם הקפידו להיות מעודכנים בנעשה בקייב, "עשינו כמה פעמים הפסקות כי הם רצו לבדוק מה קורה בעיר שלהם".

מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

מרכז החוסן. צילום: אלדד עובדיה

בהמשך ביקרה המשלחת במוקד העירוני בעירייה ונפגשה עם מנהל מחלקת החירום, חיים מור יוסף, שתיאר בפניהם את המציאות של העיר בשנים האחרונות תחת ירי הרקטי מעזה. "הסברנו להם שבמקביל להסלמות הביטחוניות, אנחנו עוברים הכשרות וביקורות כל השנה, מפיקים לקחים ועושים את ההתאמות הדרושות כדי להעלות את רמת המוכנות של העיר לסבב הבא. הסברנו עד כמה חשוב שהרשות והעומד בראשה יהיו נוכחים בסבב הלחימה, עד כמה שזה תורם להפחתת החרדות והלחצים. הם הופתעו לשמוע שלמרות המציאות הזו, העיר צומחת, מתפתחת וישנה הגירה חיובית".

ראש העיר תומר גלאם עם צוות מרכז החוסן. צילום: דוברות העירייה

ראש העיר, תומר גלאם, אמר: "לצערנו אנחנו כבר למודי ניסיון בניהול אירועי חירום והסלמה ביטחונית, משלב החירום ועד ההתמודדות עם הצלקות הנפשיות שנותרות לאחר מכן, אם זה בקרב ילדים וכן, גם בקרב מבוגרים. ובכל זאת, אנחנו מוכנים תמיד לתרום ולשתף מהידע והניסיון שלנו כדי לסייע לתושבי אוקראינה להתמודד עם המציאות המורכבת והקשה בשנה האחרונה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר