חיסונים באשכול הפיס. צילום: דוברות עיריית אשקלון
חיסונים באשכול הפיס. צילום: דוברות עיריית אשקלון

יומיים לפתיחת שנת הלימודים: אשקלון בדרך להיות כתומה

כבר שבוע ימים שאשקלון נמצאת בירידה במדד הרמזור וכעת היא עשויה להפוך לכתומה בתוך יממה או שתיים. פתיחת שנת הלימודים עלולה לגרום למגמה להתהפך

פורסם בתאריך: 30.8.21 16:04

     

בעוד יומיים, ביום רביעי ה-1 בספטמבר, תיפתח שנת הלימודים ואשקלון דווקא מסמנת שבוע שלם של ירידות במדד הרמזור ונמצאת במרחק נגיעה מעיר כתומה.

רק לפי שבוע אשקלון הייתה צבועה בצבע אדום בוהק עם ניקוד רמזור 8.5 שהיה יציב במשך מספר ימים. אלא שפני כשבוע, החלה ירידה זאת לאור קצב ההכפלה שירד משמעותית והירידה המתמשכת הזאת הביאה את אשקלון היום לניקוד רמזור 7.6, כאשר שתי עשיריות פחות יחזירו את אשקלון לעיר כתומה. החשש הגדול כמובן הוא, שפתיחת מערכת החינוך תזניק שוב את התחלואה למעלה.

אשקלון בירידה מתמשכת

אשקלון בירידה מתמשכת

נכון להיום יש באשקלון 1,669 תושבים המוגדרים "חולים פעילים", 1,206 מהם נוספו רק בשבעת הימים אחרונים. שיערו החיוביים עדיין גבוה ועומד על 8.5% חיוביים מתוך 14,406 בדיקות שבוצעו בשבוע האחרון.

אלה מועדי בדיקות קורונה (PCR) למטרה רפואית או יציאה מבידוד שיתקיימו באולם הספורט במקיף ב':

  • ימים ראשון-שישי, 29.08-03.09 בין השעות 08:00-16:00.

ללא צורך בהפניה או בהרשמה מראש.

בדיקות מהירות (אנטיגן) לצורך הצגת תו ירוק יתקיימו באשכול פיס:

  • ימים ראשון עד חמישי, 29.08-02.09 בין השעות 10:00-21:00.

הבדיקות בהרשמה מראש במוקד מד"א 3101*. לבני 3-12 הבדיקות ללא תשלום. כמו כן, נוסף גם מתחם מד"א במרינה לבדיקות מהירות לנוחיות התושבים.

עיריית אשקלון תקיים מרתון חיסונים לקראת החגים במועדים הבאים:

  • 30.8.2021 – אולם ספורט אגמים בין השעות 09:00-15:00
  • 30.08.21 – מתנ"ס שפירא בין השעות 19:00-23:00
  • 31.08.21 – אולם ספורט אגמים בין השעות 09:00-15:00.

"עיריית אשקלון וראש העיר קוראים לתושבים להתחסן על מנת להרחיב את מעגל המתחסנים העירוני ולהקפיד על הנחיות משרד הבריאות, הכוללות עטיית מסכת פה ואף באופן תקין, שמירה על תקופת הבידוד במלואה במידה ונדרשתם לכך ושמירה על הנחיות הבידוד לשבים מחו"ל", נמסר מהעירייה.

החלה חלוקת בדיקות ביתיות להורי תלמידים

בהתאם למתווה משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים ומתוך מאמץ משותף לשמירה על שגרת לימודים רציפה ולאיתור תחלואה סמויה, החלה אתמול (ראשון) עיריית אשקלון בחלוקת בדיקות מהירות (אנטיגן) להורים באמצעות בתי הספר וגני הילדים בקבוצת הגיל 3-16.

מקבלים ערכת בדיקה ביתית. צילום: סיון מטודי

מקבלים ערכת בדיקה ביתית. צילום: סיון מטודי

על פי המתווה, ערב פתיחת שנת הלימודים, הורים לתלמידים אלו יתבקשו לבצע את הבדיקה לילדיהם ולחתום על אישור תוצאה שלילית. במידה ותוצאת הבדיקה הינה חיובית, חל איסור לשלוח את התלמיד לבית הספר ועל ההורים להמשיך ולפעול עפ"י הנחיות משרד הבריאות ולבצע בדיקת קורונה מסוג PCR.

חשוב לציין, כי הבדיקה אינה חובה, והיא תבוצע בכפוף לרצון התלמיד/ה והוריו, ולכן תלמיד/ה שלא יבצע בדיקה מהירה טרם פתיחת שנת הלימודים יוכל להיכנס לבית ספר.

כאמור, החל מאתמול התבקשו ההורים על ידי הצוותים החינוכיים להגיע לאסוף את הערכות ממוסדות החינוך כאשר בתוך כל ערכה ימתין דף הנחיות להורים אשר כולל טופס דיווח תוצאת הבדיקה למנהל ביום פתיחת שנת הלימודים, דף הוראות להורים לביצוע בדיקה ביתית מהירה לקורונה וסרטון הסברה והדרכה להורים.

ראש העירייה, תומר גלאם: "שנת הלימודים בפתח והמטרה של כולנו היא לפתוח אותה עם כמה שפחות בידודים וכמה שיותר תלמידים שיתחילו את השנה בצורה חלקה ורציפה. אני רוצה לחזק את ידיהם של ההורים על שיתוף הפעולה במאמץ לשמור על בריאות ילדינו ולאפשר להם שגרת לימודים בטוחה ומלאה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר