מטען חבלה. אילוסטרציה: דוברות המשטרה
מטען חבלה. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

אישום: צעיר מאשקלון רכש לבנת חבלה צה"לית ונסע איתה ברכבו בכביש סואן תוך סיכון חיים

צעיר מאשקלון נאשם כי רכש לבנת חבלה במשקל חצי ק"ג מחייל שגנב אותה מהבסיס בו הוא משרת. האשלקוני וחייל נוסף נסעו עם לבנת החבלה בתא המטען של רכבם ונעצרו על ידי המשטרה

פורסם בתאריך: 12.1.23 15:11

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום כנגד צעיר בן 19 מאשקלון, זאת לאחר שרכש לבנת חבלה וחומר נפץ נוסף מחייל שגנב את החומרים ממטווח צה"לי בזמן ששירת בחיל הנדסה קרבית.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין חן עסיס לביא עולה כי א.א ו-ב.ב הם שני חיילים שהכירו במסגרת שירותם הצבאי בחיל ההנדסה הקרבית. לפני כשלושה חודשים, א.א גנב ממטווח חבלה צה"לי לבנת חבלה במשקל של כחצי קילו וגוש חומר נפץ, וסיפר על כך לחברו ב.ב., הוא סיפר על חומרי הנפץ לחברו האשקלוני, שביקש ממנו לברר לגבי עלותם.

לבנות חבלה. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

לבנות חבלה. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בהמשך לכך, במהלך חודש דצמבר האחרון פנה ב.ב לא.א, ואמר לו כי "שותפו" מעוניין לקנות ממנו את החומרים תמורת 5,000 ש"ח. השניים קבעו להיפגש לטובת ביצוע העסקה, אך מספר ימים לאחר מכן הנאשם מסר לב.ב שמצא עסקה טובה יותר, וביקש ממנו להודיע לא.א שהוא לא מעוניין לקיים את העסקה במחיר ובמועד שנקבעו. לאור האמור ומכיוון שהיה "לחוץ על כסף", א.א הסכים להתפשר על מחיר העסקה, וסוכם כי האשקלוני ישלם לו 2,000 ש"ח במזומן.

בהמשך לכך, האשקלוני משך כסף מזומן מבנק-קט באשקלון ונסע יחד עם ב.ב לנקודת המפגש ברחוב צ"הל בת"א. בהגיעם לשם, ב.ב ירד מהמכונית, העביר לא.א את הכסף, וקיבל בתמורה שקית ובה לבנת החבלה וגוש הנפץ. כשחזר לרכב פגש בנאשם שהמתין לו שם, ויחד הם הכניסו את השקית לתוך תיק והניחו אותו בתא המטען.

לאחר מכן, כשחומרי הנפץ ברכבם, נסעו מתל אביב לאשקלון דרך כביש 4. במסגרת פעילות משטרתית לאיתורו של ב.ב, בצהריי אותו יום נחסמה לתנועה צומת גן יבנה בכביש 4 דרום ושוטרים החלו לסרוק את כלי הרכב שעמדו בפקק. בשלב מסוים איתרו את האשקלוני וב.ב, ובמסגרת חיפוש שנעשה ברכבם נמצאו חומרי הנפץ.

פעילות המשטרה במהלך סגר הקורונה. צילום: דוברות המשטרה

מחסום משטרתי. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בחקירתו במשטרה הכחיש הצעיר האשקלוני את המיוחס לו. טען שנסע עם החייל ב.ב לסיבוב בתל-אביב ואמר כי החייל ב.ב לא יצא מהרכב. עוד אמר כי הוא לא מבין כיצד הלבנה הגיעה אל תא המטען של הרכב בו נהג וכי ייתכן והושתלה על ידי מאן דהוא. בחקירה האחרונה כשהוטחו בו ראיות נוספות שקושרות אותו הוא בחר לשמור על זכות השתיקה.

כתב האישום מייחס לצעיר מאשקלון עבירות של נשיאה והובלת נשק ורכישת נשק.

במקביל הגישה עורכת הדין עסיס לביא בקשה להארכת מעצרו, במסגרתה טענה בין היתר כך: "המשיב רכש מחייל בסדיר לבנת חבלה שנלקחה על ידו מצה"ל והכילה חומר מרסק ועשה זאת על באמצעות בצוותא חדא עם חברו, שהוא חייל בסדיר. המשיב נסע ברכב כשלבנת חבלה בתא המטען של הרכב, בכביש סואן, כאשר הסכנה חיי האנשים בכביש ולחייו שלו ממשית".

במקביל, הפרקליטות הצבאית אמורה להגיש היום כתב אישום כנגד שני החיילים המעורבים באירוע.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר