קניון לב אשקלון
קניון לב אשקלון

"יביא לקריסה כלכלית": העירייה דרשה 20 מיליון ש"ח מקניון לב אשקלון. כמה היא קיבלה?

העירייה ממשיכה במסע גביית הארנונה שחושבה מחדש והפעם היא הגיעה לקניון לב אשקלון והטילה עליו דרישת תשלום אסטרונומית. זה הסתיים בפחות ובעלי הקניון נאלצו להיפרד בכמה מיליונים

פורסם בתאריך: 10.3.23 12:00

     

עיריית אשקלון מבצעת בשנים האחרונות מדידות מחודשות בכל מיני מפעלים, מבני תעשייה ומשרדים ברחבי העיר וזאת על מנת לעדכן את גובה תשלום הארנונה. כלפי מעלה כמובן.

אחד המקומות שעיריית אשקלון נכנסה אליהם בשנת 2021 הוא קניון לב אשקלון, הממוקם ברחוב ההסתדרות בשכונת שמשון.

העירייה ביצעה שם מדידות והחליטה לחייב אותו על שטחים שלא חייבה קודם לכן, אבל הוסיפה גם חיוב כזה 7 שנים אחורה. התוצאה: לקניון לב אשקלון נוצר חוב ארנונה בסך המתקרב ל-20 מיליון ש"ח(!).

מינהל הכנסות בעיריית אשקלון

מינהל הכנסות בעיריית אשקלון

בעלי הקניון נזעקו לנוכח התשלום העצום שהוטל עליהם ופנו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעתירה מנהלית שם טענו נגד החיוב האסטרונומי הזה.

הקניון הוותיק הוקם לפני כשלושים שנה ואף לדברי הבעלים, "אין מדובר בקניון כשמעותו בפי העם, אלא יותר מרכז מסחרי שכונתי המצוי כאמור בשכונה חלשה ושאינה מבוססת. לאור עובדה זו ונוכח מיקומו של הקניון כאמור, לאורך השנים אף העירייה נהגה במקום באופן מתחשב ונמנעה מלגבות ארנונה על שטחים ציבוריים, נכתב בעתירה.

כמו כן, הודגש בעתירה כי השתת ארנונה כפי שדורשת העירייה עלולה להביא לקריסה כלכלית של הקניון באופו שיביא לשיתוק הפעילות כולה".

הבעלים אף ציינו כי העירייה עצמה שכרה שטחים בקניון עצמו והכירה את מצבו של הנכס ואת השטחים המצויים בו ותשלומי הארנונה של הקניון אף קוזזו מדמי השכירות ששילמה העירייה. עוד נטען כי שוכרים רבים עברו בשנים הללו בנכסים המדוברים ובזמן אמת הם לא נדרשו לשלם את הסכומים המוגדלים ועכשיו בעלי הקניון צריכים לחפש את כל השוכרים ולדרוש מהם תשלומי עבר משנים עברו וזה דבר שהוא אינו עולה על הדעת.

הבעלים טענו כי הודעת העירייה ודרישתה לתשלום של 20 מיליון ש"ח כחלק מחישוב חדש הכולל 7 שנים אחורה, הינה הודעה בלתי חוקית ופסולה, בטח לנוכח העובדה שהעירייה הכירה את המקום ושכרה בו שטחים ומעולם לא הודיעה לבעלים כי היא מתכוונת לדרוש תשלום נוסף. לדבריהם, החיוב יכול להיות רק קדימה ולא רטרואקטיבי.

קניון לב אשקלון

קניון לב אשקלון

לאחר הגשת עתירה התנהל משא ומתן מחוץ לכותלי בית המשפט בין בעלי הקניון לבין נציגי העירייה, בסיומם הוחלט כי החישובים החדשים יחולו מעתה והלאה וכי על חובות העבר, ישלם הקניון סכום של 5 מיליון ש"ח בשלושה תשלומים.

מעיריית אשקלון נמסר: "העירייה אמונה על הקופה העירונית ופועלת בהטלת ארנונה על פי הוראות הדין. מעבר לכך, היא גם אינה נוהגת להתייחס או להתנהל בנוגע למחלוקות עם נישומים כאלה או אחרים בתקשורת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר