שילה ספרא, יעקב חגואל, ח"כ יואב גלנט ורה"ע תומר גלאם

"מגדלי התקווה": טקס הוקרה בפרויקט הדיור הציבורי באשקלון

טקס הוקרה מרגש נערך בשבוע שעבר באשקלון, בפרויקט הדיור הציבורי של עמיגור, הגדול ביותר בארץ. התורמת שילה ספרא: "מגורים חשובים כמובן לצעירים שבונים משפחות, אך לא פחות מכך לקשישים שבינינו"

פורסם בתאריך: 10.7.22 08:42

     

לפני מספר ימים התקיים טקס הוקרה, הסרת לוט וגזירת סרט בבית גיל הזהב באשקלון, הגדול ביותר בארץ. במרכז הזה שנבנה במסגרת היוזמה הלאומית של ממשלת ישראל, משרד הבינוי והשיכון, הסוכנות היהודית, קרן היסוד, משפחת ספרא ותורמים נוספים מיהדות התפוצות, ישנן 2,650 דירות של חברת 'עמיגור'- חברה בת של הסוכנות היהודית, המיועדות כולן עבור קשישים זכאי הדיור הציבורי.

במסגרת הפרויקט באשקלון נבנו 3 מגדלים בני 20 קומות כל אחד, בהם 471 יח"ד. כל הדירות במגדלים אוכלסו ע"י קשישים ניצולי שואה, עולים חדשים וותיקים.

בית גיל הזהב באשקלון. צילום: חברת עמיגור

בית גיל הזהב באשקלון. צילום: חברת עמיגור

"בית גיל זהב זה הינו פרויקט הדגל של עמיגור שנבנה בסטנדרטים גבוהים ובזמן שיא, במטרה לסייע למבקשי הדיור אשר מרביתם קשישים וניצולי שואה, הממתינים שנים רבות לקבלת דיור", אמר יו"ר עמיגור, מר אריה אביר. "בשנים האחרונות אנו עושים מאמצים רבים במטרה להבטיח דיור איכותי עם תנאים ראויים במיקומים מרכזיים וכך עשינו גם בבניית בית זה. אנו מודים למשפחת ספרא, לקרן היסוד ולסוכנות היהודית שסייעו בבניית בית זה. עמיגור תמשיך לעשות כל שביכולתה על מנת להמשיך ולבצע פרויקטים כאלו ולדאוג לרווחת הדיירים".

ח"כ גלנט משוחח עם התורמת שילה ספרא

בטקס המרגש נכחו התורמת גב' שילה ספרא ובני משפחתה, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, ויו"ר הסוכנות היהודית בפועל מר יעקב חגואל, יו"ר הסוכנות היהודית הנכנס אלוף (במיל') דורון אלמוג, יו"ר קרן היסוד מר סם גרונדוורג, חה"כ מר יואב גלנט, שגריר ברזיל בישראל, Gerson Menandro Garcia de Freitas, ראש עיריית אשקלון מר תומר גלאם, יו"ר עמיגור מר אריה אביר, מנכ"ל עמיגור מר ארז שני ומכובדים נוספים. בטקס הופיעה מקהלת דיירי עמיגור בשירה בעברית, רוסית ואנגלית, אליה הצטרפו הנוכחים בשירה ובריקוד ספונטני יחד עם הדיירים.

הטקס הפגיש לראשונה את גב' ספרא ובני משפחתה עם הדיירים המתגוררים במגדלים. "כשנחשפתי לעמיגור ולפרויקט זה בו חיים בכבוד לקשישים רבים מיד אמרנו 'כן'" סיפרה בטקס הגב' שילה ספרא. "מחמם את הלב לחשוב על התקווה והטוב שהדיירים יחוו כאן. ניצולי שואה, קשישים שתתאפשר להם מנוחה. מגורים חשובים כמובן לצעירים שבונים משפחות, אך לא פחות מכך לקשישים שבנינו".

טקס הוקרה בפרויקט הדיור הציבורי של עמיגור בעיר אשקלון. צילום: עמיגור

טקס הוקרה בפרויקט הדיור הציבורי של עמיגור בעיר אשקלון. צילום: עמיגור

דורון אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית הנכנס, שהשתתף בטקס, אמר: "אדם קשיש זקוק לתמיכה פיזית ורגשית ולהרגיש חלק מקהילה. הדרך בה אנו מתייחסים לקשישים ומעצימים אותם, משקפת את החוסן החברתי שלנו. שילוב עשייתה של עמיגור למען אוכלוסיית הקשישים, בצירוף מתנדבים צעירים מהקהילה הוא מצווה ומעשה חסד של ממש. אנו מודים לכל התורמים למיזם שמעניק לאנשים שחיים פה בית ומשפחה בישראל״.

טקס הוקרה בפרויקט הדיור הציבורי של עמיגור בעיר אשקלון. צילום: עמיגור

טקס הוקרה בפרויקט הדיור הציבורי של עמיגור בעיר אשקלון. צילום: עמיגור

גם סאם גרונדוורג, יו"ר קרן היסוד, היה בטקס, שם אמר: "זכינו לפגוש כאן היום באשקלון דיירים שמאכלסים את הדירות במגדלי התקווה. אני עומד נרגש ממראה המגדלים אשר צפויים לסייע למאות רבות של קשישים שעתידים לאכלס אותם. מאז ומתמיד קרן היסוד פעלה לטובת בניין הארץ, וכשעושים את זה למען הדור השלישי זה עוד יותר מרגש. אני רוצה להוקיר את תרומתם המשמעותית של שילה ומואיז ז״ל ספרא, אשר אפשרה את בניית המגדלים. קרן היסוד ותורמיה גאים לעמוד לצד השותפות שלנו, עמיגור והסוכנות היהודית, ולהתייצב למען מדינת ישראל ועם ישראל בכל מקום ובכל זמן".

טקס הוקרה בפרויקט הדיור הציבורי של עמיגור בעיר אשקלון. צילום: עמיגור

טקס הוקרה בפרויקט הדיור הציבורי של עמיגור בעיר אשקלון. צילום: עמיגור

שר הבינוי והשיכון לשעבר, האלוף (במיל׳) ח״כ יואב גלנט, שליווה את הפרויקט באשקלון משלב התכנון ודרך הנחת אבן הפינה. "תודתי לכל מי שעסק ותרם להצלחת הפרוייקט – ראש וראשון יובל פרנקל ז״ל מנכ״ל עמיגור שהיה הכוח המניע מאחורי המהלך לבניית כ-3000 יחידות דיור לאוכלוסיה נזקקת ברחבי הארץ. מלוא ההערכה לתורמים על נדיבותם וחזונם ובראשם לגברת שילה ספרא והקהילה היהודית בברזיל. אמשיך ואפעל למען האוכלוסייה הנזקקת במדינת ישראל".

שגריר ברזיל בישראל, Gerson Menandro Garcia de Freitas, שהגיע לחלוק כבוד גם הוא: "אני גאה בקהילה היהודית בברזיל ובמה שעשו פה בישראל. שמעתי על הפרוייקט והוא נגע בי מאוד. אני נרגש ומאחל חיים ארוכים לכל הנוכחים".

בית גיל הזהב באשקלון. צילום: חברת עמיגור

בית גיל הזהב באשקלון. צילום: חברת עמיגור

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם: ״פרויקט הדיור הציבורי לגיל הזהב באשקלון בעל חשיבות לאומית ערכית ראשונה במעלה. העיר אשקלון אמנם צועדת קדימה בצעדי ענק אבל לעולם לא תזנח את מייסדיה והפרויקט הזה נותן מענה במיוחד לאוכלוסייה הוותיקה של העיר. זו המחויבות שלנו כלפיהם. אני רוצה להודות לתורמים, משפחת ספרא היקרה, ולכל השותפים והמניעים מאחורי הפרויקט החשוב הזה".

חברת 'עמיגור' מנהלת כיום כ- 20,000 יחידות דיור, מתוכן כ- 10,000 יחידות דיור בשיכון הציבורי המאוכלסות על ידי קשישים זכאים המופנים על ידי משרד הבינוי והשיכון ומשרד העלייה והקליטה. בנוסף, מנהלת החברה כ -6,000 יחידות דיור ב-53 בתי גיל זהב, בהם מתגוררת אוכלוסייה של כ-7,000 קשישים, מרביתם עולים חדשים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר