מוקירים את זכרם. צילום: אלדד עובדיה וסיון מטודי
מוקירים את זכרם. צילום: אלדד עובדיה וסיון מטודי

"זו הוקרת תודה": רחוב וכיכר נקראו על שמם של חיים אלישע וניסים חגאי ז"ל

חיים אלישע וניסים חגאי היו לפעילי ציבור מוכרים בעיר אשקלון ועשו רבות למען תושבי העיר. למען הוקרת זכרתם, רחוב וכיכר באשקלון נקראו על שמם. תומר גלאם: "רואה חשיבות גדולה בהנצחת האנשים והמשפחות שעשו היסטוריה בעיר ובמדינה בכלל"

פורסם בתאריך: 15.11.22 06:29

     

לפני מספר ימים הונצחו בעיר אשקלון שנים מתושביה, שהיו לפעילי ציבור מוכרים: חיים אלישע וניסים חגאי ז"ל. רחוב נחנך על שמו של חיים אלישע ז"ל בשכונת ברנע, ועל שמו של ניסים חגאי ז"ל נחנכה כיכר בשכונת עין הים.

את אלישע וחגאי ז"ל כולם הכירו כפעילי ציבור בעיר אשקלון, שנכונים לעזור ולסייע תמיד, ועל כך הוענק להם הכבוד בקריאת מרחב ציבורי על שמם.

חיים אלישע ז"ל נולד בעיראק ועלה ארצה בשנות החמישים כשהיה ילד בן עשר בלבד. הוא זכה לראות את תקומתה של אשקלון והתגורר עם משפחתו במעברות שהוקמו בזמנו לטובת העולים ושיכונם בעיר אשקלון. במהלך מלחמת ששת הימים חוותה משפחתו של חיים אבדה כאשר אחיו, יוסף אלישע ז"ל נהרג במסגרת הלחימה ומאז הצטרף גם הוא למשפחת השכול. לצד השכול, נישא חיים ז"ל לעמליה רעייתו ויחד הם הביאו לעולם שלושה ילדים נהדרים וגידלו אותם לתפארת.

מוקירים את זכרם. צילום: אלדד עובדיה וסיון מטודי

מוקירים את זכרם. צילום: אלדד עובדיה וסיון מטודי

במשך עשרות שנים ניהל חיים בית ספר לנהיגה והכשיר נהגים רבים באשקלון ומחוצה לה. הוא כיהן כיו"ר תנועת הליכוד המקומית ואף היה חבר במועצת העיר. תושבי אשקלון ידעו והכירו את חיים ז"ל ככתובת לבעיותיהם וכמי שתמיד יהיה עבורם כתף תומכת. בשנת 2018, לאחר מאבק במחלת ניוון שרירים הלך חיים לעולמו.

"בשמי ובשם כל משפחת אלישע, אנו מודים מקרב לב לראש העיר, תומר גלאם על תמיכתך בהנצחת יקירנו, חיים אלישע ז"ל ע"י קריאת שם רחוב על שמו", אמרה אלמנתו של חיים אלישע ז"ל, עמליה אלישע. "תודה על טקס מוצלח ומופתי על ידי הצוות המקצועי אשר נעשה בשיתוף פעולה איתי לאורך כל הדרך ובתיאום מלא. היום זכינו להתכנס כל המשפחה והחברים להתרגש ולשמוח כי חיים אלישע היה ראוי להנצחה. זו גאווה לעיר אשקלון, ולרבים מתושבי העיר אשקלון. תודה ויישר כח".

בטקס חניכת הרחוב נכחו ראש העיר, תומר גלאם, סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, חברת מועצת העיר, שרה זכריה, ראש העיר לשעבר, אלי דיין, גבי לוי סגן ראש העיר לשעבר ובני משפחתו של חיים ז"ל.

את ניסים חגאי ז"ל מכירים התושבים כשוטר במשטרת אשקלון, וכזה שהיה תמיד הכתובת לבעיותיהם. חגאי נולד בלוב ועלה ארצה לקיבוץ 'היינות' בשנות הארבעים יחד עם אחיו בעליית הנוער. במשך 28 שנים שירת חגאי ז"ל כשוטר בתחנת משטרת אשקלון בתפקיד בוחן תאונות דרכים והיה למקימי המחלקה לתאונות דרכים. הוא חנך את בוחני התנועה שהגיעו לתחנה וסייע בכתיבת התקנות שמשמשות עד היום את התחנה והבוחנים. במהלך חיוו חגאי ז"ל נישא ויחד עם רעייתו הביאו שלוש בנות ובן.

מוקירים את זכרם. צילום: אלדד עובדיה וסיון מטודי

מוקירים את זכרם. צילום: אלדד עובדיה וסיון מטודי

במשך השנים סייע למאות תושבים אשר פנו אליו בבקשות עזרה בכתיבת מכתבים לבתי משפט והוא העניק להם ממלוא תשומת ליבו. "התקיים טקס הנצחה לאבי היקר חגאי ניסים ז"ל, מוותיקי העיר ומייסדי מחלקת התנועה במשטרת אשקלון", אמר בטקס בנו של ניסים חגאי ז"ל, חגאי צור. "רודף צדק, איש של נתינה אינסופית, אוזן קשבת לכל המשפחה והחברים, כולם ידעו שבכל בעיה ובכל שעה יהיה מי שיעזור. מילדותי ראיתי אותו מטפל בסבתא רבה (נונה ז"ל), דואג לאחים שלו ושל משפחתה של אמי. לכל מקום שהגיע ניתן היה להרגיש בכבוד והערצה לדוד 'סימו' כך כינו אותו החברים", אמר.

"אבא דאג שבכל שבת וחג כל בני המשפחה יהיו סביב שולחנו ובלי יוצא מן הכלל. אבל לא לפני שדאג לאחים שלו ושל אמא שלא יחסר להם כלום. לפני 54 שנים החל לבנות את ביתנו בשכונת צבי סגל, שכולם אמרו שהוא השתגע שכן שכונת ברנע הייתה אז מרוחקת מהעיר ללא מדרכות ותאורה. במשך כשנתיים בנה את ביתנו שלב שלב, ממשכורת למשכורת. זו הייתה תקופה יפה, בבוקר מחלון הבית היה ניתן לראות ארנבים ואיילות אוכלים מהדשא בחצר ביתנו שהיה בודד בדיונות החול. אנו משפחת חגאי, המשפחה המורחבת, חברים ותושבי אשקלון הרבים שהכירו את 'סימו' חגאי ניסים. מודים מקרב לב לראש העיר תומר גלאם ולאנשי העירייה הנכבדים שמצאו לנכון להנציח איש יקר ואהוב במקום הנכון ובזמן הנכון. תודה רבה. תודה לכל מי שכיבד אותנו בנוכחותו בטקס המרשים", סיכם.

מוקירים את זכרם. צילום: אלדד עובדיה וסיון מטודי

מוקירים את זכרם. צילום: אלדד עובדיה וסיון מטודי

"זכינו להוקיר תודה לשני תושבי אשקלון אשר היו לדמויות מוכרות, מוערכות ואהובות בקרב תושבי העיר אשקלון", אמר ראש העיר, תומר גלאם. "קריאת הרחוב והכיכר על שמם של ניסים חגאי וחיים אלישע ז"ל היא פעולה סמלית של הוקרת תודה בדרך שתשמר את זכרם במרחב הציבורי כפי שהם דאגו לסייע לתושבי אשקלון. עיריית אשקלון רואה חשיבות גדולה בהנצחת האנשים והמשפחות שעשו היסטוריה בעיר ובמדינה בכלל, אנו פועלים ונמשיך לפעול על מנת לתת להם את הכבוד הראוי להם על ידי הנצחתם והנצחת פעילותם במרחב הציבורי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר