פגיעת רקטה בבניין. צילום ארכיון: דוברות המשטרה
פגיעת רקטה בבניין. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

אשקלונים בעתירה לבג"ץ: היכן מאות המיליונים שהובטחו למיגון העיר אשקלון?

תושבים מאשקלון עתרו לבג"ץ, באמצעות עו"ד תמר קידר, כנגד ממשלת ישראל, בדרישה שתנמק מדוע לא יושמה החלטת הממשלה לתכנית לחיזוק העיר אשקלון. בעתירתם דורשים התושבים הקצאה ייעודית של מאות מיליוני שקלים עבור פתרונות מיגון לעיר

פורסם בתאריך: 8.12.22 21:09

     

תושבי אשקלון עתרו אתמול לבג"ץ כנגד ממשלת ישראל, ומשרדי האוצר, הבינוי והשיכון והביטחון, בדרישה לחייבם לנמק מדוע לא תיושם החלטת הממשלה אשר אישרה תוכנית לחיזוק העיר אשקלון ביום 14.3.22 ולא יושמה עד היום.

העותרים, תושבי אשקלון אשר מיוצגים בעתירה על ידי עורכת דין תמר קידר, פעילה ציבורית מאשקלון, דורשים ליישם את החלטת הממשלה מס' 1278 מיום 14.3.2022, כך שיוקצו לתושבי אשקלון מתקציבים יעודיים כ-80 מיליון ש"ח לשנת 2022, עבור קידום פתרונות למיגון המרחב הציבורי והמשותף באשקלון וסיוע בקידום פתרונות מיגון דירתיים על כל רכיביה לתושבי העיר.

עוד במסגרת העתירה מבקשים העותרים כי החלטת הממשלה תיושם גם עבור השנים 2023 ועד 2027 באופן שבו יוקצו לתושבי העיר גם 50 מיליון ש"ח לכל שנה, בחמש השנים הקרובות, כאמור בהחלטה.

עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

"דמם של תושבי אשקלון לא יכול להיות הפקר". עו"ד תמר קידר. צילום: אדי ישראל

בנוסף ציינו העותרים, כי זכאותם למענק או הלוואה במסגרת החלטת הממשלה, בין אם הייתה מיושמת במלואה, הרי שהיא טיפה בים, שכן היא נותנת מענה למאות תושבים בלבד מידי שנה, בעוד שעל פי נתוני פיקוד העורף, למעלה מ 40 אלף תושבים באשקלון נמצאים ללא מיגון דירתי, והם אינם עומדים בתנאי הזכאות שנקבעו בהחלטה.

עו"ד קידר הדגישה את חומרת האיומים אליהם חשופה עיר אשקלון והיותה מטרה מרכזיית לארגוני הטרור בעזה, וכי צרכי התושבים שונים וייחודיים ביחס לשאר תושבי המדינה, ומצדיקים את הקצאת המשאבים מהחלטת הממשלה."דין אשקלון צריך להיות כדין העוטף", כתבה עו"ד קידר בעתירה. "מאחר ואשקלון חשופה לא פחות מישובי העוטף, למנעד רחב של איומים ביטחוניים, אך בניגוד לתושבי עוטף עזה אשר מקבלים הטבות מס מפליגות, תושבי אשקלון גם לא מקבלים את המעט שהובטח להם".

הדירה שנפגעה מרקטה באפרידר

דירה שנפגעה מרקטה באפרידר

"דמם של תושבי אשקלון לא יכול להיות הפקר, נוכח אזלת ידה של הממשלה, ליישם את החלטותיה שלה", הוסיפה עו"ד קידר. "כולי תקווה שבג"ץ יזמן את הגורמים האחראים ליישום החלטת הממשלה, ויסייע לתושבי אשקלון לקבל את כספי הסיוע מצילי החיים, שטרם הוקצו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר