חניכת רחוב ע"ש שאול הכהן ז"ל. צילום: אלדד עובדיה
חניכת רחוב ע"ש שאול הכהן ז"ל. צילום: אלדד עובדיה

״איש צנוע ועניו": נחנך רחוב באשקלון על שם הרב שאול הכהן ז"ל

רחוב על שמו של הרב שאול הכהן ז"ל נחנך בשכונת מגדל באשקלון. אבישג, בתו: "חובה שכולם יכירו וידעו מי היית. מעתה, כל אדם שיעבור ברחוב הזה, יכיר אותך"

פורסם בתאריך: 8.12.22 06:48

     

רחוב על שמו של הרב שאול הכהן ז"ל נחנך השבוע בשכונת מגדל באשקלון. בטקס נכחו ראש העיר, תומר גלאם, ראש מוסדות יצחק ירנן, הרב יצחק ברדה, בני משפחה ותושבים רבים שהכירו את הרב שאול ז"ל והגיעו לחלוק לו את הכבוד הראוי.

הרב שאול הכהן ז"ל היה איש של עשייה ודמות להערצה עבור כל האנשים שפגש לאורך חייו. במהלך חייו פעל רבות למען הזולת ובימי שני היה מעביר שיעורי תורה באופן קבוע, בבית הכנסת בסמוך לשוק העירוני. במסגרת שליחותו בציבור, ,תושבים רבים היו נוהגים להתייעץ איתו על צעדים משמעותיים במהלך חייהם ורבים העידו כי היו מקבלים ממנו תמיכה, עידוד וחיזוקים אשר היוו עבורם הכוונה ומשענת.

לצד כל אלה, היה הרב מקפיד לערוך חופות, לספוד בלוויות על פי בקשת המשפחות, וכן לפייס בין זוגות כשערך שלום הבית תמיד עמד לנגד עיניו. עד היום, העשייה והתרומה שלו ממשיכות לחיות ברחבי העיר אשקלון ובתושבים שהכירו אותו לאורך חייו.

אבישג, בתו של שאול הכהן ז"ל. צילום: אלדד עובדיה

אבישג, בתו של שאול הכהן ז"ל. צילום: אלדד עובדיה

אבישג כהן, בתו של הרב שאול הכהן ז"ל נשאה דברים ואמרה: "אבא, מי היה מאמין שנגיע לרגע בו כ"כ הרבה אנשים מתאספים כאן כדי לחלוק לך כבוד. זו ההזדמנות להודות לראש העיר, מר תומר גלאם, וכן לשאר העוסקים במלאכה, תודה שבחרתם להנציח את שמו של אבי בדרך כה מכבדת. מי היה מאמין שבמדינה הזו שלנו, האהובה והקדושה, שכ"כ אהבת, יהיה רחוב על שמך. זו זכות גדולה, שברגעים אלו ממש אני עוד מתקשה לעכל את גודלה. ואולי זו גם חובה, אולי זו גם חובה שכולם יכירו וידעו מי היית. מעתה, כל אדם שיעבור ברחוב הזה, יכיר אותך".

תומר גלאם בטקס חניכת הרחוב. צילום: אלדד עובדיה

תומר גלאם בטקס חניכת הרחוב. צילום: אלדד עובדיה

"גאים להנציח את הרחוב בשכונת מגדל על שמו של הרב שאול הכהן ז"ל", אמר ראש העיר, תומר גלאם אמר בטקס חניכת הרחוב. "שאול היה איש צנוע ועניו שפעל מתוך תחושת שליחות ואהבת חינם. אני שמח שעולה בידינו, פעם אחר פעם, לתת את הבמה ולהעניק את הכבוד הראוי למי שתרמו מעצמם ומזמנם לקהילה והיו חלק בלתי נפרד מהעיר. יהי זכרו של הרב שאול הכהן ברוך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר