מריאנה דיין, אחותה של דיאנה דדבייב ז"ל שנרצחה בביתה בידי בעלה השוטר. צילום: ניר קדר
מריאנה דיין, אחותה של דיאנה דדבייב ז"ל שנרצחה בביתה בידי בעלה השוטר. צילום: ניר קדר

"ננצל את מלוא הבמה": חודש המאבק באלימות נגד נשים באשקלון

הרצאת TED, סדנה להגנה עצמית, ימי עיון עם עדויות אישיות, הצגות, עמדות הסברה וקמפיין חוצות על תמרורי אזהרה בזוגיות. סגנית ראש העיר והממונה על מעמד האישה: "עיריית אשקלון איננה מחכה לחודש מאבק על מנת ליצור ולהעלות מודעות לנושא, לצד זאת, אנו רואים לנכון לנצל את מלוא הבמה שהחודש הזה מעניק"

פורסם בתאריך: 16.11.22 07:11

     

חודש המאבק באלימות נגד נשים יצוין באשקלון בימים הקרובים, בשילוב פעולה חסר תקדים שכולל שורה של פעילויות, הרצאות, עמדות הסברה במוקדים מרכזיים ואירועים, אשר יקדמו שיח חברתי בריא שיש בכוחו לזהות מקרים של אלימות בזוגיות ובמשפחה.

בימים הקרובים יעלה ברחבי העיר קמפיין חוצות בשיתוף פורום מיכל סלה, המדגיש את החשיבות בזיהוי חמישה תמרורי אזהר״ה בזוגיות: אובססיביות, הקטנה, זוגיות דו פרצופית, קדוש מעונה ורגישות קיצונית.

ביום חמישי, 17.11.22
יתקיים יום עיון במרכז הכנסים הבינלאומי, מכללת אשקלון בין השעות 08:30-14:00. במסגרת יום העיון יחשפו המשתתפים לסיפורה של יעל עמר אשר טופלה במרכז לאלימות באשקלון, ולהרצאתה של שרה הלפרין, 'אלימות כלפי נשים בשלהי החיים', וכן ולהצגת תיאטרון פלטפורמא נורמא, 'תעני לי בכנות'.

הרצאת TED של דר' אדוה ברקוביץ רומנו. צילום: רוני לובצקי

הרצאת TED של דר' אדוה ברקוביץ רומנו. צילום: רוני לובצקי

ביום חמישי, 24.11.22
יתקיים ערב לנשים החל מגיל 16, במרכז הקהילתי ברנע. במסגרת ערב זה תעלה ההצגה 'נשיקה סטירה' מטעם רות גנאל וכן תועבר הרצאה מאת מריאנה דיין, אחותה של דיאנה דדבייב ז"ל שנרצחה בביתה בידי בעלה השוטר.

ביום שלישי, 29.11.22
יתקיים במרכז הכנסים הבינלאומי במכללת אשקלון ערב 'כן לאהבה, לא לאלימות' במסגרתו תועבר הרצאת TED – קהילה מובילה מאת ד"ר אדוה ברקוביץ-רומנו אשר תשוחח על הענקת כלים לקידום שוויון הזדמנויות החל מהגיל הרך, ומיד אחריה יעלה מופע אמנותי של הזמרת מאיה אברהם.


ביום רביעי, 30.11.22
תועבר סדנת הגנה עצמית לנשים ולנערות במרכז קהילתי נווה אילן אשר תקנה דרכים להגנה עצמית ולחיזוק הביטחון האישי במרחב הציבורי.

בין היתר, במהלך השבוע יוצבו עמדות הסברה במוקדים שונים ביניהם בניין העירייה, מתחם המרינה מול, בתי ספר תיכוניים, קניון גירון וקניון חוצות אשר יחלקו חומרי הסברה, יגייסו מתנדבות ומתנדבים למאבק בנושא וכן יחתימו על עצומה לנקיטת פעולות בתחום.

עיריית אשקלון קוראת לכל תושב/ת אשר מזהה מקרה של אלימות כנגד נשים, בכל גיל שהוא, לקחת יוזמה ולפעול למניעה. אל תעמדו מנגד, הושיטו יד לעזרה למי שזקוקה לה.

מאיה אברהם. צילום: מאי משה

מאיה אברהם. צילום: מאי משה

הפעולות שיתקיימו במהלך הימים הקרובים הינם שיתוף פעולה של עיריית אשקלון באמצעות מינהל הרווחה והשירותים החברתיים, המרכז למניעת אלימות והיחידה להתעמרות בזקנים, המרכז להורות, הרשות לביטחון קהילתי ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה שחברו כדי להקים את מגוון הפעילויות למען העלאת המודעות לנושא הנוגע לכולם. למגוון הפעילויות שותפים פורום מיכל סלה, פורום הנשים העירוני, תאטרון פלטפורמה ועוד.

״מעגל האלימות אינו מסתיים בנפגעת לבדה, הוא חוצה דורות, מגזרים ופוגע בחיים של משפחות שלמות", אמר ראש העיר, תומר גלאם. "עיריית אשקלון פועלת לילות כימים במניעה ובטיפול במקרי אלימות במשפחה ואלימות כנגד נשים בפרט. אנחנו מפעילים מוקדי טיפול שונים ומקדמים עשייה נרחבת הן בתחום הרווחה האישית והן בפן הטיפולי על מנת להעניק לנפגעות ולבני משפחותיהן מעטפת חזקה ומוגנת כדי שיצליחו לעשות את השינוי בחייהן. לצד כל אלו, אני קורא לתושבות ותושבי העיר לגלות ערבות הדדית ולקחת חלק פעיל במאבק של הרשות למניעת מקרה האלימות הבא. נמשיך לפעול על מנת להעניק את מלוא המענה והתמיכה למי שזקוקה לכך וכמובן כדי להעלות את המודעות למאבק הלאומי״.

מאבק הנשים. צילום: פוטו יוסי את עוזי

מאבק הנשים. צילום: פוטו יוסי את עוזי

מיריי אלטיט, סגנית ראש העיר הממונה על הרשות לביטחון קהילתי, קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, אמרה כי "עיריית אשקלון איננה מחכה לחודש מאבק על מנת ליצור ולהעלות מודעות לנושא שבוער בחברה הישראלית כיום. אלימות כנגד נשים היא מחדל ועל כן אנו פועלים ללא הרף כדי לתת מענה לכל אישה הסובלת מאלימות במערכת היחסים שלה".

"לצד זאת", אמרה, "אנו רואים לנכון לנצל את מלוא הבמה שהחודש הזה מעניק ולהסיט את מלוא תשומת הלב של תושבות ותושבי אשקלון לנושא המאבק באלימות כנגד נשים. אני מודה לכל העוסקות במלאכה על שיתוף פעולה יוצא דופן ויצירת תכנים, אירועים ופעילויות שיש בידם להביא לשינוי ממשי בשיח, בהתנהלות ובתחום. נמשיך לפעול וללחום את מלחמותיהן של אלו שזקוקות לסיוע. ערבות הדדית היא המפתח היעיל ביותר שיש בידינו לשינוי התופעה״.


ראש מינהל הרווחה והשירותים החברתיים, מזל לוי הוסיפה "אני רואה בשבוע זה הזדמנות לשתף את הציבור במערך השירותים והטיפול העירוניים שניתנים בתחום של אלימות במשפחה במינהל הרווחה, וכן להבטיח שכל תושב יהיה מודע לתופעה ולהשלכות הגורליות, על חייהם של נשים ובני משפחותיהם. ככל שהמודעות תגבר כך נבטיח יותר ויותר שומרי סף לתופעה על מנת למגר אותה. השנה אנו נרגשים לשתף ביום עיון עירוני את הציבור הרחב בתהליך טיפולי משמעותי של מקבלת שירות, מהמרכז למניעת אלימות, שימחיש וישתף ,שניתן לצאת ממעגל האלימות לחיים בטוחים".

הצגה נשיקה סטירה. צילום: רות גנאל

הצגה נשיקה סטירה. צילום: רות גנאל

״תופעת האלימות סותרת את הערכים הבסיסיים של חברה דמוקרטית, ואת זכותן של נשים לחיים של חירות ובטחון אישי", הוסיפה יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, עו"ד תמר יוספי. "ישנם סוגי אלימות שונים, והיא קיימת בקרב כלל האוכלוסייה, ללא הבדלי השכלה ומצב סוציואקונומי. לאורך השנה, ראש העיר, הנהלת העירייה והגורמים המקצועיים – עושים מלאכת קודש על מנת למגר את תופעת האלימות בכלל, ואת האלימות כלפי נשים בפרט. בחודש המאבק יצרנו שיתופי פעולה עם גורמים עירוניים שונים, כדי להעלות מודעות, ולזעוק די לאלימות! די לרצח נשים! נשים נפגעות אלימות מסתתרות מאחורי קיר השתיקה ועל כולנו ללמוד לזהות את תמרורי האזהרה כדי למנוע את הרצח הבא. בחודש המאבק הפעילות שלנו מיועדת לכלל האוכלוסייה, לנשים ולגברים במטרה להעלות מודעות ולהניע לפעולה; בדרך לשינוי המיוחל ולמען חברה טובה, בטוחה ומוגנת יותר. רק ביחד נצליח לשנות ולהשפיע״.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר