פז ארביב ואלה גמליאל מתוך התכנית של פאולה וליאון
פז ארביב ואלה גמליאל מתוך התכנית של פאולה וליאון

מה עשו תלמידות אורט מאשקלון בתכנית של 'פאולה וליאון' בערוץ 12?

בית הספר אורט רונסון ציין את יום המילה הטובה ברחבי העיר. מגוון פעילויות שנועדו להוקיר תודה לגופים שונים, ולבני אדם בפרט היו מטרת היום, שמשמעותו העיקרית היא שהטמעת ערכים ודרך ארץ היא ההישג החשוב מכל, לפני הציונים

פורסם בתאריך: 6.2.23 15:33

     

תלמידי אורט ע"ש הנרי רונסון באשקלון ציינו את 'יום המילה הטובה' של רשת אורט, ודאגו להוקיר תודה לגופים שונים באשקלון, ביניהם, כבאות והצלה, בית החולים ברזילי, וגם, לקשישים בבתי האבות. הפעילויות המרגשות והטובות שיזמו בבית הספר, הביאו את פז ארביב, יו"ר מועצת התלמידים, הלומדת באורט ע"ש הנרי רונסון, להתראיין לתוכניתם של פאולה וליאון בערוץ 12, יחד עם תלמידת אורט אפרידר, ולספר בגאווה על הפעילות.

כמדי שנה מציינים ברשת אורט את 'יום המילה הטובה' על מנת להעצים ולהטמיע את משמעותה של המילה הטובה לכל אדם. במסגרת פעילויות אלו מודים התלמידים לצוות החינוכי, לוועד ההורים, לעובדי המנהלות של בתי הספר השונים ולעוד גורמים ברחבי אשקלון. 'יום המילה הטובה' מהווה את אחד מימי השיא בכל שנת לימודים, והוא מסורת ברשת אורט. האמירה כי ציונים והישגיות זה חשוב, אך לא פחות מהטמעת ערכים ודרך ארץ, היא המטרה העיקרית של יום זה.

יום המילה הטובה באורט רונסון

יום המילה הטובה באורט רונסון

כאמור, חלוקת מזון לקשישים, העברת מסרים טובים לאנשי הכבאות וההצלה, חלוקת סלי שי לחולים בבית החולים ברזילי היו רק חלק ממגוון פעילויות ערכיות ומרגשות שעשו תלמידי אורט רונסון. בהובלתה של הרכזת החברתית איריס אטיאס, אוטובוס עם תלמידי בית הספר יצא למספר מקומות ברחבי העיר אשקלון, על מנת לפרגן ולתת מילים טובות במספר מוקדים. תחילה הגיעו התלמידים לבסיס הכבאות, שם התקבלו בחום על ידי אנשי הכבאות וחילקו להם מתנות עם מילים טובות.

משם הם המשיכו לבית אבות ולעיריית אשקלון, הביעו את הערכתם לגמלאים, ונתנו שי לעובדי הניקיון של העירייה. הם לא שכחו לשמח ביום החשוב את החולים בבית החולים, והגיעו לבית החולים "ברזילי", שם חילקו משלוחים מתוקים לחולים במחלקות השונות.

בבית הספר עצמו התקיימו שיעורי חינוך מיוחדים על חשיבות הכרת הטוב, על היתרון בלפרגן והכוח שמילה טובה עשויה לתת לחברים, משפחה ובכלל. אירוע מרגש במיוחד היה מעין "טקס אוסקר" שבמהלכו קיבלו אנשי המנהלה של בית הספר שי מיוחד בדמות זכיה בפסל האוסקר, כאות הערכה מהתלמידים על עבודתם ומסירותם לאורך כל ימות השנה לטובת בית הספר בכלל והתלמידים בפרט.

פז ארביב בראיון לפאולה וליאון

פז ארביב בראיון לפאולה וליאון

בנוסף, במסגרת שיתוף הפעולה בין בה"ס אורט רונסון לבית הספר היסודי "בית יחזקאל", לטובת היום המיוחד, הגיעו תלמידי רונסון והעבירו שיעורי חינוך בנושא המילה הטובה לתלמידי בית הספר היסודי, ואף חילקו להם סלים מתוקים ומילים טובות בתוכם.

שיתוף פעולה מיוחד עם שוטרי משטרת אשקלון התקיים גם הוא במסגרת היום, במהלכו חילקו התלמידים והשוטרים "דוחות חיוביים", בהם מילים טובות על שמשות נהגי המכוניות באשקלון, יחד עם הסבר על המיזם המיוחד של המילה הטובה. בנוסף נערכו משחקים בבית הספר הקשורים למשימות של מילה טובה.

יום המילה הטובה באורט רונסון

יום המילה הטובה באורט רונסון

"הכרת הטוב היא ערך עליון וזו מטרת המיזם של המילה הטובה", אמרה מנהלת בית הספר שרון אטלן. "היה יום מוצלח מעצים וחשוב מאוד, בו התלמידים למדו את הערך של הכרת הטוב ואת החשיבות של האמירה והפרגון לאחר. אני גאה בתלמידים על העשייה המשמעותית ומודה לצוות החינוך החברתי של בית הספר , יסכה יהודה רכזת מועצת התלמידים, ליהיא לוגסי רכזת מעורבות אישית, והמובילה את הפרויקט ביד רמה איריס אטיאס רכזת החינוך החברתי".

יום המילה הטובה באורט רונסון

יום המילה הטובה באורט רונסון


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר