אלי זכרוב ז"ל
אלי זכרוב ז"ל

בגלל חוב של 5,000 ש"ח: כך נרצח אלי זכרוב מאשקלון כאשר ניסה להגן על משפחתו

כתב האישום החמור שהוגש היום לבית המשפט מגולל מסכת של סחיטות ואיומים שחוו בני משפחת זכרוב מאשקלון בגלל חוב כספי לא גדול. כאשר אב המשפחה הותקף במכות, יצא בנו אלי, בן 24, להגן עליו ואז נדקר בליבו ומת

פורסם בתאריך: 28.7.22 13:25

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום בגין רצח, סחיטה באיומים והיזק לרכוש, שיבוש מהלכי משפט וסחר בסמים כנגד ליאב יעקב גבאי (20), אופק אלמליח (25) ונועם שאלאשוילי (18). כנגד עוז גבאי הוגש כתב אישום על עבירה של סיוע לאחר מעשה לאחר שניסה לסייע לחשודים ברצח להימלט.

 

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד סיגל דהן-הירש, הרצח התרחש לאחר מסכת של איומים וסחיטות כלפי משפחת זכרוב בגלל חוב כספי. האחים דניאל ואלי זכרוב, מתגוררים עם משפחתם בסמיכות למשפחת גבאי ברחוב גדוד הפורצים בשכונת שמשון באשקלון.

דניאל רכש 60 גרם קנאביס מליאב גבאי תמורת 5,000 ש"ח, אותם לא שילם מסיבות אישיות ובעקבות הפיגור בתשלום החליט גבאי "לקנוס" אותו ודרש 15 אלף ש"ח. דניאל ביקש ממנו כמה פעמים שיוותר לו על הקנס, אך ליאב עמד על כך.

מנות סמים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

מנות סמים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

בעקבות זאת, באמצע חודש יוני איים ליאב על דניאל במספר הזדמנויות שונות, והכל במטרה להניעו לשלם לו את החוב המוגדל, בכך שאמר לו בין היתר, "אם לא תפרע את החוב, אני אהרוג אותו, אשרוף לך את הבית ואת מחסני הבית".

וכך גם כאשר ליאב כתב לדניאל "הר והר לא נפגשים בן אדם נפגשים. אבא שלך בלי שום קשר חייב לי 15 אלף, אתה רוצה לך למשטרה אני מבטיח לך את יהפוך את אמא שלך ז*** כבר דיברת איתה". וגם אמר לו: "חבל על הזמן זה עולה תעשה אם זה מה שאתה רוצה, אני בסוף את הכסף הסיפור הזה יגיע לחמישים אלף אני יאנוס אותך יבן זונה".

במקרה אחר, כך על פי כתב האישום, הגיע ליאב עם אדם נוסף לביתו של דניאל ודפקו על דלת הבית עם פטיש ואיימו על דניאל כי אם ייצא החוצה הוא ימות. בהמשך שלח ליאב מסרון לדניאל וכתב לו: "אם אתה בורח ממני מה? אני לא מבין אחי החוב הוא 15 אלף יא בן שרמוטה לאיפה אותה רוצה להגיע? אני מבטיח לך שהיום זה יגמר יא בן ז***".

במקרה אחר נחתכו חוטי החשמל בארון החשמל של משפחת זכרוב וגרמו לנפילת החשמל בבית. באותו היום ובשל חששו לחייו של בנו דניאל ושל שאר בני המשפחה, הגיע האב ניקולאי זכרוב לבית משפחת גבאי על מנת לשוחח עם עוז, אחיו של ליאב. הוא התחייב שם כי דניאל יפרע את החוב המוגדל במהלך חודש יולי וביקש מהם כי יחדלו ממעשיהם.

כמה ימים לאחר מכן, עבר נועם שאלאשווילי כשהוא רכוב על אופניים ברחוב הפורצים וראה את דניאל ואביו עובדים שם. הוא נעצר בסמיכות לדניאל והתקשר לליאב ואמר לו: "דני פה אני תפסתי אותו בוא מהר". דניאל שחשש לחייו, דחף אותו מעליו, דקר אותו ברגל ונמלט מהמקום.

מי שהגיעו במהירות לזירה, כך על פי כתב האישום, הם ליאב ואופק אלמליח כשהם מחזיקים בחפצים חדים כמו מספריים. ליאב צעק שם על האבא ואמר לו כי בנו ימות היום ואילו אלמליח היכה את האב בפניו כמה פעמים.

אלי זכרוב ז"ל

אלי זכרוב ז"ל

אלי זכרוב, אחיו של דניאל שישב בבית, שמע את הצעקות וצעק לעברו "למה ככה יעקב?". ליאב ענה לו: "היום דני מת, אתה רוצה לראות דני היום מת". אלי ירד בבהילות למטה כדי להגן על אביו.

כאשר הוא הגיע למטה, הוא פגש בליאב, אופק ונועם, ואז על פי כתב האישום, הם התנפלו עליו ודקרו אותו במותן, ברגל וגם בחזה, דקירה שפגעה בליבו. מיד לאחר מכן הם נמלטו מהזירה כאשר אלי מוטל שם מדמם, ולאחר מכן נקבע מותו.

זירת האירוע ברחוב הפורצים. צילום: דוברות איחוד הצלה

זירת האירוע ברחוב הפורצים. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בהמשך, כך על פי כתב האישום, הם פנו לאחד השכנים וביקשו ממנו לקחת מהזירה את האופניים של נועם על מנת שהמשטרה לא תדע מי היה בזירה.

לאחר מכן, עצרה המשטרה את נועם, אך ליאב ואופק היו בבריחה. המשטרה בשלב הזה חקרה את עוז, אחיו של ליאב ואמרה לו כי אחיו דרוש לחקירה בחשד לרצח ולכן אסור לו ליצור קשר איתו או לסייע לו.

למרות זאת, קבע עוז עם ליאב ואופק כי ייפגשו במסעדה בצומת קסטינה כדי לסייע להם להימלט, כך על פי כתב האישום. עם הגעתו למסעדה תפס עוז את אחד השולחנות והסיט את הווילונות הסמוכים אליו ומסביבו הונחו פרגודים על מנת שלא יראו מי יושב שם. לאחר זמן מה הגיעו למקום ליאב ואופק כשהם מחזיקים בתיקי נסיעות והתיישבו שם.

אלא שלרוע מזלם, יניב חמו, שוטר ממשטרת אשקלון, שמכיר את ליאב ועוז ישב שם במקרה במסעדה. הוא זיהה אותם ומיד הזעיק למקום כוח משטרתי שהגיע למקום ועצר אותם.

הפרקליטות דורשת להאריך את מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם "שכן הם ביצעו לכאורה עבירות חמורות ביותר, המסכנות את ביטחונם של בני אדם ואת בטחון הציבור".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר