מעונות היום באגמים. צילום: אדי ישראל

"שלשולים והקאות": משרד הבריאות סגר מעון באשקלון בשל תחלואה חריגה

לאחר ש-35 ילדים לקו בשלשולים והקאות הורה משרד הבריאות על סגירה של מעון "עמק האלה" שבשכונת אגמים עד לאחר שיתבצע חיטוי וניקוי של הגן

פורסם בתאריך: 15.6.22 22:16

     

רופאת מחוז אשקלון של משרד הבריאות הורתה להפסיק את פעילות מעון "עמק האלה" באשקלון עד להודעה חדשה.

ההוראה של המשרד באה לאחר דיווח ממנהלת המעון על התפרצות חריגה של שלשולים והקאות, בקרב 35 ילדים.

במתחם המעון שברחוב עמק האלה, שכונת אגמים באשקלון, יש 6 כיתות, בהם 145 ילדים בגילאי 0-4. מדובר במעון של העירייה המופעל באמצעות החברה העירונית.

מעונות היום החדשים ברחוב עמק האלה בשכונת אגמים. צילום רחפן: אדי ישראל

מעונות היום החדשים ברחוב עמק האלה בשכונת אגמים. צילום רחפן: אדי ישראל

לאחר חקירה אפידמיולוגית, שלחה רופאת המחוז מכתב חתום, לפיו יש להפנות את הילדים לרופא מטפל לצורך בדיקות צואה, בדיקת קורונה וטיפול רפואי.

במקביל יש לבצע ללא דיחוי ניקוי וחיטוי יסודי בכל רחבי המעון, כולל בכיתות, מטבח, חדרי, שירותים, חדרי ספח, מטבחון צוות, מעלית וחצר. וילונות ומוצרי טקסטיל למיניהם (כמו בובות פרווה), ישלחו לכביסה ולא יוחזרו למעון עד סיום התחלואה וחזרת הגן לפעילות.

מחר, יום חמישי, תבוצע ביקורת תברואית במעון ויועברו הנחיות נוספות.

במשרד הבריאות אומרים כי המעון יפתח מחדש כשיושלמו פעולות הניקוי והחיטוי, במידה ולא יהיו מקרי תחלואה נוספים, וכן רק לאחר קבלת אישור משרד הבריאות.

מעיריית אשקלון נמסר כי "עם היוודע מקרי התחלואה במעון, פעלו החברה העירונית וצוות הגן בשקיפות מלאה מול ההורים ועדכנו אותם בצורה שוטפת על הנעשה כולל הפצת הודעות מפורטות והנחיות להורים כיצד לפעול על מנת למנוע הדבקה. היום (רביעי) הנחתה לשכת הבריאות המחוזית, שהיא הסמכות היחידה לכך, על סגירה של המעון עד להשלמת פעולות החיטוי והניקיון הנדרשות במקרים כאלו".

עוד נמסר מהעירייה כי ממונה בריאות ציבור רשותי "עמד בקשר עם הורי הגן וסקר בפניהם את הפעולות הנדרשות כולל מאמצי העירייה והחברה העירונית למנוע את סגירתו המלאה של המעון. מחר יתקיים סיור נוסף במקום והנחיות נוספות יובאו לידיעת ההורים בהתאם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר