חניכת הכיכר ע"ש דניאל רבי ז"ל. צילום: אלדד עובדיה
חניכת הכיכר ע"ש דניאל רבי ז"ל. צילום: אלדד עובדיה

"רבה הייתה עשייתו ומורשתו": כיכר באשקלון לזכרו של דניאל רבי ז"ל

השבוע נחנכה כיכר בשכונת גבעת ציון לזכרו של דניאל רבי ז"ל, שנפטר לפני 3 שנים בגיל 93. דניאל ז"ל היה פעיל ציבור באשקלון, גבאי בית כנסת, הקים גמ"ח, והיה לבעלים של מכולת 'דני' המיתולוגית

פורסם בתאריך: 1.12.22 22:14

     

כיכר על שמו של דניאל רבי ז"ל נחנכה השבוע בשכונת גבעת ציון באשקלון. בטקס נכחו בני משפחה ותושבים רבים, ביניהם גם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, חבר מועצת העיר יעקב חוטובלי, וחברי המשפחה, ראשי העיר לשעבר, בני וקנין ואלי דיין.

דניאל ז"ל היה ממקימי ארץ ישראל והעיר אשקלון. בשנת 1951 עלה ארצה והשתכן באשקלון במעברה ג' ובשנת 1960 עבר לביתו בשכונת שמשון הוותיקה, שם התגורר עד ליום פטירתו לפני כשלוש שנים. עם פטירתה של אשתו ז"ל הוא נותר להתמודד לבדו עם גידול של עשרה ילדים תוך דאגה מוחלטת לרווחתם, פרנסתם, השכלתם וחינוכם.

לצד כל אלה, היה דניאל ז"ל לפעיל ציבורי מוכר באשקלון ותרם לקהילה רבות. הוא שירת במהלך מלחמת סיני והיה לפעיל מרכזי בהג"א אשקלון. כאשר לא אחת היה מסכן את חייו על מנת לסייע לאחר בשם הציונות ואהבת הארץ.

בנוסף, במהלך חייו פעל כגבאי בית הכנסת במשך עשרות שנים והיה מקפיד באדיקות על מצוות 'קמחא דפסחא' לקהילה הנזקקת, עד שלימים החליט להגדיל לעשות והקים גמ"ח פרטי וצנוע משלו. גם כבעל מכולת היה מדי פעם מוחק חובות של משפחות נזקקות ולא נותן להם לחוש תחושת חוסר או בושה.

גולת עשייתו הייתה בית הכנסת 'שערי צדק' אשר היה שותף מלא להקמתו ולתפעולו. בנוסף, הוא היה משכין שלום ורבים מקהילת יוצאי איראן היו פונים אליו שיגשר ויפייס בין שני יריבים או בני זוג שיחסיהם נקלעו למשבר. בני משפחתו של דניאל סיפרו כי היה צדיק אמיתי, ונכדיו תרמו לזכרו את אמבולנס 'הסייעת' על שמם של סבם וסבתם ז"ל, המסייע בהסעת חולים לטיפולים ועוד.

חניכת הכיכר ע"ש דניאל רבי ז"ל. צילום: אלדד עובדיה

חניכת הכיכר ע"ש דניאל רבי ז"ל. צילום: אלדד עובדיה

"אבי הלך לבית עולמו בגיל 93 ורבה הייתה עשייתו ומורשתו במהלך שנות חייו", אמרה בתו שוש אלעזרא. "בכיכר הנושאת בגאון את שמו של אבי, דניאל רבי, פועם ליבו וניצני עשייתו במהלך חייו. לצד העבודה האינטנסיבית במכולת היה אבי מפרנס את משפחתו בכבוד וזרע את הזרעים הראשונים להתפתחות המסחר באשקלון. במארג של תורה ועבודה היה אבי גם איש של חסד ושימש כגבאי בית כנסת, קיים קמחא דפסחא לקהילה הנזקקת, הקים גמ״ח פרטי וצנוע משלו ואף מחק לא פעם חוב של משפחה נזקקת במסגרת בעלותו 'במכולת דני'. גם כשחלה והיה מרותק למיטתו, שם את הכסף למראשותיו, שאם יתדפק אדם על דלתו לבקש כסף, הוא לא ישיב את פניו ריקם. תודה לבורא עולם על המעמד המרגש ומלא תחושה של התעלות, לעיריית אשקלון והעומד בראשה מר תומר גלאם – על ההכרה בפועלו של אבי והנצחת שמו בכיכר ותודה לכולכם. תבורכו ותתברכו משפעת האור שהייתה בחיי אבי ומשובל האור שהותיר אחריו".

ראש העיר, תומר גלאם הוסיף כי: "גאים להנציח את הכיכר בשכונת גבעת ציון על שמו של רבי דניאל ז"ל, ממקימיה ומייסדיה של העיר אשקלון שהותיר אחריו מסורת מפוארת של ערכים, גמילות חסדים, תרומה לקהילה ואהבת הארץ והמולדת. רבי דניאל הקים גם את מכולת ׳דני׳ המיתולוגית ששירתה תושבים רבים. מורשתו המופלאה ממשיכה לחיות דרך משפחתו הרחבה, ילדיו ונכדיו, שפועלים לאור דרכיו ונתיבותיו. יהי זכרו של רבי דניאל ברוך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר