האקתון במקיף עירוני א', אשקלון. צילום: מקיף א'
האקתון במקיף עירוני א', אשקלון. צילום: מקיף א'

"יש צורך בשינוי": מקיף א' באשקלון בערב דיונים בנושאי חינוך

תיכון מקיף עירוני א' ערך לאחרונה אירוע האקתון, במסגרתו ערכו אנשי הצוות החינוכי דיונים סוערים על נושאי חינוך ולמידה בוערים

פורסם בתאריך: 20.6.22 15:44

     

תיכון מקיף עירוני א' באשקלון ערך לאחרונה פעילות האקתון, שהייתה האקטון הראשון שערך בית הספר. במהלך הפעילות, התכנסו אחר הצהריים עשרות מורים בשולחנות עגולים וערכו דיונים סוערים סביב נושאי חינוך ולמידה בוערים.

האקתון הינו מרתון רעיונות, הפועל באופן אינטנסיבי מספר ימים, על מנת לעורר חשיבת המונים, והעלאת רעיונות והמצאות פורצות דרך. בעבר היה בו שימוש בעיקר בעולמות טכנולוגיים, אך כיום מיושם גם בתחומים נוספים, המעלים לסדר היום פתרון בעיות ציבוריות ושאלות חברתיות.

באירוע, שהתקיים באשכול הפיס באשקלון, השתתפו מורים מתחומי דעת שונים וניסו לייצר למידה אחרת, בינתחומית, שתקיף מספר צוותים מנושאים שונים, אך תחבר אותם ליצירת שיעורים ותכנים משותפים. המורים הקימו קבוצות מיקוד ודנו בנושאים רלוונטיים ובדרכים יצירתיות להשמתם. כך למשל מורים להיסטוריה, אזרחות, חינוך גופני ומתמטיקה דנו בבניית נושאי למידה שיחברו ביניהם.

האקתון במקיף עירוני א', אשקלון. צילום: מקיף א'

האקתון במקיף עירוני א', אשקלון. צילום: מקיף א'

לאירוע הגיעו גם מפקחת בית הספר, מנהל אגף החינוך העל יסודי בעירייה צוריאל דביר, ואורחים נוספים. הם אמרו כי התרשמו מהרצינות ודרכי החשיבה המקוריים של המורים. "הבטתי בכם כשישבתם לעבוד, הקשבתי לדיונים", אמרה המנהלת אורית בלאו פנחס למורים, "אי אפשר שלא להתפעל מהרצינות, מהרצון והיוזמה לפתח כלים חדשים ויצירתיים ללמידה מתקדמת ועכשווית".

מנהלת בית הספר אורית בלאו פנחס, ומנהלת חטיבת הביניים רחלי עמר, טוענות כי להבדיל מכנסים והרצאות, היתרון של ההאקתון הוא בעובדה שהצוותים השונים מתרכזים בעבודה בצוותים קטנים, שכל אחד מהם עובד על הנושא הכללי של ההקתון.

האקתון במקיף עירוני א', אשקלון. צילום: מקיף א'

האקתון במקיף עירוני א', אשקלון. צילום: מקיף א'

מנהלת החטיבה רחלי עמר סיפרה כי "רוח התקופה הובילה אותנו להבנה כי יש צורך בשינוי עבור תלמידנו ועבורנו המורים. היצירתיות והקידמה במקיף א' הם גם נחלתם של המורים ולא רק של התלמידים. האוירה הייתה מדהימה ומשופעת באנרגיות חיוביות. התוצרים שהועלו על הבמה בסוף התהליך היו מרתקים והסבו לכולם נחת וגאווה. אין ספק שזאת תחילת הדרך לחשיבה מחוץ לקופסא וללמידה שונה וקצת אחרת".

לאחר המפגש הראשוני יתכנסו שוב הצוותים בכדי ליישם במערכי שיעור מאורגנים ומסודרים את התוצרים של הדיונים הללו. לדברי הנהלת בית הספר, הלמידה הרב תחומית שהתקיימה מספר פעמים השנה בחלק ניכר מהכיתות בחטיבת הביניים, יחד עם התוצרים של ההאקתון, יחלו כבר בשנת הלימודים הבאה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר