בית גיל הזהב באשקלון. צילום: חברת עמיגור
בית גיל הזהב באשקלון. צילום: חברת עמיגור

471 דירות ורק 48 חניות: החל אכלוס בית גיל הזהב הגדול בישראל שהוקם באשקלון

החל אכלוסם של שלושת המגדלים שהוקמו מול שכונת נאות אשקלון. המגדלים מיועדים לקשישים ולחסרי בית הזכאים לדיור ציבורי, הם ישלמו 300 ש"ח בחודש עברו דירה בת 40 מ"ר עם ממ"ד. למרות שנבנו 471 דירות, במקום ישנן 48 חניות בלבד

פורסם בתאריך: 30.9.21 17:08

     

בימים אלו נמצא בעיצומו תהליך אכלוס בית גיל הזהב הגדול ביותר בארץ במסגרתו אוכלסו כבר למעלה מ-70 דירות. בימים אלו נערכים לאכלוס הדירות הנוספות.

שלושת המגדלים של הפרויקט ששמו "בית אוהל משה ספרא" מתנוססים לגובה של 20 קומות והינם פרי עבודתם המשותפת של משרד הבינוי והשיכון, עיריית אשקלון והסוכנות היהודית באמצעות חברת עמיגור וזאת לטובתם של מחוסרי הדיור בעיר.

הפרויקט ממוקם בחזית רח' בן גוריון, מול שכונת נאות אשקלון באחד מהמיקומים המרכזים בעיר ועם קרבה למרכזים מסחריים לנוחיות הדיירים. המיזם כולל 471 יחידות דיור בגדול 40 מ"ר כל אחת, בסטנדרט הגבוה ביותר עם חדר שינה ממוגן, מרפסת, מועדון דיירים עם מגוון פעילויות וחוגים, וכמו כן אם בית אשר תעניק את מלוא המענה לצורכי דיירי הבית.

למרות שמדובר ב-471 דירות, נבנו לצדן רק כ-48 חניות. בעקבות בירור שנעשה בעבר, התברר כי התקן למבנים של גיל הזהב הוא חניה אחת על כל 10 דירות, זאת מאחר ורובם אינם מחזיקים בכלי רכב פרטיים.

יחידות הדיור תועמדנה בשכירות ארוכת טווח לקשישים, זכאי סיוע משרד הבינוי והשיכון ומשרד הקליטה, תמורת דמי שכירות חודשיים שלא יעלו על 300 ש"ח. בנוסף, צפוי שזוגות ובודדים המתגוררים כיום בדירות גדולות השייכות למאגר הקיים של דיור ציבורי, יעדיפו לעבור למבנים החדשים ובכך יפנו את הדירות הגדולות יותר לשימוש משפחות צעירות הממתינות אף הן לדיור ציבורי הולם.

בית גיל הזהב באשקלון. צילום: חברת עמיגור

בית גיל הזהב באשקלון. צילום: חברת עמיגור

בית גיל הזהב באשקלון. צילום: חברת עמיגור

בית גיל הזהב באשקלון. צילום: חברת עמיגור

"יש פרויקטים שמרגשים אותי במיוחד, פרויקט הדיור הציבורי לגיל השלישי הוא אחד מהם", מסר ראש העירייה, תומר גלאם, "לפני כשלוש שנים היינו החלוצים לקחת חלק בפרויקט הלאומי והערכי הזה ובימים אלו אנחנו מאכלסים את הבניינים החדשים בשיתוף משרד הבינוי והשיכון, עמיגור והסוכנות היהודית. לראות את התושבים הוותיקים שלנו, בני הגיל השלישי, שהיו מחוסרי דיור, נכנסים לדירות מרווחות, ממוגנות ומאובזרות במיקום ובסטנדרטים הגבוהים ביותר, שווה את הכל. זו המחויבות שלנו לדאוג לרווחתה של האוכלוסייה הבוגרת, בהם ניצולי שואה, ואני מברך ומודה על הזכות שניתנה לנו".

ממלאת מקום ראש העיר, סופיה ביילין: "אני שמחה על תחילת האכלוס בפרויקט הדיור הציבורי לגיל השלישי הגדול ביותר בארץ. אני מברכת את כל הדיירים החדשים שכבר אכלסו את המגדל הראשון ואת אלו שצפויים לאכלס את שאר הדירות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר