עובדי עשות אשקלון מוחים

"נלחמים על הבית": עובדי עשות אשקלון שורפים צמיגים במחאה על מכירת המפעל

עשרות מעובדי עשות אשקלון מוחים כעת ושורפים צמיגים בשטח המפעל וזאת על רקע עסקת מכירת עשות לקרן פימי. ההסתדרות: "השבתה של המפעל עומדת על הפרק"

פורסם בתאריך: 21.10.21 16:03

     

בעיצומו של סכסוך העבודה במפעל עשות אשקלון מגלים הבוקר העובדים כי היה יסוד מוצדק לחשש שלהם לפיו הנהלת החברה פועלת למכור את המפעל.

מדיווח שנמסר היום לבורסה עולה כי חברת אלביט צפויה למכור את המפעל לקרן פימי, "זאת מבלי שעובדי החברה נתנו את ברכת הדרך למהלך", אמרו בהסתדרות.

עם היוודע הדבר, החלו העובדים בפעולות מחאה, הם עזבו את פסי היצור, נשאו שלטים בגנות מכירת החברה ואף שרפו צמיגים.

עובדי עשות אשקלון מוחים

העובדים המודאגים

במהלך היום קיימו העובדים ישיבת חירום במפעל ולאחריה תתקבל החלטה אם להחריף את הצעדים נגד הנהלת החברה עד כדי השבתת המפעל כבר בימים הקרובים.

רמי גואטה, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, שיגר לפני כחודש מכתב חריף לאודי ורד, מנכ"ל אלביט יבשה ותע"ש, בו הביע תדהמה מהמהלך המתוכנן: "אתם פועלים במחשכים על מנת להיטיב עם אלביט באמצעות סיכום על מכירת עשות וזאת מבלי ליידע את ועד העובדים וההסתדרות", כתב לו.

גואטה הבהיר לוורד כבר אז כי כל ניסיון של הנהלת החברה להציג לעובדים הסכם מכירה מוגמר ייתקל בהתנגדות מוחלטת מצידם ומצד ההסתדרות.

זמן קצר לאחר מכן הוכרז סכסוך עבודה במפעל וכעת מאיימת ההסתדרות על רקע המכירה הצפויה להחריף את הצעדים הארגוניים נגד הנהלת החברה.

חוסמים את הרכבים של הנהלת המפעל

רמי גואטה: "מפעל עשות אשקלון מהווה עוגן מרכזי ועיקרי בעיר אשקלון וסביבותיה ובעל שם מקצועי בקנה מידה עולמי. זהו אינו גוף המועבר מיד ליד על מנת להשיא רווחים לבעלי המניות על גבם של העובדים. עשות הינו מפעל מצליח ורווחי שכבר עבר תוכנית פרישה מרצון של עובדים ואין כל סיבה להעמיד כעת את החברה למכירה ולסכן את עתיד העובדים. אנו למודי מאבקים ולא ניתן למהלך שכזה לעבור לסדר היום".

רמי גואטה. צילום: דקלה דהרי

רמי גואטה. צילום: גלית דהרי

גואטה מבהיר גם היום להנהלת החברה כי ההסתדרות נחושה למנוע את המהלך הצפוי.

גם יו"ר ועד העובדים במפעל, רחמים גואטה, הבהיר להנהלת אלביט כי כל מהלך שכזה ייתקל בהתנגדות עזה וברורה של העובדים על כל המשתמע מכך. "אנו מגלים היום שהחשש שלנו היה מוצדק לחלוטין. הנהלת חברה פעלה בסתר מאחורי גבנו לגבש את עסקת המכירה הזו, אך אנו נחושים לשמור על זכויות עובדי עשות ולמנוע כל פגיעה בהם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר