קמפין העלאת מודעות לסרטן השד: צילום: סיון מטודי
קמפין העלאת מודעות לסרטן השד: צילום: סיון מטודי

הכל יהיה ורוד: חודש המודעות לסרטן השד באשקלון

העיר אשקלון מציינת את חודש המודעות לסרטן השד, ונקטה במספר יוזמות להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של המחלה. כסאות במספר מוקדים בעיר יצבעו בורוד, לצד אירועים נוספים בקונספט ורוד, שיזכירו לכן ללכת להיבדק. זה מציל חיים

פורסם בתאריך: 21.10.22 12:18

     

החודש (אוקטובר) מצוין חודש המודעות לסרטן השד. בעיריית אשקלון נקטו במספר יוזמות להעלאת המודעות לנושא ולבדיקה מוקדמת של המחלה, במטרה לעודד נשים מעל גיל 30 לבצע בדיקת כירורג שד לצורך אבחון המחלה. סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים, אך עם זאת, סיכויי ההחלמה של נשים שמחלתן אובחנה בשלב מוקדם, מגיעים ל-92%.

בימים הקרובים יעלה קמפיין שילוט חוצות בכל רחבי העיר אשר קורא לתושבות לגשת ולהיבדק תחת הקריאה: "אל תחכי לסימן, גשי להבדק". כמו כן, עיריית אשקלון הצטרפה ליוזמה הארצית של 'אחת מתשע' וכתר, ותציב כסאות ורודים בחמישה מוקדים שונים ברחבי העיר ביניהם: המצפור בטיילת הצפונית החדשה, מתחם המרינה, מרכז אפרידר ובכניסה לבניין העירייה. לצד הכיסאות הוורודים יוצב שילוט עם המסר 'שבי רגע, הרגע הזה יכול להציל את חייך' וברקודים שמפנים את התושבות ישירות לקופת החולים שלהן לקביעת בדיקה מהטלפון החכם שלהן.

בנוסף, במהלך החודש הקרוב יתקיימו מספר אירועים נוספים ביניהם 'זומבה בוורוד', הרצאה של כירורג שד, מופע 'שרות בוורוד', מופע 'רוקדות בוורוד', תערך פעילות 'יוגה בוורוד' ופעילות נפש בריאה בגוף בריא, תצוגת אופנה עם עסקי נשים תושבות אשקלון ועוד. כמו כן, עיריית אשקלון באמצעות קופות החולים והמרכז הרפואי 'ברזילי' פועלת להגדלת זמינות תאריכים לביצוע בדיקות של כירורג שד.

המרכז הרפואי ברזילי. בואו להיבדק. צילום: דוברות ברזילי

המרכז הרפואי ברזילי. בואו להיבדק. צילום: דוברות ברזילי

"אם את מעל גיל 30, פני עוד היום לתיאום תור לכירורג שד באמצעות קופת החולים אליה את שייכת", מסר ראש העיר תומר גלאם. "תוכלי לעשות זאת ברגע אחד וביתר קלות באמצעות השילוט שהצבנו במוקדים מרכזיים ברחבי העיר. זכרי, גילוי מוקדם מציל חיים. אל תחכי לסימן״.

סגנית ראש העיר הממונה על קידום מעמד האישה, מיריי אלטיט: "בתור נשים, אנו מהוות את עמוד התווך של הבית ושוכחות להעמיד גם את עצמנו במרכז מדי פעם. אני פונה לכל תושבות אשקלון, אל תהיו שאננות! גשו להבדק! גילוי מוקדם הוכח כמציל חיים. מדי שנה אנו מקפידים לעצור ולהזכיר לכל נשות העיר את החשיבות העצומה שבבדיקה שגרתית. נמשיך לפעול לקידום פעילויות ואירועים מעין אלה אשר מסייעים לקידום המאבק. אני קוראת לכלל הנשים לקחת חלק בפעילויות ולסייע במאבק להעלאת המודעות ולקיחת אחריות על חייהן באמצעות בדיקה מוקדמת".

גם יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, עו״ד תמר יוספי קראה לנשים לעשות בדיקה מוקדמת: ״החודש מעלים את המודעות למניעת סרטן השד. במובן של בדיקות מניעה מצילות חיים. היום הטכנולוגיה הרפואית מתקדמת ביותר ומביאה להצלת חיים בקרב נשים רבות. כולל בקרב נשים צעירות, שלמצער לא פוסח עליהן. לכן אנו קוראות לנשות העיר ללכת ולהיבדק בכל מרפאות העיר ואף בברזילי. למען עתיד ורוד יותר. בריאות איתנה".

לקביעת תור לכירורג/ית שד בקופת החולים:

כללית: https://bit.ly/2J8iw9g

מכבי : https://bit.ly/3VACYke

מאוחדת: https://bit.ly/3yVdmF5

לאומית: https://bit.ly/3eSqVhD


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר