דו"ח חניה של עיריית אשקלון. צילום ארכיון: אלירם משה

דחייה של חודשיים בהפעלת "תו תושב" באשקלון: הירשמו והימנעו מקנסות

תושבים רבים עדיין לא נרשמו ל"תו תושב" ולאור זאת הוחלט עדכון תעריפי החניה באשקלון יידחה לתאריך 02.01.2022. כך יתאפשר לכמה שיותר תושבים להירשם. תו תושב דיגיטלי יעניק לתושבים תעריף חניה מוזל ברחבי העיר וחניה חינם ברצועת החוף

פורסם בתאריך: 5.11.21 14:03

     

על אף ההיענות להרשמה לתו תושב בימים האחרונים, בעלי רכבים רבים עדיין לא נרשמו ועל כן הוחלט בעירייה לאפשר לתושבים נוספים ליהנות מיתרונותיו של התו ולפיכך, לדחות את עדכון תעריפי החניה לתאריך 02.01.22.

 

החל מתאריך זה יעודכנו התעריפים בהתאם לחוק העזר העירוני ובעירייה מעודדים את התושבים להקדים ולהירשם לתו תושב דיגיטלי שיקנה להם חניה חינם ברצועת החוף לעומת תושבי חוץ שיצטרכו לשלם עבור שעת חניה 6.3 שקלים.

בנוסף, תושב אשקלון בעל תו תושב דיגיטלי יוכל ליהנות משעת חניה ראשונה חינם לעומת תושבי חוץ שיחלו בתשלום החל מהשעה הראשונה. לאחר השעה הראשונה יחול שינוי בתעריף החניה לשעה והוא יעמוד על 2.5 שקלים. התעריף עבור תושבי חוץ יעמוד על 6.3 שקלים לכל שעת חניה. השינוי יחל בשבועות הקרובים כאשר ברצועת החוף הוא יחל בתוך מספר חודשים.

העיר אשקלון שומרת על מעמדה כעיר עם תעריפי החניה מהזולים בישראל לתושבים המחזיקים בתו תושב דיגיטלי (אשדוד – 4.2 שקלים לשעה; אופקים – 3 שקלים לשעה; קרית גת – 3.5 שקלים לשעה; נתניה – 2.75 שקלים לשעה). עיקר השינוי בהעלאת התעריפים הינו על מנת ליצור תחלופה ברכבים החונים בחניות בתשלום כך שתתאפשר גם תחלופה במרכזי קניות, בחופים ובשאר מקומות ציבוריים ברחבי העיר.

נבהיר כי גמלאים תושבי העיר אשר קיבלו תו חניה לאזרח ותיק המוזן במערכות העירייה ואנשים עם מוגבלויות אשר הינם תושבי אשקלון ורכבם רשום במאגרי משרד התחבורה כרכב נכה ימשיכו ליהנות מחניה חינם בכל רחבי העיר והם אינם צריכים להגיש בקשה לתו תושב דיגיטלי מאחר וכבר נמצאים במערכות הממוחשבות של העירייה.

חניה בתשלום. צילום: דוברות עיריית אשקלון

חניה בתשלום. צילום: דוברות עיריית אשקלון

התו מיועד לכל תושב אשקלון שהוא בעל רישיון נהיגה ובבעלותו רכב או מספר רכבים (ללא הגבלה על מספר הרכבים). ההרשמה הינה פשוטה וידידותית למשתמש וניתן לעשות זאת על ידי מספר צעדים פשוטים וקלים במתחם ייעודי שהוקם באתר העירייה. כבר בעמוד הראשי של אתר העירייה ניתן למצוא את כפתור 'תו תושב' ובלחיצה עליו ייפתח עמוד להרשמה על ידי הזנת פרטים אישיים ומסמכים רלוונטיים. עם סיום פעולת ההרשמה, יקבל התושב דואר אלקטרוני המאשר את קבלת הפרטים ובתוך מספר ימים יקבל מייל נוסף המאשר את הרשמתו לתו התושב. נדגיש כי מדובר בתו דיגיטלי (ולא פיזי או עם צורך בהדבקה) המוזן אוטומטית במערכות העירייה ובמסופי אכיפת החנייה ואפליקציות התשלום.

בימים אלו תגביר העירייה את פעולות ההסברה ותציב עמדות הרשמה פרונטליות במוקדים מרכזיים החל מהשבוע הבא כדי לסייע לתושבים להירשם.

עמדות ההרשמה ימתינו  בקניון גירון ובמתחם המרינה מול החל מיום ראשון, 07.11.2021, ועד יום חמישי, 11.11.2021, בין השעות 17:00-20:00 וביום שישי, 12.11.2021, בין השעות 09:00-13:00.

טרם ההרשמה יש להצטייד בצילום תעודת זהות, רישיון נהיגה ורישיון רכב. ההרשמה זמינה כל העת באתר: https://bit.ly/3eU1s49


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר