מטען החבלה. צילום: דוברות המשטרה
מטען החבלה. צילום: דוברות המשטרה

עבריין מאשקלון נתפס עם מטען חבלה ברכבו והסביר: "זה בשביל פורים"

ברכבו של אנדריי לבובקין נמצא מטען חבלה מאולתר וכן מדים של שוטר וצו של בית משפט. הוא הסביר כי את המטען קנה בעליאקספרס וכי התכוון לפוצץ אותו בפורים, וגם מדי השוטר נועדו לתחפושת יחד עם הצו של בית המשפט. כתב אישום הוגש נגדו לצד בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים

פורסם בתאריך: 12.2.23 14:44

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד אנדריי לבובקין (31) מאשקלון לאחר שבחיפוש ברכבו נמצא מטען חבלה מאולתר.

על פי כתב האישום שהגישה עו"ד הילה דרימר, במהלך חודש ינואר האחרון במסגרת פעילות משטרתית יזומה של היחידה המרכזית של מרחב לכיש, הבחינו בלשי הימ"ר ברכב המאזדה של לבובקין חונה ליד מקום עבודתו.

בעקבות כך, נכנסו למקום עבודתו הציגו לו צו מעצר וחיפוש. במהלך החיפוש על גופו של המשיב מצאו שלט ומפתחות רכב. תחילה, הוא אמר להם שלא הגיע עם הרכב לעבודה ורק בהמשך כאשר אמרו לו השוטרים שהם יודעים שהוא אינו דובר אמת, הוא התנצל בפניהם ששיקר להם וטען שעשה זאת מאחר ומחזיק בנפץ לא חוקי שהוא בנה. מיד לאחר מכן, הוא פתח את תא הכפפות, והראה להם את המטען המאולתר.

לבוש עם סממני משטרה. צילום: דוברות המשטרה

מדי המשטרה שנמצאו ברכבו. צילום: דוברות המשטרה

מדובר היה במטען חבלה עם חומר נפץ שאליו הוצמדו ברגי מתכת וכן הוצמד לו מקלט אלחוטי עם סוללות ומשדר אלחוטי וזאת על מנת להפעיל אותו מרחוק.

בהמשך החיפוש ברכב מצאו הבלשים בתא המטען שני כובעי משטרה, שתי חולצות עם כיתוב "משטרה" בחלק הקדמי וסמל של "משטרת ישראל" בחלק האחורי. בנוסף לכך נמצאו כפפות שחורות ונרתיקי אקדחים. הבלשים מצאו גם מסמכים מפוזרים, בין המסמכים נמצא צו "חיפוש במקום וחדירה לחומר מחשב" חתום ע"י שופט ביהמ"ש, כאשר פרטיו של נשוא הצו מחוקים בטיפקס.

בעקבות זאת, הובא חבלן משטרה שניטרל את המטען.

לבובקין נעצר וטען בפני החוקרים שלפני מספר חודשים הכין את המטען המאולתר רק שלא מדובר במטען אלא בנפץ. את מרכיבי המטען קנה דרך האינטרנט באתר, "עליאקספרס". ולמד להכין דרך אתר "יוטיוב" וכי התכוון להשתמש בנפץ בפורים. לגבי מדי השוטרים ויתר האביזרים שנמצאו בתא המטען ברכבו טען שקנה גם דרך האינטרנט לפני כשנה כי התכוון להתחפש בפורים שנה שעברה אך זה לא יצא לפועל וזה נשאר ברכבו. לגבי צו ביהמ"ש החתום שנמצא ברכבו טען שמדובר בצו של קרוב משפחתו וביקש ממנו את הצו לצורך התחפושת שלו בפורים וזה נשאר ברכבו יחד עם שאר המסמכים.

בדירת מגוריו של לבובקין, מצאו בלשי הימ"ר בחדר הארונות שבחדר השינה של המשיב. שתי שקיות אחת בתוך השנייה, בתוך השקיות, שני מקלטים אלחוטיים, משדר אלחוטי ורש"ג (ראש גפרור חשמלי), 61 רשג"ים חשמליים בעלי מוליכים דו גידיים – חד סיביים, גליל סרט דביק, מגנט עגול, זוג דסקות וכדוריות מתכת, 2 אזיקי יד ו-6 פאוצ'ים שחורים.

בבדיקות מעבדה נמצאו טביעות אצבעותיו של לבובקין בין היתר על המקלט, משדר, סרט דביק שחור שעטף את המטען החבלה המאולתר. כמו כן, נמצאה התאמה מלאה בין בסרט הדביק שנמצא בשקית בחדר הארונות לבין זה שמחובר על מטען החבלה המאולתר.

שלט להפעלה מרחוק של מטען חבלה. צילום: דוברות המשטרה

משדר אלחוטי למטען חבלה. צילום: דוברות המשטרה

השלט להפעלה מרחוק של המטען במחזיק המפתחות. צילום: דוברות המשטרה

השלט להפעלה מרחוק של המטען במחזיק המפתחות. צילום: דוברות המשטרה

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציינה עו"ד דרימר כי "קיים יסוד סביר לחשש כי שחרורו ממעצר יביא לשיבוש הליכי משפט, חשש זה נלמד מהתנהגות המשיב, בשעה שעוכב על ידי הבלשים שיקר וטען שלא הגיע עם רכבו לעבודה וכי אינו נמצא בחנייה . כל זאת מאחר וידע שמחזיק ברכבו את מטען החבלה המאולתר…".

ללבובקין יוחסו עבירות בנשק (ייצור נשק), עבירות בנשק (נשיאה והובלה) והכנת עבירה בחומרים מסוכנים.

בימ"ר לכיש ציינו כי "הנאשם נעצר במהלך פעילות ממוקדת של בלשי הימ"ר, בזמן שהוא נוסע ברחובות העיר אשקלון כשברשותו מטען חבלה מאולתר, ובכך היווה סכנה ממשית לעצמו ולציבור. לאחר בחינה של המטען שנוטרל על ידי החבלנים, התגלה כי הוא עטוף ברסס ברזל על מנת להגביר את עוצמת ויכולת הפגיעה שלו. בנוסף הצמיד הנאשם למטען מקלט אלחוטי, שאת השלט שלו תפסנו על צרור המפתחות של הרכב, ומכך הסקנו כי מדובר במטען שמוכן להפעלה מיידית. אין ספק שפעם נוספת פעילות הסיכול הממוקדת הובילה להצלת חיי אדם ו\או מניעת פגיעה ברכוש".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר