מעצר החוליה. צילום: דוברות המשטרה
מעצר החוליה. צילום: דוברות המשטרה

למרות האזנת סתר ותפיסה על חם: עונשים קלים לחולייה שתכננה לחסל את העבריין דין בן פורת

המשטרה הצליחה להטמין האזנת סתר בתוך רכב ששימש חולייה מארגון הפשיעה של שלום דומרני. הם שמעו הכל לפרטי פרטים ואפילו תפסו את החולייה על חם. אבל הסדר טיעון שנחתם עמם הקל את העונש שהיה צפוי להם ושניים מהם כבר שוחררו

פורסם בתאריך: 28.11.22 17:01

     

בחודש מאי השנה התבצעה פעילות מיוחדת של היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש. הם הצליחו לעלות על עקבותיה של התארגנות פלילית בקרב ארגון הפשיעה של שלום דומרני. הם זיהו חולייה שהשיגה רכב גנוב מסוג ניסאן מיקרה וכלי נשק.

אנשי ימ"ר לכיש, החליטו לאסוף ראיות מלאות נגד החשודים ולכן פרצו לרכב הגנוב והטמינו בו מכשירי האזנה וכן הציבו מצלמה ליד חניית הרכב כך שראו מתי הרכב נוסע ומי נוסע בו.

לקראת סוף חודש מאי, הבינו מההאזנות כי חברי החוליה מתכננים לפגוע בעבריין דין בן פורת, תושב ניצן אשר נחשב לבכיר בארגון הפשיעה שהיה אז בשליטתו של בני שלמה. במסגרת המעקב, נפגשו חברי החוליה, בר בטיטו, אבי טויזר, אלברט אדינייב, שגיא מדמון ומשה יאדגרוב באשקלון בסמוך לרכב הגנוב. לאחר זמן קצר נכנסו אל הרכב בטיטו ויאדגרוב כשהם לבושים אפודי מגן ועוטים כפפות.

השכפ"צים על גופם. צילום: דוברות המשטרה

השכפ"צ על גופו של אחד מהם. צילום: דוברות המשטרה

יאדגרוב הורה לבטיטו להיכן לנסוע וכך הם הגיעו ליער עזריקם. הם יצאו מהרכב והיו בשטח ובמשך שעה וחצי החזיקו בטיטו וטויזר ברובה קלצ'ניקוב עם מחסנית מלאה כדורים וכן אקדח עם מחסנית תואמת וכדורים. בשלב מסוים חברו אליהם גם אדינייב ומדמון ויחד הם תכננו את הפגיעה בבן פורת.

בהמשך לכך, הטמינו בטיטו, טויזר ויאדגרוב את הנשקים בשטח ונכנסו לרכב כשהם נוסעים לכיוון היישוב בו מתגורר בן פורת.

דין בן פורת

במשטרה, כזכור, מאזינים להם לכל צעד ושומעים הכל, כאשר מלבד ההאזנות, גם מסוק של היחידה האווירת של המשטרה עקב אחרי הרכב. בשלב הזה החליטו לפעול נגד החולייה, כאשר מי שהשתתפו בפעולה הם ימ"ר לכיש יחד עם יחידות מחוזיות, יחידת יואב ותחנת אשקלון.

רכב משטרתי מיד חסם את דרכם, אך בטיטו הנהג ביצע פרסה וניסה להימלט, אך גם שם המתינו לו שוטרים והרכב נעצר רק לאחר שהתנגש בניידת הסמויה.

הם הואשמו כל אחד לפי חלקו בעבירות נשק ותחמושת, קשירת קשר וקבלת רכב גנוב ועוד.

התיאור המפורט כאן, זה התיאור שבו הודו חמשת חברי החולייה, במסגרת הסדר טיעון שנחתם לאחר משא ומתן בין הסנגוריות של הנאשמים לבין הפרקליטות.

עו"ד עינב יתח

עו"ד עינב יתח

במסגרת ההסדר גם נקבע מה העונש שייגזר על כל אחד מהם.

על בטיטו נגזרו 31 חודשי מאסר כולל הפעלה של מאסר על תנאי בן 6 חודשים מתיק אחר.

על טויזר נגזרו 31 חודשי מאסר כולל הפעלה של שנת מאסר על תנאי מתיק אחר.

על אדינייב נגזרו 10 חודשי מאסר, ובניכוי ימי מעצרו הוא שוחרר.

על מדמון נגזרו 9 חודשי מאסר, ובניכוי ימי מעצרו הוא כבר שוחרר.

על יאדגרוב נגזרו 20 חודשי מאסר הכוללים גם הפעלה של 12 חודשי מאסר על תנאי מתיק אחר.

עו"ד עידן איבגי מפרקליטות מחוז דרום, אמר בדיון: "הגענו להסדר טיעון בתיק לאחר מספר רב של פגישות בין הצדדים. בסופו של יום כתב האישום תוקן לקולא. הגענו לתיקון המשמעותי לאור קשיים ראייתיים מהותיים שגרמו לנו לסטות ממדיניות הענישה הנהוגה ולקבוע מספרים נמוכים ממה שאנו טוענים בדרך כלל".

מעצר החוליה לצד הרכב הגנוב. צילום: דוברות המשטרה

עורכת הדין עינב יתח אשר מייצגת חלק מהנאשמים אמרה בבית המשפט: "ההסדר הושג לאחר מאמצים רבים, פגישות רבות עם גורמים בכירים בפרקליטות, במהלכם הוצגו להם קשיים ראייתיים בנוגע לנאשמים האלו ובסופו של יום התקבלו טענותינו והצלחנו להגיע להסכם הטיעון. הנאשמים מודים בכתב האישום המתוקן, לקחו אחריות וחסכו בזמן שיפוטי יקר והעדת עדים ולכן ההסדר סביר ואבקש לכבדו ולהטיל על הנאשמים את העונשים המפורטים בהסדר".

השופט צבי פורר קיבל את הדברים וכתב בהחלטתו "נחה דעתי כי שיקולי המאשימה בהסכמתה להסדר הטיעון הם סבירים וּראויים, וּלפיכך החלטתי לכבד את הסדר הטיעון, אשר אינו חורג משמעותית מרף הענישה הראוי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר