חנוכת המרכז הרב תכליתי. צילום: אלדד עובדיה
חנוכת המרכז הרב תכליתי. צילום: אלדד עובדיה

"הגשמת חלום": נחנך המרכז הרב תכליתי הראשון מסוגו באשקלון

המרכז החדש מעניק מענה מלא ומקיף לבוגרים רבים עם צרכים מיוחדים וכולל עיצוב חדשני, ציוד מתקדם, חדרי טיפול, כושר ואוכל ועוד. וגם: צפו בסיור וירטואלי במרכז

פורסם בתאריך: 23.12.21 17:45

     

הבוקר, באירוע חגיגי נחנך המרכז הרב תכליתי הראשון מסוגו באשקלון המעניק סביבה תומכת ומתקדמת לאנשים עם מוגבלות פיסית מורכבת ולראשונה – גם לבוגרים על הרצף האוטיסטי.

המרכז הרב תכליתי מעניק מסגרת חמה ועוטפת עם אנשי מקצוע מסוריים ומקצועיים ונבנה בסטנדרים הגבוהים ומהמתקדמים ביותר בישראל. המרכז החדש הינו אחד המבנים היפים והחדישים ביותר ברחבי העיר עם חדרי טיפולים וחוגים, חדר כושר וחדר אוכל, חדרי אומנות ותעסוקה, חדרים פרא- רפואיים, טיפוח סביבתי וציוד שייתן מענה לכל צרכיהם.

מרכז יום רב תכליתי. צילום: אלדד עובדיה

מרכז יום רב תכליתי. צילום: אלדד עובדיה

האירוע הבוקר התקיים במעמד ראש העירייה, תומר גלאם; סגן ראש העירייה והממונה על צרכים מיוחדים, יורם גניש; ראש מנהל הרווחה והשירותים החברתיים, מזל לוי; נציגי משרד הרווחה, גדעון שלום וויויאן אזרן; נציג המוסד לביטוח לאומי שמואל וינגלס; נציגי מפעל הפיס, עירית בן מנחן ואילת בורשטין; מנהלת סניף ביטוח לאומי באשקלון, מיכל מיטל בר אור; נציגי עמותת אלווין ישראל; נציגי עמותת המש"ב באשקלון; משפחות יקרות ואחרונים חביבים אוכלוסיית הצרכים המיוחדים.

"הלב מתמלא מהתרגשות וגאווה לחנוך את המרכז", אמר גלאם, "הבטחנו, קיימנו וכעת יש להם בית חם, עוטף ומכיל שעונה על כל הצרכים החברתיים, התעסוקתיים והטיפוליים שלהם, מעניק להם מעטפת מלאה של תמיכה ומחולל בהם פלאים. נמשיך לפעול כדי לספק לתושבים המיוחדים שלנו, מקטן ועד גדול, את איכות החיים המיטבית ביותר ואת כל ההזדמנויות להצלחה ולהגשמה שלהם".

גלאם נואם בחנוכת המרכז הרב תכליתי. צילום: אלדד עובדיה

גלאם נואם בחנוכת המרכז הרב תכליתי. צילום: אלדד עובדיה

מי שהתרגש לא פחות הוא שושבין האירוע, יורם גניש שנאבק שנים למען הקמת המרכז, "המרכז הרב תכליתי זהו מבנה שהחל בחלום לפני עשור קבוצת הורים התאגדה והחלה לחלום ולברוא מציאות חדשה – אלו קבוצת המש"ב. לחלום ולהגשמתו נרתמו אנשים חשובים ויקרים בדרך – ראש העיר עמד לצדנו בכל התהליך של הגשמת החלום, כמו כן עפרה יחיאלי הפרויקטורית מקרן רש"י סקטא שליוותה בהתנדבות מלאה את ההורים והדריכה, מינהל רווחה, המוסד לביטוח לאומי ושותפים נוספים אשר עבדו יחד להקים את המבנה המרשים והייחודי הזה. המרכז הרב תכליתי אמור לשרת את כלל האוכלוסייה עם המוגבלויות באשקלון. אני גאה ומודה על הזכות שהייתה לי להוביל את קבוצת ההורים יחד עם השותפים להגשמת החלום".

הצטרפו לסיור וירטואלי במרכז:

המרכז הרב תכליתי ממוקם בשכונת נווה הדרים והוא החל לפעול כבר במהלך השנה האחרונה אך בשל מגבלות הקורונה הוא נחנך רשמית רק היום. המרכז מופעל על ידי עמותת אלווין ישראל בין השעות 8:00-16:00 כמרכז יום לבוגרים המאפשר מענה חברתי, לימודי ותעסוקתי לכ-50 מקבלי שירות בגילאי 21-55. במקום מופעלות תוכניות טכנולוגית כדוגמת לימודי מחשבים, גרפיקה, תכנות ורובוטיקה, עבודה עם מדפסות תלת מימד וקידום מיומנויות לשימוש בטוח ברשתות חברתיות.

בנוסף, מתקיימים פרויקטים קבוצתיים של פיתוח אביזרי עזר לנגישות, פרויקטים בתחום הגינון הטיפולי, ביניהם: גידול סוקולנטיים ומכירתם לציבור הרחב, גידול ירקות וצמחים בחממה ובגינה ולצידן פעילויות העשרה בתחום האמנות והתרבות, הכנה לתעסוקה, פעילות מטבח וסינגור עצמי.

החל משעות אחר הצהריים מתקיימות במרכז פעילויות של מועדונים חברתיים לאוכלוסיות מיוחדות ושל המרכז למשפחה המעניקה שירות משלים לבני משפחותיהם, הוריהם ואחיהם של אוכלוסיית התושבים עם הצרכים המיוחדים כולל סדנאות, הרצאות וסיוע.

מיוחדים כמו כולם. צילום: אלדד עובדיה

מיוחדים כמו כולם. צילום: אלדד עובדיה

עירית בן מנחם, מנהלת מחלקת מבנים במפעל הפיס: "המרכז הרב תכליתי באשקלון הוא בית חם, אוהב ותומך לבוגרים רבים עם צרכים מיוחדים, המעניק להם תחושת שייכות, מסייע להתפתחותם האישית במגוון תחומים ותומך במשפחותיהם. מפעל הפיס תומך ורואה בקידום אוכלוסייה זו בחברה כערך עליון ומאמין שחוסנה של החברה הוא בהתייחסותה לציבור זה ובמענה אישי לו".

ראש מנהל הרווחה והשירותים החברתיים, מזל לוי: "הקמת המבנה הינה הגשמת חלום עבור מקבלי השירות ובני משפחותיהם. יחד עם זאת החלום לא היה מתגשם ללא ההשקעה המרובה שניתנה ע"י ראש העיר, עמותת הורים מובילה לשינוי באשקלון והשותפים המרכזיים מפעל הפיס וביטוח לאומי, משרד הרווחה והביטחון החברתי, החברה הכלכלית ועובדי מנהל הרווחה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר