חקירת משטרה. אילוסטרציה: משטרת ישראל
חקירת משטרה. אילוסטרציה: משטרת ישראל

תושבת אשקלון נאשמת שהעלילה על פקיד בנק כי אנס אותה והסבירה: "החבר שלי עלה על זה"

בימים אלה מתנהל בבית המשפט הליך פלילי על תלונת שווא נגד תושבת אשקלון שהודתה כי בדתה תלונה על אונס נגד פקיד בנק, לטענתה, היא עשתה זאת לאחר שהחבר שלה גילה על הקשר שלה עם הבנקאי. בנוסף, הפקיד שאיבד את עבודתו בגלל התלונה הגיש נגדה תביעה אזרחית ותביעת לשון הרע

פורסם בתאריך: 30.9.21 08:22

     

בתאריך 28 באוגוסט שנת 2017, נכנס גבר אל סניף בנק בעיר אשקלון וביקש לדבר עם מנהלת הסניף, היא לא הייתה כל כך פנויה לדבר איתו, אבל כשהוא התחיל לומר במה מדובר, היא הבינה שהיא צריכה לעצור הכל ולהקשיב לו.

הגבר סיפר למנהלת שאחד הפקידים שלה "התעסק" עם חברה שלו, סיגל (שם בדוי), שמחזיקה בחשבון בנק בסניף הזה. הוא סיפר למנהלת שיש לו הוכחות לכך, כי הוא לקח את הטלפון שלה לתיקון ושמע שם הקלטות שהפקיד מזמין אותה לישון אצלו. לדבריו, החברה שלו הגיעה לביתו של הפקיד כדי לחתום על מסמכים, אבל הפקיד הזה קיים איתה יחסי מין.

למחרת, הגבר הגיע יחד עם סיגל, והיא סיפרה למנהלת הסניף שהיא הגיעה אל הפקיד לחתום על מסמכים, ואז הוא נישק אותוה וקיים עמה יחסי מין. המנהלת, בעדותה במשטרה, סיפרה כי שאלה את הלקוחה "מה עשית?" והלקוחה השיבה לה "ננעלתי קפאתי".

המנהלת גם ציינה בעדותה כי לאורך השיחה, הלקוחה "הייתה מסתכלת על החבר ואז כאילו מקבלת אישור ממנו לענות והיא אמרה לא פעם 'אני עשיתי טעות שעליתי אליו'".

"הרים את החצאית"

משם הגיעה סיגל אל תחנת המשטרה באשקלון והגישה תלונה נגד אותו פקיד בנק וסיפרה כי הוא אנס אותה בביתו.

סיגל סיפרה בעדותה במשטרה כי היא הייתה אמורה לבצע מספר פעולות בחשבון שלה והפקיד אמר לה שכדי לא לטרטר אותה, שתעבור אצלו בבית והוא יחתים אותה. היא סיפרה כי היא נכנסה אליו לבית ואז "הוא כזה התלהב חיבק אותי וניסה לנשק אותי בפה הוא התקרב אלי עם השפתיים שלו לשפתיים שלי ואז אני הזזתי את הראש והפניתי את הלחי שלי".

מסמכים לחתימה. צילום: Freepik.com

מסמכים לחתימה. צילום: ArthurHidden freepik.com

היא סיפרה בהמשך כי היא חתמה על כמות גדולה של מסמכים, "תוך כדאי זה שאני חותמת הוא התחיל למזמז אותי נגע כי בישבן, בחזה, על הבגדים, אני קפאתי במקום הרגשתי שאני חייבת לסיים החתימות לכן גם לא אמרתי כלום. אחרי שסיימתי לחתום במסמכים במטבח יש לו מין אי במטבח שם הייתי בעמידה וחתמתי על המסמכים הוא היה מולי בשלב הזה ואז הוא נגש אלי מאחור אני הייתי עם חצאית הוא הזיז לי את החצאית למעלה אני קפאתי במקום. הרגשתי שאני חייבת לו ואז הוא השתמש בכוח".

היא סיפרה לחוקר המשטרה כי בשלב הזה הוא אנס אותה בכוח, "זה היה עניין של שניות ואז אני הזזתי אותו מעלי בקשתי שאני רוצה ללכת ואז הייתה עוד שיחת פלאפון ושאל אותי 'מה יש לך למה את ככה תזרמי אני יסדר לך את העניינים' אני לקחתי את הדברים שלי והתיק והלכתי ואז אני עמדתי ליד המעלית ואז הוא הסתכל עלי מהדלת ואז אמרתי לו 'תסגור את הדלת אתה לא חייב להסתכל עליי', הגיעה המעלית ואז נסעתי הביתה".

כאשר היא נשאלה שוב כיצד בוצע האונס היא השיבה, כי הפקיד "הרים את החצאית הזיז את התחתון" והוסיפה: "זה היה עניין של שניות. אני קפאתי במקום ולא ידעתי מה לעשות, הייתי זקוקה לסיוע הזה של הסדרים של ההלוואה… לא אמרתי כלום, הייתי קפואה וזהו".

בעדותה השנייה במשטרה, היא נשאלה וענתה כי היא לא סיפרה לחבר שלה שהיא הולכת לבנקאי "כי הוא קנאי וישר היה חושב שיש משהו ואני הייתי בלחץ מבחינה כספית". היא חזרה שוב על הסיפור כיצד הוא נגע בה בזמן שהיא חתמה על המסמכים וסיפרה כיצד הוא אנס אותה, "אני הרגשתי מנוצלת, הוא האמר שהוא עזר לי ואני הרגשתי חייבת לו".

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

תחנת משטרת אשקלון. צילום: אלירם משה

החוקר שאל אותה מדוע היא סיפרה על כך להנהלת הסניף וסיגל השיבה שהחבר שלה חיטט לה בטלפון ושמע שיחות מוקלטות ושמע שיחה שלה עם הבנקאי ומשם זה התגלגל.

החוקר תהה אם היא התלוננה כי החבר גילה את זה, אז היא השיבה: "לא, זה לא בגללו. אני הרגשתי שמישהו ניצל את הצרכים שלי בשבילו. החבר אני פגעתי בו, אבל לא בגלל זה. פשוט זה מקומן שהוא ניצל אותי ואת המצוקה שלי".

"לא רק חיבוק ונשיקה"

הבנקאי, זומן לחקירה במשטרה בחשד לאונס, אבל הוא סיפר סיפור אחר לגמרי. לדבריו באותו היום שהיא באה לחתום על המסמכים הם אכן שוחחו על חייהם הפרטיים ולפני שהיא הלכה הם נפרדו בנשיקה. "יום למחרת נהיינו ידידים התכתבנו כמה פעמים, כתבה לי שהיא התגעגעה ורוצה לבוא לחיבוק ונשיקה ולא יכולה לבוא", העיד הבנקאי בחקירתו.

הוא סיפר כי  רק לאחר כמה ימים הם נפגשו שוב, כאשר היא כתבה לו בשעה מאוחרת בלילה "'אני משתגעת, חייבת לראות אותך' אמרתי לה 'תבואי אני בבית', אמרה 'מה אני יבוא מאוחר' אמרתי לה שאין בעיה אני גם ככה לבד. אמרה 'תחכה לי' אמרתי לה 'תעירי אותי אין לי בעיה', אותו לילה זה היה ביום חמישי, אני חושב לפני כשבועיים וחצי היא כתבה לי בשעה 4:30 'אני בדרך', כתבתי לה 'אוקי'".

הוא סיפר כי בשעה 4:45 לפנות בוקר סיגל הגיעה לביתו ואז הוא ציין כי עוד לפני שהיא הגיעה היא כתבה לו בהודעה "אני רוצה חיבוק ונשיקה" והוא שאל אותה "רק חיבוק ונשיקה?" והיא השיבה "לא רק". ואז הוא סיפר שהיא נכנסה לביתו "ישר נכנסה לחדר, נשכבה על המיטה שלי הורידה נעליים, התחבקנו, התנשקנו, זה הוביל למין בהסכמה, כמובן תוך כדי היא אומרת לי 'אני אוהבת אותך, איזה באסה שלא הכרתי אותך לפני, אתה מדהים', בשעה 5:20 היא קמה והלכה".

הוא סיפר שיום אחד התקשר אליו מישהו והציג את עצמו בתרו החבר של סיגל. הבנקאי התנצל ואמר כי לא ידע שיש לה חבר "ואז איים עלי אמר לי 'אני יזיין אותך ידקור אותך, תספר לי מה היה, אני יבוא לבנק אתה התחלת עם חברה שלי'. ואני בצורה הכי פשוטה ויפה אמרתי לו שאני מתנצל ולא ידעתי, 'בחיים לא הייתי פוגע בך סיגל לא אמרה כלום מה אתה בא אלי בטענות'… התלבטתי אם לבוא למשטרה אבל פחדתי כי האיומים היו מפחידים, החלטתי לא לבוא כי פחדתי רעדתי. אמרתי לו 'אני מתנצל תן לי לנתק את השיחה' והוא אמר לי 'אתה לא תנתק, אחרת אני יבוא לסניף ואני יזיין אותך'".

אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

הקלטות שיחה בטלפון סלולרי. אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ. קריאייטיב/ingimage

הבנקאי סיפר עוד בחקירתו כי השיחה הזאת נמשכה 40 דקות, "שאל אותי 'שכבת איתה' ואני גמגמתי ועניתי לו שכן ואמרתי לו שאני מתנצל כי היא לא הזכירה אותו. בסיום השיחה אמר 'אני מתנצל שכעסתי, אני איתה כבר שנתיים אני אוהב אותה קניתי לה טבעת להציע לה נישואים'. אמרתי לו שאני בשוק והוא אמר 'תודה שסיפרת לי'. התנצלתי בפניו והבטחתי שהיא לעולם לא תשמע ממני. כל כך כעסתי עליה למה היא עשתה את זה, מה אני קשור, מה היא מתחילה איתי ובאה אלי לדירה כשיש לה חבר".

הוא אף העלה השערה מדוע היא מעלילה עליו ואמר כי כנראה החבר שלה סיפר לה על השיחה "וכנראה בגלל שהיא שיקרה לי או עשתה משהו שאסור הוא התעצבן והם באים להפליל אותי. היא באה וניהלה את הכל אני לא עשיתי לה שום דבר ברמה האישית ולא במקצועית ולא מבחינת הבנק. היא באה אליי מיוזמתה ומרצונה אמרה לי שהיא רוצה לבוא אמרה לי 'אני אוהבת אותך', אמרה לי 'זה רק פאן זה' משפט מצוטט שלה".

בהמשך, ולצורך הוכחת גרסתו השיג הבנקאי את הצילומים ממצלמת האבטחה של הבניין בו הוא מתגורר ורואים במצלמות כי בניגוד לטענתה של סיגל, היא לא הגיעה אליו כשהיא לבושה בחצאית אלא במכנסי ג'ינס וגופיה.

"זרמתי איתו כי רציתי את זה"

בעקבות זאת, זומנה סיגל שוב לתחנת המשטרה. החקירה הייתה, בסוף חודש נובמבר 2017, בערך שלושה חודשים לאחר שהגישה את התלונה שלה. הפעם היא סיפרה סיפור אחר ושונה, כזה שדומה יותר לגרסה של הבנקאי ואמרה כי היא הייתה בביתו פעמיים, בפעם הראשונה חתמה על המסמכים ובפעם השנייה הגיעה אליו שוב "בשעות הקטנות של הלילה".

"מה קרה שפתאום הנסיבות השתנו מהתלונה שלך הראשונה להיום?", שאלה החוקרת. וסיגל השיבה: "מה השתנה?? אני כבר לא זוכרת מה אמרתי".

בשלב הזה, סיגל הופכת מקורבן של עבירת מין לחשודה במסירת הודעה כוזבת והחקירה הופכת לחקירה באזהרה.

צילום אילוסטרציה: freepik.com

צילום אילוסטרציה: wirestock – freepik.com

החוקרת שאלה אותה אם היא רוצה עו"ד וסיגל השיבה: "לא צריך עו"ד. למה אני צריכה את התיק הזה עליי, מה אתם רציניים?? נכון זרמתי איתו כי רציתי את זה. בבנק בפירוש אמרו לי להגיש תלונה".

בהמשך שאלה אותה החוקרת "אחרי שחתמת על המסמכים, למה באת אליו שוב הביתה?" וסיגל השיבה: "אני כל הזמן הרגשתי שאני צריכה להתנהג ככה בשביל להשיג ממנו את מה שאני צריכה".

החוקרת הקשתה: "אז בעצם את משתמשת במיניות שלך כדי להשיג דברים?"

סיגל השיבה: "כן, במקרה הזה כן. זו פעם ראשונה שזה קורה לי".

בהמשך נשאלת סיגל על ידי החוקרת הם היא קיימה איתו יחסי מין מרצון טוב וחופשי או שהוא הכריח אותה. סיג השיבה: "הוא לא הכריח אותי ולא אנס אותי. אני קיימתי איתו יחסי מין מרצוני הטוב והחופשי וראיתי בכך דרך להשיג את מה שאני צריכה".

חוקרת: "אז למה הגשת עליו תלונה?"

סיגל: "כי החבר שלי עלה על זה שאני בקשר איתו. אם חבר שלי לא היה עולה על זה, לא הייתי מגיעה לבנק ולא הייתי באה להגיש תלונה".

החוקרת ניסתה לברר עם סיגל מה היא לבשה כשהגיעה לביתו של הפקיד, אך היא התקשתה לזכור "אני לא זוכרת חצאית או מכנס. חושבת שזו הייתה חצאית, לא זוכרת".

בהמשך החקירה מציגה לה החוקרת תמונות שלה מגיעה ויוצאת מביתו של הבנקאי כשהיא לבושה בג'ינס וגופיה. "כן זו אני", אישרה סיגל ואמרה "אני בכלל לא רציתי לסבך אותו, אני רוצה לבטל את התלונה הזו".

כתב אישום מוגש רק לאחר פניית הפקיד

בינתיים, למרות ההודאה של סיגל, אותו פקיד בנק זומן לשימוע לפני פיטורים בפברואר 2018 ושבוע לאחר מכן הודיעו לו על סיום תפקידו בבנק. אלא שחודש לאחר מכן, גם המשטרה הודיעה לפקיד על סגירת תיק החקירה נגדו מחוסר אשמה.

אלא שכאן הסיפור הזה לא הסתיים, כעבור שנה, בחודש מרץ 2019 ביקש הבנקאי לגלות מה עלה בגורל החקירה נגד סיגל. הוא פנה באמצעות עו"ד אדיר בן לולו, לשלוחת לכיש של פרקליטות מחוז דרום וביקש לדעת היכן עומד התיק ומה שהוא גילה הפתיע אותו מאוד.

עו"ד אדיר בן לולו

עו"ד אדיר בן לולו

הדבר המפתיע שהוא גילה, שלמרות שהסיגל נחקרה באזהרה לא נפתח לה תיק פלילי. "המתלוננת בתיק נחקרה בגין מסירת הודעה כוזבת, אך לא נחקרה כחשודה", מסרה בתגובה, ראש השלוחה, עו"ד טל אדיר כהן והוסיפה הסבר מפתיע.

עו"ד אדיר כהן כתבה כי מעיון בהודעות של סיגל עול כי היא "לא טענה שמרשך קיים איתה יחסי מין ללא הסכמתה, אלא הדגישה כי חשה מנוצלת על ידו בכך שבהיותו עובד בנק שהיא היתה זקוקה לשירותיו, כרך באופן לא ראוי בין מתן השירות לבין קיום יחסי המין איתה, גם אם לא התנה את מתן השירות בקיום היחסים. לאור האמור לעיל, גם אם המתלוננת לא דייקה בכל הפרטים שמסרה, איני סבורה כי מדובר במסירת הודעה כוזבת ועל כן לא ביקשנו לחקור את המתלוננת באזהרה כחשודה".

עו"ד בן לולו הציג לה בתגובה את השורות שבהן היא טוענת כי הבנקאי בעל אותה שלא בהסכמתה ואף מצטט את החוקרת שאמרה לסיגל בחקירתה "אני חוקרת אותך כחשודה". הוא כתב עוד במכתב "תמוה כיצד נעלמו מעינייך העובדות בעניין חקירת המתלוננת. תשובתך למכתבי עולה כדי אי דיוקים רבים".

כך נמשך הפינג פונג בין עו"ד בן לולו לבין הפרקליטות, כולל הגשת ערר על ידו. לאחר שהערר מתקבל, רק בחודש יוני 2020 מתבצעת השלמת חקירה וסיגל נחקרת שוב כחשודה. בחודש ספטמבר 2020 מחליטה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד נורית ליטמן על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד סיגל.

עו"ד טל אדיר-כהן, ראש שלוחת לכיש בפרקליטות. צילום: אורי קריספין

עו"ד טל אדיר-כהן, ראש שלוחת לכיש בפרקליטות. צילום: אורי קריספין

כעבור חצי שנה בחודש פברואר 2021 הוחלט להגיש כתב אישום נגד סיגל בעבירה של "ידיעות כוזבות" ועליו חתומה עו"ד אדיר כהן. כך, 4.5 שנים לאחר המקרה, הוגש כתב אישום בעניין והתיק עדיין מתנהל בבית משפט השלום באשקלון.

"החליטה ביום בהיר להרוס את חייו"

המחיר ששילם אותו פקיד הביא אותו להגשת תביעה אזרחית נגד הבנק בו עבד ונגד סיגל ובו דרש מאות אלפי ש"ח על הנזקים שנגרמו לו. לאחרונה, בשל העובדה שסיגל לא הגישה כתב הגנה, התקבל נגדה פסד דין בהיעדר הגנה והיא חויבה לשלם 370 אלף ש"ח בנוסף להוצאות משפט.

בנוסף, הגיש נגדה הבנקאי תביעת לשון הרע והוא דורש ממנה פיצויים בגובה של 300 אלף ש"ח אשר רק משיקולי אגרת בית משפט הועמדו על 100 אלף ש"ח. "מדובר במקרה מצער של נתבעת שהחליטה ביום בהיר להרוס את חייו של התובעת ולהגיש כנגדו תלונת שווא במשטרת ישראל", נכתב בפתח התביעה.

עוד נכתב כי מעשיה של סיגל נעשו "מתוך מטרה להתנקם בו על כך שבינה לבין בן זוגה נהרסה מערכת היחסים הזוגית ומתוך מטרה לטהר את שמה".

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

בכתב ההגנה שהגישה סיגל, היא חזרה שוב על טענת האונס, "הנתבעת שהונעה ממצוקה כלכלית קשה ומתוך אמונה נאיבית, הגיעה לביתו של התובע, והתובע ביצע בנתבעת מעשה אינוס חמור".

עוד נכתב כי לאחר הגשת התלונה, "החל התובע להפעיל מכבש לחצים מסיבי על הנתבעת ועל משפחתה על מנת שזו תפעל לביטול התלונה בדבר מעשה האינוס… לא אחת הושמעו איומים כלפי הנתבעת ומשפחתה וכלו מיני 'הבטחות' שיקוימו באם לא תפעל הנתבעת כאמור ולא תבטל את תלונתה… בשל חששה הכבד לעצמה ולמשפחתה, נאלצה הנתבעת לשנות גרסתה במשטרת ישראל ולמעשה, חזרה בה בעל כורחה מתלונתה בדבר האינוס".

התיק הזה עדיין מתנהל בבית המשפט.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר