רוה"ע תומר גלאם בוועדה, ערוץ הכנסת
רוה"ע תומר גלאם בוועדה, ערוץ הכנסת

"בטלו את צו החיסיון על פעילות קצא"א": רוה"ע תומר גלאם ומנכ"לית איגוד ערים מיטל אמיתי בדיון בכנסת

ראש העיר תומר גלאם ומיטל אמיתי מנכ"לית איגוד ערים להגנת הסביבה נפת אשקלון בדיון שנערך היום בכנסת, שעסק בהארכת צו החיסיון על פעילות קצא"א: "מתנגדים נחרצות להארכת צו החיסיון על חברת קצא"א"

פורסם בתאריך: 13.2.23 23:57

     

תומר גלאם ראש עיריית אשקלון ויו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה, ומיטל אמיתי, מנכ"לית איגוד ערים להגנת הסביבה נפת אשקלון, השתתפו הבוקר בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת שעסק בהארכת החיסיון על פעילות קצא"א, והביעו את התנגדותם הנחרצת להארכת צו החיסיון על חברת קצא"א וביקשו שקיפות מלאה בכל הנוגע לפעילותה של החברה.

צו החיסיון של קצא"א קובע כי כל פרט הנוגע להתנהלותה הכלכלית, העסקית או התכנונית של החברה יישאר חסוי. נושאי איכות הסביבה, תכנון ובניה לא ייחשב סודי, אך עקב הסודיות המוחלטת על שאר הנושאים, גם נושאים כמו איכות הסביבה ישארו בחלקם בגדר חסויים. בחודש שעבר הוחלט להאריך את צו החיסיון על לשנת 2027, ומאחר ונושאי איכות הסביבה עדיין נותרים חסויים בחלקם, מבקשים פעילי איכות הסביבה לבטל את צו ההארכה על מנת שיוכלו לאמוד את הנזקים הסביבתיים הנגרמים עקב פעילות קצצ"א.

מיטל אמיתי בוועדה. ערוץ הכנסת

מיטל אמיתי בוועדה. ערוץ הכנסת

ראש העיר תומר גלאם אמר בדיון כי אין כל הצדקה להארכת החיסיון. גלאם הזכיר את המפגעים ואת אירועי הסביבה החריגים בהיקפם של קצא"א, כגון: זיהום אוויר ומטרדי ריח קשים שחוו התושבים במהלך השנים האחרונות ואמר: "החשיפה לסכנות אלו כתוצאה מפעילות החברה, ובתדירות גבוהה כל כך, מחייבת מתן אפשרות לגופי הפיקוח והאכיפה השונים לבצע את תפקידם כנדרש ובאופן אפקטיבי. לשם כך, יש חשיבות קריטית לחשיפת מלוא המידע הנדרש, ובביטול צו החיסיון".

עוד אמר גלאם כי "אשקלון מצויה בטווח הרקטות מרצועת עזה, דבר אשר מגביר את הסכנה לתושבים ולסביבה במקרה של פגיעה בתשתיות לאומיות במקרה של מערכה נוספת ורחבה יותר".

מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה נפת אשקלון, מיטל אמיתי, אמרה בוועדה כי במצב הנוכחי, "אין למעשה באפשרותם של פקחי האיגוד לוודא כי הכמויות שנכנסות למכלל אשקלון אכן עומדות במגבלות היתר הרעלים. הדבר חמור שבעתיים נוכח העובדה שאשקלון מצויה בטווח ירי הרקטות מרצועת עזה בעיתות של לוחמה", ציינה אמיתי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר