משה לריה בבית החולים
משה לריה בבית החולים

"הוא זרק אותי לרצפה ובעט בי. התחלתי לומר שמע ישראל": בן 68 מאשקלון הוכה ללא סיבה ואושפז

משה לריה, תושב אשקלון, בן 68, בסך הכל עבר בלובי של הבניין בו הוא גר ואז אחד הדיירים היכה אותו בעוצמה ושבר לו עצמות. השכן נעצר ונשלח להסתכלות, אבל לריה, אחרי ניתוח ולפני שיקום, חושש מהיום שיצטרך לחזור הביתה ולפגוש במקרה את האיש שפגע בו. "אני מפחד, אני לא יודע איך אני חי בכלל", הוא אומר

פורסם בתאריך: 11.12.22 16:01

     

יום שלישי בערב, רחוב האיילה בשכונת נאות אשקלון, אחד הדיירים ברחוב, משה לריה, פנסיונר בגיל 68, מקבל שיחת טלפון מאשתו שיבוא לאסוף אותה והוא יורד למטה לכיוון הרכב שלו.

בדרך הוא עובר בלובי של הבניין בו הוא מתגורר, ורואה את אחד השכנים, מי שגר דלת מולו. "אני רואה אותו עומד שם, אני אומר לו שלום", משחזר לריה את הרגע ששינה את חייו, "פתאום הוא תפס אותי בכוח וזרק אותי מכל המדרגות על הרצפה, נתן לי בעיטות והיכה אותי באגרופים ואני מתחנן אליו "די! די!", מבקש ממנו שיפסיק אבל הוא המשיך ולא הפסיק. אני לא יודע איך אני חי, אני התחלתי לומר שמע ישראל. אישה שעברה מקום עזרה לי לקום ואז אני רואה אותו הולך לצד השני של הרחוב, רב עם אנשים מרביץ מכות. זה כמו מחבל רק בלי סכין. עם הידיים".

ניידות משטרה בזירת האירוע

ניידות משטרה בזירת האירוע. צילום: שילה מכלוף

לריה מתאר את התוקף שלו כאדם גברתן, "הוא ממש גדול וחזק, בשנות ה-30 לחייו, הוא נתן בוקס למונית ושבר לה את החלון".

מלבד לריה היו עוד שחטפו ממכות מהאיש. כאשר התוקף יצא מהבניין הוא ראה שם את אחד התושבים בשכונה, צעק "איפה הכסף שלי" ואז היכה אותו בחוזקה בפנים עם שתי ידיים. הקורבן החל להימלט כאשר התוקף רודף אחריו.

בשלב זה הוא ניגש לרכבים שחנו שם והחל להכות אותם במכות אגרוף בשמשות שלהם. בהמשך עבר שם נהג מונית והוא סימן לו לעצור, ניצמד לרכב והיכה באגרוף את חלון הנהג וניפץ אותו. בהמשך הוא ניגש לאדם שישב ברכבו צעק עליו "איפה הכסף שלי" ותקף גם אותו באגרופים בפנים.

למקום הוזעקו ניידות משטרה, וכוחות הצלה. לריה הובהל לבית החולים ברזילי שם הוא אובחן עם שבר במפרק הירך והוכנס לחדר ניתוח לאיחוי השבר. האירוע הקשה השפיע גם על אשתו והלחץ והטראומה בשל כך הביאו לכך שאף היא נאלצה להתאשפז בבית החולים.

מעצרו של החשוד

מעצרו של החשוד

העצור מוכנס לניידת המשטרה. צילום: שילה מכלוף

החשוד, בן 34 נעצר על ידי השוטרים במקום, ונלקח לתחנת המשטרה. שם בחקירתו הוא דיבר לא לעניין ובמשטרה הבינו כי האיש ככל הנראה מעורער בנפשו. הוא הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום באשקלון כשהוא חשוד בעבירות של תקיפת זקן הגורמת חבלה של ממש וגרימת חבלה מזיד לרכב.

התוקף הזה מחזיק בעבר פלילי של עבירות חמורות ודומות כמו: תקיפה הגורמת חבלה, הפרעה לשוטר, תקיפת שוטר, ניסיון בריחה ואיומים אלא שכל ההליכים הללו הסתיימו באשפוזו בשל מחלת נפש.

מעצרו הוארך ביום אחד ולמחרת הוגש נגדו כתב אישום וכן בקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. השופטת דגנית משעלי ביטון קבעה כי הפסיכיאטר המחוזי ייתן חוות דעת שתקבע האם התוקף מסוגל לעמוד לדין ואם היה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירות.

מעצרו בינתיים הוארך עד להחלטה אחרת והדיון הבא יתקיים בשבוע הבא.

אבל לריה, המאושפז בבית החולים ויודע כי השכן שתקף אותו כבר נעצר בעבר ושוחרר, חושש מהיום שזה יקרה גם הפעם. "אני לא יודע איך אני אחזור הביתה? איך? אני צריך לראות אותו, הוא גר מולי, אני מפחד. אני לא יודע איך משחררים אותו. איזה מדינה נהיינו? צריך לאשפז אותו במחלקה סגורה. אני חושש שישחררו אותו והוא יקבל עוד פעם ג'ננה ועוד פעם יתקוף אותי. הוא יכול לתקוף כל אדם בבניין. אני רק חושב מה היה קורה אם הייתי יורד עם הנכדים שלי, לא יודע מה היה קורה איתם".

משה לריה בבית החולים

"הלכה לי שמחת החיים". משה לריה בבית החולים

בינתיים, לריה מאושפז בבית החולים ברזילי במחלקה האורתופדית כאשר בני משפחתו סביבו ודואגים לו. בקרוב האו אמור להשתחרר מהמחלקה ולעבור לשיקום על מנת שיוכל לחזור וללכת. את התוכניות והשמחות הקרובות הוא נאלץ לוותר, "יום חמישי צריכה להיות בת מצווה לנכדה שחיכינו לזה כל כך הרבה ואחרי זה הייתי צריך לצאת לחו"ל עם האישה. הכל ביטלתי. הלכה לי שמחת החיים בגלל זה. עכשיו בגללו אני צריך למכור את הבית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר