מצטייני שירות לאומי אזרחי של נשיא המדינה. צילום: נועם שרת
מצטייני שירות לאומי אזרחי של נשיא המדינה. צילום: נועם שרת

תנו כבוד: מתנדבי שירות לאומי מאשקלון קיבלו אות הצטיינות מנשיא המדינה

בטקס חגיגי שהתקיים בבית נשיא המדינה בוז'י הרצוג, קיבלו 27 מתנדבים ומתנדבות אותות הצטיינות מהנשיא. שניים מהם מהעיר אשקלון

פורסם בתאריך: 14.6.22 10:42

     

שבוע ההצדעה לבני ובנות השירות הלאומי הינו שבוע מיוחד בו כולנו מצדיעים להם על השירות, על פועלם ועל נתינתם הרבה לחברה ולמדינה. שירה אדרי ורון בוטבול התנדבו בשירות הלאומי-אזרחי שלהם במסגרות שונות, עשו מעבר למצופה מהם, ובשבוע שעבר, בטקס מרגש וחגיגי, העניק להם נשיא המדינה בוז'י הרצוג בבית הנשיא בירושלים, אות הצטיינות על תרומתם לחברה במסגרת השירות הלאומי.

 

רון בוטבול הפגין יכולות עוד בתקופת התיכון, אז התנדב במועצת הנוער העירונית ואף כיהן במשך שנתיים כמזכ"ל מועצת הנוער. בשירות הלאומי שלו, במסגרת עמותת שלומית, שון בחר להתנדב באגף תרבות, נוער וספורט בעיריית אשקלון. "עבדתי בתיכון רבות מול העירייה וידעתי כי אכנס למקום שאני מכיר ואוכל לתרום בו המון", סיפר. "במהלך תקופת הקורונה, ניהלתי שמרטפייה באשקלון – מעון יום לילדי העובדים החיוניים, דאגתי לקבל את הילדים והייתי האחראי על צוות חינוכי והציוד הלוגיסטי. במבצע שומר החומות התנדבתי בחמ״ל המקלטים העירוני, שם הייתי אחראי על שיבוץ פעילויות ההפגה במקלטים והשתתפתי בחלוקת ערכות חירום של משרד החינוך במקלטים ברחבי העיר. בחרתי בשירות הלאומי בעירייה כי רציתי לתרום לעיר שלי".

רון אבוטבול, מצטיין שירות לאומי אזרחי של בית הנשיא 2022. צילום: נועם שרת

רון אבוטבול, מצטיין שירות לאומי אזרחי של בית הנשיא 2022. צילום: נועם שרת

שירה אדרי בחרה להתנדב בעמותת בת עמי בגן "ברק" לילדים חרשים וכבדי שמיעה בכפר סבא, כשהיא בעצמה כבדת שמיעה מלידה. את החירשות היא לקחה למקום אחר, והתייחסה אליו כמתנה שלה לעולם. "בגן אני לוקחת את החירשות שלי למקום של עזרה", היא מספרת. "אני באמת מבינה מה הילדים האלה חווים. זו ההזדמנות שלי להגיע לילדים כמוני ולהעניק להם את החיבוק, התמיכה והבנה שהם צריכים. בכל יום אני יוצאת מהגן עם תחושת סיפוק עצומה". שיתפה שירה. "לפעמים העזרה היא בעיקר להורים, זה חדש להם ולרוב הם מגיעים עם המון חששות. אני מרגיעה אותם ודואגת להראות להם שאם רוצים אז הכל אפשרי, אני חושבת שהם רואים בי דוגמה למה שהילד שלהם עתיד להיות, צריך רק להאמין בעצמינו ולא לתת לחרשות או לכל דבר אחר להגדיר את מי שאנחנו". סיכמה.

שירה אדרי, מצטיינת שירות לאומי אזרחי של בית הנשיא 2022. צילום: נועם שרת

שירה אדרי, מצטיינת שירות לאומי אזרחי של בית הנשיא 2022. צילום: נועם שרת

כמדי שנה, רשות השירות הלאומי-אזרחי יחד עם הגופים המוכרים ואלפי מקומות השירות מוקירים ומצדיעים למעלה מ 18,000 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, אשר מובילים בחזית האזרחית בישראל ופועלים לילות כימים למען החברה והמדינה בשלל מסגרות ההתנדבות. בני ובנות השירות הלאומי נתנו סיוע ומענה על מצוקות רבות, אבטחו את אירועי ל"ג בעומר בהר מירון, סייעו בקליטת העולים מאוקראינה, המשיכו וסייעו בהתמודדות והלחימה בנגיף הקורונה, לחמו באש בשריפה באזור ירושלים, הגישו טיפול רפואי לנפגעי גל הטרור ועוד. טקס אות הצטיינות מנשיא המדינה הוא הזמן להוקיר אותם ולהודות להם על הפעילות והעשייה הרבה שלהם בכל התחומים, והובלתם בחזית האזרחית של החברה הישראלית.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי: "בכל תחום בחוסן האזרחי והחברתי של המדינה תמצא את מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי אזרחי. בשנה האחרונה סייענו לצוותי הרפואה להתגבר על הקורונה, תמכנו בקליטת הפליטים מאוקראינה, עזרנו לנפגעים בגל הטרור, וכל זאת מתוך שליחות ומסירות אישית וראייה חברתית. אנו גאים לראות בין המצטיינים פסיפס ישראלי של כלל השבטים בחברה הישראלית אשר כולם ללא יוצא מן הכלל נוטלים חלק במפעל הלאומי המשמעותי הזה. המתנדבים והמתנדבות שלנו תמיד מוכנים לפועלה ולסיוע איפה שמדינת ישראל צריכה אותם, ועל כך אני מזמין את כל אזרחי ואזרחיות ישראל להגיד להן ולהם – תודה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר