טקס חניכת כיכר ע"ש יצחק חלפון ז"ל. צילום: אלדד עובדיה
טקס חניכת כיכר ע"ש יצחק חלפון ז"ל. צילום: אלדד עובדיה

"היה ממקימי המסחר בעיר": כיכר על שם יצחק חלפון ז"ל נחנכה באשקלון

כיכר על שמו של יצחק חלפון ז"ל נחנכה בשכונת ברנע, בטקס מרגש בו נכחו בני משפחה ותושבים רבים שהכירו את יצחק והגיעו לחלוק לו את הכבוד הראוי. בנו של יצחק, יוסף חלפון: "זוהי זכות גדולה"

פורסם בתאריך: 18.12.22 06:43

     

טקס חנוכת כיכר ע"ש יצחק חלפון ז"ל נערך לפני מספר ימים בכיכר המחברת את הרחובות יפתח הגלעדי וגדעון בן יואש בשכונת ברנע. בטקס השתתפו בני משפחה ותושבים רבים שהכירו את חלפון ז"ל והגיעו לחלוק לו את הכבוד הראוי. בטקס נכחו גם ראש העיר, תומר גלאם, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, יו"ר ועדת שמות, עו"ד שי רובין, ראש מוסדות יצחק ירנן, הרב יצחק ברדה, הרב יעקב אביטן וחבר המשפחה, ראש העיר לשעבר, בני וקנין.

חלפון ז"ל היה ממקימי ארץ ישראל והעיר אשקלון. בשנת 1949 עלה ארצה מלוב והשתכן באשקלון ולימים הקים בה את משפחתו הענפה. במהלך חייו פעל חלפון ז"ל להקמת מערך העסקים בעיר, ופתח את מפעל המשקאות המיתולוגי 'ספיר' ואת מסעדת האונייה על חוף הים בדלילה. בנוסף, בין עיסוקיו השונים פעל חלפון ז"ל להקמת עשרות דירות בשכונת הסיטי ובניית בתי קרקע רבים ברחבי העיר.

כיכר ע"ש יצחק חלפון ז"ל. צילום: אלדד עובדיה

כיכר ע"ש יצחק חלפון ז"ל. צילום: אלדד עובדיה

יצחק חלפון ז"ל היה איש של דת ויהדות. הוא היה ממקימי בית הכנסת 'פורת יוסף' על שמו של אביו ז"ל, והיה גם ממקימי ומפעילי הכולל לתלמידי ישיבה. הוא היה מסייע בפעילויות גמ"ח, מתן תרומות לנזקקים ועוד. את כל אלו נהג יצחק ז"ל לעשות בסתר מוחלט ולא לחשוף את הטוב ותרומותיו הרבות לקהילה כל זמן שהוא בחיים.

בני משפחתו של יצחק ז"ל סיפרו כי אהבתו לארץ ישראל ככלל ולאשקלון בפרט הייתה כה גדולה ולא אחת היה מסכן את חייו על מנת לסייע ליהודים בעלייה לארץ ישראל. בנו של יצחק חלפון ז"ל, יוסף חלפון סיפר: "אבי ז"ל היה ממקימי שכונת ברנע והכיכר הנקראת היום על שמו היא הכיכר בה היינו עוברים מידי יום יחד עם אבי, בדרכנו לבית הספר. מדובר באותה כיכר אשר מובילה גם לבית הכנסת 'פורת יוסף' אשר אבי עמל לילות כימים על מנת להקימה מתוך אהבתו הגדולה ליהדות, לתורה ולארץ ישראל.

"לא בכדי בכיכר מוצבים עצי זית אשר דמותו של אבי משתקפת אליי מהם", הוסיף. "כפי ששורשיו של העץ עבים וחזקים כך היה גם אבי ומעץ זה מייצרים את שמן הזית אשר משמש מאור לבני ישראל בייחוד בימים אלה, ימי החנוכה, אותו מאור אשר משמש אותנו ללימוד התורה ולאהבת ישראל אשר בערה גם בליבו של אבי. אני רוצה להודות לעיריית אשקלון ולעומד בראשה, מר תומר גלאם ולחברי מועצת העיר, על הוקרת הטוב שאבי פעל למענו בשנות חייו. הוקרת זכרם של אלו שפעלו להקמת אשקלון ולמען תושביה זוהי זכות גדולה ואני מודה לכם על הבחירה באבי שהינה מרגשת ומדויקת".

"יצחק חלפון ז"ל היה ממקימי המסחר בעיר ופעל בענווה מוחלטת למען גמילות חסדים ואהבת התורה", אמר ראש העיר, תומר גלאם. "בכל הזדמנות אשר נקרתה בדרכו היה מסייע יצחק לעוד תושב, לעוד מוסד, לעוד יהודי. אני גאה להנציח את זכרו של איש יקר זה בכיכר על שמו, ממש על יד מקום מגוריו ולהעניק לו את הכבוד הראוי על פועלו במהלך חייו לטובת הציבור באשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר