אבי וקנין. צילום: אילן אסייג

"תמיד עזר לחלשים": הלך לעולמו סגן רה"ע אשקלון לשעבר, אבי וקנין

וקנין, שהיה סמל של עזרה לזולת ותקופתו כממונה על הרווחה זכורה היטב, הלך יום לעולמו. במלחמת יום הכיפורים הוא נפגע בגבו והפך לנכה, אך הדבר לא גרם למסלול חייו לעצור, "אני לא אחד שנכנע", אמר בריאיון בעבר

פורסם בתאריך: 29.9.21 12:53

     

לפני זמן קצר, במרכז הרפואי ברזילי, הלך לעולמו, אבי וקנין מי שהיה בעבר סגן ראש עיריית אשקלון.

"זאת אבידה גדולה", ספד לו ראש העירייה לשעבר, בני וקנין, "הוא היה אחד הבחורים האינטליגנטיים שהכרתי בנעוריי, מהראשונים שסיימו קורס קצינים בשכונת שמשון. הוא היה אדם עם לב ונשמה. כל הזמן עזר לארגון הנכים, עזר להם. תמיד עזר לחלשים ונזקקים. תמיד תרם לחברה. אדם ראוי יותר. היה בחור מבריק, תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה, קורס קצינים והיה אחד הלוחמים בחרמון במלחמת יום הכיפורים".

במלחמה ההיא, אבי וקנין שהיה אז חייל בשירות סדיר ונלחם ברמת הגולן. בתאריך 21 באוקטובר 1973, הוא היה בטנק שספג פגיעה ישירה מטיל שנורה ממטוס סורי. וקנין נפגע אז בגבו, "בהתחלה ראיתי שיש לי רגליים ונרגעתי, בדיעבד כמובן נפגעתי בחוט השדרה ולא יכולתי להזיז את הרגליים", סיפר בריאיון לעיתון "זמן הדרום". "לאחר שבועיים הבנתי שאני כנראה לא אלך יותר".

על העובדה שהוא הפך לנכה הוא אמר כי לא הגיב בכעס, "שמחתי שאני בחיים. האמת, חיכיתי לפציעה הזאת. תבין, מסביבי כל החברים נהרגו או נפצעו. בלילה היינו יושבים בחניון של הטנקים ובלילה למחרת, אתה רואה שאנשים חסרים כי הם פצועים או הרוגים. אנשים מופתעים שאני אומר את זה, אך זו הייתה המציאות, הצלחתי לראות גם אז את חצי הכוס המלאה. אני לא אחד שנכנע, איזו ברירה הייתה לי? הייתי יכול לשקוע אבל בחרתי בדרך אחרת. היינו גם 20-30 חבר'ה שעברנו את התהליך יחד בבית החולים וזה מאוד עזר, אנחנו בקשר עד היום".

במהלך חייו הוא עבד כפסיכולוג וכן היה מנהל המרכז השיקומי לנכים באשקלון.

לקראת הבחירות מוניציפאליות בשנת 2003, הוא הקים רשימה שרצה למועצה והציע לפרוספר וקנין שעמד בראש רשימה אחרת לרוץ יחד למועצה, "בגלל שאני מכבד אותו והוא היה דמות עבורי, אז לא היססתי אפילו", משחזר פרוספר וקנין, "נכנסנו למועצה עם שני מנדטים ומה שהי החשוב לנו זה תיק הרווחה. התעקשנו לקבל את תיק הרווחה ושאבי יהיה סגן ראש העיר. הוא עזב את העבודה כמנהל מרכז השיקום לטובת התפקיד של סגן ראש העיר ולקח את תיק הרווחה. הוא היה אחד מסגני ראש העיר שהכי הרבה דאג לרווחה ולאנשים שצריך לדאוג להם. הייתי צמוד אליו וכל פעם נדהמתי מחדש כמה האיש לזולת ולקשיי היום ועשה את עבדותו ברמה גבוהה מאוד. זאת אבידה גדולה לעיר אשקלון".

בשנים האחרונות הוא היה יו"ר סניף אשקלון של עמותת איל"ן, איגוד ישראלי לילדים נפגעים.

אבי וקנין בלשכת ראש העירייה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

אבי וקנין בלשכת ראש העירייה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, ספד לו ואמר: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של אבי וקנין ז"ל, מי ששימש כסגן ראש העיר אשקלון ופעל רבות למען אוכלוסיות מיוחדות באשקלון. במהלך חייו הוא נגע ברבים וסייע להם בייחודיות ובלבביות שאפיינה אותו כל כך. תרומתו המשמעותית לקהילה בכלל ולקהילת הצרכים המיוחדים בפרט תיחקק בזכרונה של העיר כולה ותהווה מורשת פועמת בלב של כולנו. שולח את תנחומיי הכנים למשפחה. שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו של אבי ברוך״.

אבי וקנין שאיבד את אשתו מרסל בשנת 1998, הותיר אחריו שני בנים. לא ידוע עדיין על מועד להלוויה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר