בית כנסת שהעירייה מבקשת לפרק. צילום: אלירם משה

הקורונה הסתיימה רק באשקלון? העירייה תפרק את בתי הכנסת הזמניים

העירייה החליטה לפרק בתי כנסת שהוקמו לצורך ימי הקורונה, בטענה כי אינם בטיחותיים. המתפללים זועמים: "לא ניתן להם לפרק את בית הכנסת, אין לנו לאן ללכת"

פורסם בתאריך: 5.12.21 16:43

     

מתפללי בית הכנסת "עין נטפים" שבשכונת אגמים הופתעו לגלות בסוף השבוע, הודעה מעיריית אשקלון המודיעה על פירוק בית הכנסת.

מדובר בבית כנסת שהוקם בתקופת הקורונה ומשרת עשרות מתפללים. אלא שעם העלייה במספר התושבים בשכונה, הפך בית הכנסת הזה לחיוני עבור המתפללים גם ללא קשר למצב המגיפה.

ההודעה שתלתה העירייה. צילום: אלירם משה

בית כנסת עין נטפים מבפנים

"אנשים השקיעו חבל הזמן, חורף שעבר הכל היה בסדר. זאת שכונה חדשה ואין פה בית כנסת", אומר אחד המתפללים, "למתפללים אין לאן ללכת, כולם מתפללים פה. יש איזה 60-70 מתפללים וזה משרת את כל השכונה. השקיעו פה מזגנים, ארון קודש לספרי תורה. כל השבוע אנחנו מתפללים פה ואין פה באזור".

בית כנסת שהעירייה מבקשת לפרק באגמים. צילום: אלירם משה

בית כנסת באפרידר שהעירייה מבקשת לפרק. צילום: אלירם משה

בהודעה של העירייה נכתב כי המבנה נבדק וכי נמצאו בו ליקויים בטיחותיים סכנת התחשמלות עקב חיבור חשמל לא תקני; עיגון האוהל לקרקע ע"י חבלים ומוטות ברזל שמהווים סכנת בטיחות למשתמשי המרחב הציבורי וסכנת קריסה באירועי מזג אוויר.

לא מדובר בבית כנסת אחד, אלא בשורה של בתי כנסת ברחבי העיר. אלא שבמקום לסייע למתפללים להפוך את המבנים לבטוחים יותר, הוחלט לפרק אותם. על פי ההודעה של העירייה, המבנים יפורקו כבר מחר.'

התושבים לא מוכנים להשלים עם רוע הגזירה וטוענים כי ימנעו את פירוק בית הכנסת. "איך אפשר לפרק בית כנסת? לא ניתן להם לפרק את זה. תן לאנשים להתפלל", אמר אחד המתפללים.

לדבריהם, בבית הכנסת הושקעו ציוד ותחזוקה בעשרות אלפי ש"ח וכי אפשר לסדר אותו להתאים אותו לכל מזג אוויר.

המתפללים גם תוהים במיוחד על התזמון של פירוק המבנה, "זה בית כנסת שהוקם בגלל הקורונה ועכשיו עם הווריאנט החדש מי יודע מה יהיה עוד חודש? איך העירייה מחליטה שאין קורונה? מי יושב שם ומחליט ככה".

תפילת מנחה היום באפרידר. צילום: אלירם משה

מעיריית אשקלון נמסר כי "על מנת לשמור על בטיחות התושבים ובהתאם להנחיות מבדק הבטיחות, תפעל העירייה להסרת האוהלים. נוסיף כי העירייה, שהציבה את האוהלים, אינה ששה לפרקם, אך לנגד עיניה עומדת בטיחות התושבים בלבד. בהתאם לזאת, פנתה העירייה מבעוד מועד לציבור המתפללים באוהלים השונים בבקשה לפנות ציוד פרטי שהוכנס לאוהל בטרם הפינוי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר