אות החלוצים הוענק לשלושה מתושבי אשקלון
אות החלוצים הוענק לשלושה מתושבי אשקלון

כבוד גדול לאשקלון: ח"כ אבי דיכטר, דב גלבוע, ופנחס חליווה זכו לאות הוקרה

בטקס מרגש בירושלים הוענק אות החלוצים של האיגוד הספרדי העולמי לשלושה מתושבי אשקלון, אל"מ במיל' - עו"ד דב גלבוע, ד"ר פנחס חליוה, וח"כ אבי דיכטר, אשר היו ועודם אנשי מפתח בתחומי הביטחון, הצבא, המשפט והאקדמיה

פורסם בתאריך: 23.11.22 20:45

     

השבוע התקיים טקס חלוקת 'אות החלוצים החדשים' של האיגוד הספרדי העולמי בבית יד יצחק בן צבי בירושלים. במסגרת הטקס הוענק האות לשלושה מתושבי אשקלון המוכרים, שפעלו רבות במשך השנים במרחב הציבורי למען המדינה, העיר, הציבור והקהילה והם אל"מ במיל' – עו"ד דב גלבוע, ד"ר פנחס חליווה, מנכ"ל ומייסד המכללה האקדמית אשקלון, וחבר הכנסת אבי דיכטר אשר היו ועודם אנשי מפתח בתחומי הביטחון, הצבא, המשפט והאקדמיה.

פרוייקט 'אות החלוצים החדשים' הוא מיזם עצמאי של האיגוד הספרדי העולמי, שנוסד על מנת להעניק  הכבוד הראוי על פועלם למייסדי ערי הפיתוח, המושבים, השכונות הערים והקיבוצים בתקופת העלייה וההתיישבות בשנים המכוננות של המדינה.

אותם חלוצים עברו את תלאות הקליטה, עבדו בסלילת כבישים, פיתוח היישובים, חקלאות ובניין, חינוך ושירותים רבים והיו לדור שהניח תשתית לביצורה של הכלכלה, החברה והמדינה וראוי עתה להוקיר לו תודה ולציין את תרומתו הגדולה לפיתוח הארץ ולהישגיה של הציונות.

ח"כ אבי דיכטר, קיבל את אות החלוצים. צילום: אורי קריספין

ח"כ אבי דיכטר, קיבל את אות החלוצים. צילום: אורי קריספין

האות הוענק על ידי נשיא האיגוד הספרדי העולמי, פרופסור שמעון שטרית, נשיא האקדמיה ללשון עברית, חתן פרס ישראל ויו"ר ועדת השיפוט, פרופסור אהרון ממן, שרת החינוך, דוקטור יפעת שאשא ביטון ויו"ר ההסתדרות הציונות העולמית, יעקב חגואל. גם בני משפחותיהם של הנבחרים נכחו בטקס המרגש.

אל"מ במיל' דב גלבוע. קיבל את אות החלוצים

אל"מ במיל' דב גלבוע. קיבל את אות החלוצים

"כבן לניצולי שואה שהגיע לאשקלון בשנת 1950 והתגורר יחד עם בני משפחתו בתנאים קשים, במעבורות אוהלים ובבתים בצפון אשקלון בתקופת הקמת המדינה אני שמח ומברך על האות שהוענקה לי", אמר אל"מ במיל', עו"ד דב גלבוע". "במהלך חיי פעלתי רבות בתפקידים התנדבותיים רבים והאות מהווה עבורי הוקרה על תרומתי לחברה, למדינה ולעיר אשקלון. אמשיך לפעול בהתנדבות מתוך תחושת שליחות ואהבת המקום".

"כבוד גדול עבור העיר אשקלון ששלושה מתושביה נבחרו לקבלת האות המשמעותי והמרגש", ראש העיר, תומר גלאם. "הבחירה במועמדים שהינם אנשי ציבור מוכרים אשר תרמו רבות עבור המדינה ככלל ועבור העיר אשקלון בפרט מוקירה את פועלם הרב ותרומתם המשמעותית".

מנכ"ל מכללת אשקלון, ד"ר פנחס חליווה

מנכ"ל מכללת אשקלון, ד"ר פנחס חליווה, קיבל את אות החלוצים


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר