ועדה בנושא מאבק בסמים ואלכוהול. צילום: אלדד עובדיה
ועדה בנושא מאבק בסמים ואלכוהול. צילום: אלדד עובדיה

שומרי סף: תלמידים מאשקלון בוועדה למאבק בסמים ואלכוהול

ועדה רבעונית למאבק בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער התקיימה בבניין העירייה, בה השתתפו תלמידים מפרויקט 'שומרי הסף'- פרויקט הדגל של עיריית אשקלון המכשיר אותם לזהות אחרים במצוקה

פורסם בתאריך: 18.12.22 09:47

     

ועדה רבעונית למאבק בסמים ואלכוהול התקיימה בבניין עיריית אשקלון לפני מספר ימים, בהשתתפות כ-40 בנות ובני נוער, שחלקם לוקחים חלק בפרויקט 'שומרי הסף' המופעל על ידי רכזות הקהילה של הרשות לביטחון קהילתי, ומדריכי המוגנות בבתי הספר, ובפרויקט המד"בים של האגף לתרבות, נוער וספורט. בועדה הם הקשיבו להרצאתו של אדם שהיה מכור בעברו לסמים וכיום הוא ״נקי״ מזה תקופה.

בנות ובני הנוער לקחו חלק פעיל בהרצאה, שאלו שאלות ואף ניהלו שיח פורה על האחריות האישית של התלמידים והיכולת שלהם לזהות בסביבה חבר במצוקה. בנוסף שוחחו התלמידים על דרכי פעילות נכונות במקרה של זיהוי הידרדרות, סימני אזהרה ונורות אדומות בדרך.

הועדה התקיימה בהובלת סגנית ראש העיר, יו"ר הועדה והממונה על הרשות לביטחון קהילתי, הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט, מנהלת הרשות לביטחון קהילתי, חופית גולן, יו"ר ועד ההורים המקומי, דודי לוי, מנהל אגף על יסודי, צוריאל דביר, נציגי מינהל הרווחה והשירותים החברתיים, אורי אברהם ונטלי קלימיאן, מנהלת בית הספר אורט אדיבי, אליקי אלקובי, נציגי נוער ומשתתפות ומשתתפי הפרויקט 'שומרי הסף'.

ועדה בנושא מאבק בסמים ואלכוהול. צילום: אלדד עובדיה

ועדה בנושא מאבק בסמים ואלכוהול. צילום: אלדד עובדיה

פרויקט 'שומרי הסף' הינו פרויקט הדגל של הרשות לביטחון קהילתי, והוא פועל בקרב תלמידות ותלמידים משכבת י' ומעלה בכלל בתי ספר בעיר ומכשיר אותם להיות האחר המשמעותי בקרב בני גילם. בתוך כך, הם לומדים לזהות מצוקה בקרב חבריהם ונחשפים ליכולותיהם לעזור לחברים ולהיות מודעים ואחראים לסביבתם. במסגרת הפרויקט בנות ובני הנוער הלוקחים בו חלק יוצאים אחת לשבוע לפעילויות במרכזים הקהילתיים ומתנדבים עם התושבים הוותיקים.

בנוסף, בסוף החודש, 28.12.22, תלמידי שכבת ח' מכלל חטיבות הביניים בעיר יקחו חלק בסמינר עמיתים אשר יתקיים במרכז הקהילתי נווה אילן והוא יהווה יום הכשרה בנושא מניעת השימוש באלכוהול. במסגרת יום זה, התלמידים יצפו בהצגה בנושא וישמעו הרצאה משוטר. כמו כן, תלמידי בתי הספר מקיף ה', ד' ואורט אדיבי יקיימו סיור במרכז גמילה 'טורנו' בבית שמש על מנת להיחשף לסיפורים האמיתיים ולהשלכות של שימוש בסמים.

"עיריית אשקלון משקיעה ממיטב משאביה ומפעילה מגוון תכניות למניעת שימוש בסמים ואלכוהול בקרב בנות ובני הנוער שלנו הן ברמה ההסברתית והן ברמת המניעה", אמר ראש העיר, תומר גלאם. "אני גאה בתלמידות ובתלמידים שלנו אשר לוקחים חלק פעיל במאבק, לומדים על הדרכים הנכונות להתמודד בסיטואציות שונות ולעזור לחבריהם במקרה של זיהוי מצוקה. נמשיך לפעול על מנת להעניק לילדינו את ארגז הכלים המלא והאיכותי ביותר ואיתו ידעו לעשות בחירות נכונות ומושכלות וכן להיות אזרחים טובים יותר בהמשך חייהם הבוגרים״.

מסיבת נוער ללא אלכוהול. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

אפשר גם בלי. מסיבת נוער ללא אלכוהול. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

סגנית ראש העיר והממונה על הביטחון הקהילתי והחינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט הוסיפה כי "מידי שנה בנות ובני הנוער של אשקלון מוכיחים כי הכוח האמיתי נמצא בידיים שלהם והם בוחרים להשתמש בו בצורה הטובה ביותר. שמחתי לשמוע את דעותיהם של התלמידות והתלמידים אשר לקחו חלק פעיל בוועדת הסמים העירונית ושיתפו על פעילותם בתכנית הרשותית 'שומרי הסף'. אני מאמינה בבנות ובני הנוער, ביכולתם לשנות ובכוחם לזהות ולסייע לחבריהם במקרה הצורך ואני שמחה על ההזדמנות להעניק להם את הידע והכלים להם זקוקים על מנת להעניק סיוע לסביבתם על הצד הטוב ביותר. יישר כוח לכל הפועלים בנושא אשר סייעו ומסייעים בהפעלת הפרויקטים השונים למען ביטחון ילדינו".

מנהלת הרשות לביטחון קהילתי, חופית גולן אמרה בנושא "לוועדה זו הגיעו נציגים מקבוצת שומרי הסף, למניעת התנהגויות סיכון,  השנה שומרי הסף יתנדבו במועדונים החברתיים, שבהם נמצאים האזרחים הוותיקים. חברי הועדה ושומרי הסף נחשפו לעדות של מכור-נקי שהדגיש את הצורך והחשיבות של שומרי הסף, וזה בנוסף להכשרות שעברו כחלק מפרויקט זה, וחידדה את מטרת הפרויקט, שלשמו כולם התכנסו. בוועדה זו, הנוער דיבר על התופעות שהוא רואה בבתי הספר, הביעו את דעתם, היו כחלק בלתי נפרד מהפאנל המקצועי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר