סגן מ', רש"צ ביחידת סייבר. בתמונה עם הוריה. צילום: דובר צה"ל
סגן מ', רש"צ ביחידת סייבר. בתמונה עם הוריה. צילום: דובר צה"ל

ללא רקע במחשבים: כך הצליחה סגן מ' מנהורה להגיע לתפקיד ראש צוות בסייבר

איך הצליחה להגיע קצינה בת 22 מיישוב נהורה לתפקיד ראש צוות בסייבר, ללא כל ידע מוקדם במחשבים? "הרצון להצליח עזר לי להתגבר על הקשיים"

פורסם בתאריך: 21.7.22 02:12

     

יחידת הסייבר היא אחד מהיחידות הנחשקות בצה"ל. סגן מ' מנהורה, רק בת 22, הצליחה להיכנס ליחידה הנחשבת. תתפלאו אבל ידע במחשבים לא היה אחד מהדרישות לקבלה ליחידה. מה כן? מוטיביציה.

סגן מ' מנהורה, למדה בתיכון "שער הנגב" שם הרחיבה את מגמות פיזיקה כימיה ומשפטים. את התואר במדעי המחשב היא עושה רק היום, במסלול מותאם באוניברסיטת רייכמן, למשרתי קבע שמגיעים מהמערך הטכנולוגי.

עם סיום לימודיה התיכוניים קיבלה זימון למיונים באשכול מקצועות המחשב של אגף התקשוב וההגנה בסב"ר (סביבת רשת). "לא ביקשתי ולא חשבתי על עולם המחשבים בהתחלה", היא מודה. אחרי מחקר קצר באינטרנט על אפשרויות ותפקידים באשכול מקצועות המחשב בצבא, החליטה ללכת ולהתמיין. "להפתעתי נהניתי מאוד ביום המיון וקיבלתי זימון המשך לקורס תכנות. אחרי זמן קצר הודיעו לי שהתקבלתי לבסמ"ח (בית הספר למקצועות המחשב)".

"הרצון שלי להצליח עזר להתגבר על הקשיים" סגן מ' מנהורה. צילום: דובר צה"ל

"הרצון שלי להצליח עזר להתגבר על הקשיים" סגן מ' מנהורה. צילום: דובר צה"ל

בבסמ"ח מועברים כל הקורסים היוקרתיים ביותר במקצועות המחשב בצה"ל – תכנות, מגן סייבר, בודק תוכנה, דבאופס ועוד. בסיום הקורסים משתבצים החיילים למגוון תפקידים בכלל היחידות בצה"ל – אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, חיל האוויר, חיל הים, זרוע היבשה, אגף המודיעין והמטה הכללי.

בבסמ"ח, ידע מקדים במדעי המחשב אינו תנאי קבלה לקורסים. חיילים ללא ידע מקדים במחשוב כמו מ', יחד עם חיילים בעלי ידע, מתמקצעים יחד. הם לומדים תוכנה, הפעלת וכתיבת תוכנה ברמה הגבוהה ביותר, על מנת שיתפתחו ויהיו מוכנים לשרת בזירות הקריטיות ביותר שיש. מלבד פרופיל ודפ"ר מתאימים, התנאים היחידים הם מוטיבציה, נחישות ויכולות קוגניטיביות גבוהות.

באפריל 2019 החלה מ' את הקורס, שאורכו כחצי שנה. רוב החיילים בקורס הגיעו עם ידע מקדים במחשבים. "מהר מאוד הורגש הפער" היא מספרת. "כל נושא שלמדנו רוב החיילים כבר ידעו או שהיה להם מושג כללי, ולי זה היה זר לגמרי", היא משתפת. "הרצון שלי להצליח עזר לי להתגבר על הקשיים".

בסיום הקורס שובצה כתוכניתנית ביחידה הטכנולוגית של חיל האוויר "אופק". "זה היה משמח כי זו האופציה הראשונה שאליה קיוויתי", אמרה. מ' הצטרפה לצוות פיתוח שבונה מערכת מאפס, והיא מספרת שזו עבודה מאתגרת ומרתקת בו זמנית. "מדובר במערכת שליטה של חיל האוויר שמיועדת למי שנמצא בתאי השליטה, ומקנה לו תמונת מצב מלאה על כל מה שקורה בשטח ומשפיעה על תהליך קבלת ההחלטות בצורה המיטבית ביותר", היא מסבירה. "עכשיו אנחנו מתחילים להכניס תכונות תכנון בנוסף לתכונות השליטה של המערכת".

"כבר שהגעתי ליחידה, לקורס תכנות, ידעתי שאצא לקצונה, ואכן יצאתי לבה"ד אחת בפברואר 2021". בסיום הבה"ד, חזרה לצוות המקורי שממנו יצאה ומונתה לראש הצוות. "בתכנות, כל יום הוא אתגר חדש וכל יום לומדים משהו" סיפרה. "העולם הזה מתפתח ומשתנה כל הזמן ואני נמצאת כל הזמן בתהליך למידה ומאתגרת את עצמי, וזה מדהים. זה אחד היתרונות המובהקים במקצועות המחשב".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר