מכללת אשקלון. צילום: לימור אדרי
מכללת אשקלון. צילום: לימור אדרי

"זו הייתה משימה לא קלה": יו"ר הסטודנטים במכללת אשקלון פותח את שנה"ל בצל הקורונה

לפני כשנה, בשיא תחלואת הקורונה נבחר מאיר כץ לתפקיד יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת אשקלון והחליף את יפה טבג'ה. בריאיון לפתיחת שנת הלימודים האקדמית הוא מספר מה עושים כשאי אפשר להפיק אירועים לסטודנטים ומגלה כי הסטודנטים דווקא מעדיפים שיעורים בכיתות ולא בזום

פורסם בתאריך: 10.10.21 17:50

     

כאשר כותרות החדשות עוסקות רבות בנעשה במערכת החינוך, הקורונה מסתבר הערימה לא מעט קשיים גם על הסטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות, ונושאים רגילים כמו חיים סטודנטיאליים, שגרת ההרצאות או הופעות בקמפוס, הפכו לאתגר של ממש.

עם פתיחת שנת הלימודים האקדמית שוחחנו עם מאיר כץ, יושב ראש אגודת הסטודנטים במכללת אשקלון שנושא בתפקיד כשנה.

כץ בן ה-28, הוא תושב המועצה האזורית מרחבים שם גדל ולמד, ובתיכון למד בישיבה בירושלים. לצבא התגייס ליחידת כפיר, ולאחר השחרור השלים בגרויות, והתחיל בלימודי פסיכולוגיה במכללה, וכיום הוא סטודנט לתואר שני בשאיפה לעבוד כפסיכולוג או בתחום המחקר הפסיכולוגי.

מאיר כץ

מאיר כץ

"לכהן כיושב ראש אגודת הסטודנטים זה היה מאתגר במיוחד", מספר כץ, "כי זו הייתה השנה של הקורונה, ולאחר מכן החלה הלחימה בדרום, ואז האתגר שלנו הפך להיות הרבה יותר קשה. לא יכולנו לפעול כדי להפיק מסיבות ואירועים, להפעיל את חיי הקמפוס הרגילים של הסטודנטים וכן את פעילות אגודת הסטודנטים הרגילה, אלא היינו צריכים לפעול בעצם מאחורי הקלעים, והעבודה הייתה אינטנסיבית ולא פשוטה כל הזמן, הכל על מנת שהלימודים יתנהלו כסדרם וכפי שצריך. פעלנו לוודא שהלימודים מרחוק מתקיימים באופן מסודר בזום, שהמבחנים יתקיימו במועדם, ולמעשה זה היה גם אתגר כלל ארצי, אתגר למועצה להשכלה גבוהה, למדינה וכמובן לכל הסטודנטים, וזו הייתה משימה לא קלה".

כץ נבחר לפני כשנה בבחירות פנימיות שהתקיימו בוועד האגודה, ונכנס לנעליה של יושבת הראש הכריזמטית הקודמת יפה טבג'ה שפרשה מתפקידה.

איך זה להחליף יו"רית כמו יפה?
"ללא ספק זה מאתגר, אנחנו חברים טובים בלי שום קשר לתפקיד, ואני בקשר איתה ואני מתייעץ איתה בכל נושא שקשור לתפקיד".

כץ וטבג'ה

כץ וטבג'ה

השגתם את כל היעדים שלכם בתקופת הקורונה?
"לא השגנו כל יעד, אבל הספקנו לעשות המון. היעד העיקרי היה שכל סטודנט ימשיך ללמוד כרגיל ובאופן שגרתי עד כמה שניתן ושימשיך להצליח, המטרה הייתה שהפגיעה בו תהיה בצורה מינימאלית. אנחנו ממשיכים להילחם להשיג עוד מטרות, כי הקורונה הרי לא הסתיימה ואנחנו עדיין בתקופה מאתגרת. מה שהיה חשוב לנו הוא שהסטודנטים ימשיכו לנהל את שגרת חייהם ואת שגרת הלימודים שלהם בתקופת קורונה, שגם ככה היא קשה ולא פשוטה עבור כולם".

מבחינת אירועים לא הצלחתם להפיק אירוע סטודנטיאלי בשנה הזאת?
"רק לאחר החיסון השני, כשהסגרים הסתיימו והמשק נפתח, דווקא ערכנו אירוע הפנינג יפה של פתיחת סמסטר עם מופע די.ג'יי, עמדות מזון ועמדות משחק והפעלה".

ואיך הייתה ההיענות?
"ההיענות לא הייתה גדולה מדי לצערנו, כי לסטודנטים היה עדיין קשה לחזור ולימודים התקיימו עדיין בזום, אבל פעלנו במרץ ועשינו כל מה שאנחנו יכולים כדי להחזיר את הסטודנטים לקמפוס ועל מנת שיחוו את שגרת הלימודים ואת חיי הקמפוס. זו בעצם הבעיה הגדולה ביותר בתקופה כזו, שסטודנטים לא הצליחו להכיר בכלל את הווי הקמפוס".

מה דעתך על המכללה ואיך שיתוף הפעולה עם המנכל ד"ר פנחס חליווה?
"המכללה היא מקום מדהים, וההנהלה עושה כל מה שאפשר למען הסטודנטים. יש לי בהחלט אוזן קשבת שם, ואנחנו בהידברות כל הזמן, כי זו גם שנה מאתגרת של קורונה שדורשת הידברות רבה. גם אם יש חילוקי דעות אנחנו מצליחים להתגבר עליהם ולנהל משא ומתן".

כץ ודיקאן הסטודנטים, יואל ישורון. צילום: דוד כהן

כץ ודיקאן הסטודנטים, יואל ישורון. צילום: דוד כהן

על מה היו חילוקי הדעות?
"תמיד כסטודנט ובמיוחד בשנה של קורונה יש לך אינטרסים כאלה או אחרים, ולפעמים ישנם חילוקי דעות, זה דבר טבעי. מבחינתי אני אעשה הכל כדי להשיג את הטוב ביותר לסטודנטים וכדי לקדם את ההחלטות שלהם, ובסופו של דבר נמצא את דרך האמצע".

כץ אומר כי הבחירות הבאות לראשות האגודה יתקיימו בקרוב, וכי הם מתחילים לארגן את המכללה לחיי קמפוס שגרתיים ולהפקת אירועים אך עם המגבלות עדיין של התו הירוק ומגבלות שונות, "אנחנו מאמינים שיהיו הקלות נוספות בקרוב וזה יסייע לנו לפעול יותר", הוא מספר, "השבוע כבר יתקיים למשל אירוע הפנינג פתיחת הסמסטר, ואני מחכה בקוצר רוח שהסטודנטים יגיעו. יהיה מדהים".

איך אתה משכנע אותם להגיע?
"תתפלאי, אבל מטבע הדברים אין צורך לשכנע אותם, כי הם כבר בעצמם מחכים לרגע שיוכלו לחזור. זה הרי לא קל לשבת בבית וללמוד כל היום מהזום. הם מחכים לחוות את האווירה הסטודנטיאלית יחד עם החברים. זה מאד חסר ואף אחד לא רוצה לשבת בבית וללמוד מהבית, זו לא חוויה של סטודנט".

כץ מבקש לסכם את דבריו במסר לכל הסטודנטים להגיע לאירוע ההפנינג, ובמיוחד להגיע לקמפוס ללמוד ולהכיר את החברים לכיתה, "כי זו חוויה של פעם בחיים שחבל לפספס אותה", הוא מסכם בחיוך.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר