אתר בנייה. צילום ארכיון: אלירם משה
אתר בנייה. צילום ארכיון: אלירם משה

משרד השיכון: דירות בפרויקט בנייה באשקלון נמכרו פעמיים

במשרד הבינוי והשיכון אומרים כי 5 דירות בפרויקט באשקלון נמכרו לשני רוכשים ועוד 5 דירות נמכרו ללא ערבויות מספקות והעמידו את הרוכשים בסיכון. בעקבות זאת, הטיל משרד הבינוי והשיכון קנס כספי בסך 2.2 מיליון ש"ח על היזם בגין עבירות חוק מכר

פורסם בתאריך: 16.8.21 14:18

     

במסגרת הליך מינהלי, שניהל ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, נמצא כי חברת בן יאיר עוקב יזמות בע"מ מכרה דירות פעמיים, כך שנגבו כספים מרוכשי דירות בלי לספק להם בטוחות בהתאם לחוק. עיצום כספי בסך 2.2 מיליון ש"ח הוטל על החברה, ובד בבד, עיצום כספי בסך 670,000 ש"ח נוסף הוטל על חברת א.ר.י.ן-יה יזמות בניה ונדל"ן, אשר הייתה חלק מחוזי המכר מול הרוכשים.

במסגרת ההליך המינהלי, כך נמסר ממשרד הבינוי והשיכון, נמצא כי חברת בן יאיר עוקב יזמות מכרה 10 דירות בפרויקט ברחוב אחישר 6 באשקלון, סמוך לקניון לב אשקלון, תוך כדי גביית הכספים לחשבונה הפרטי של החברה ולא לחשבון הליווי. החברה מסרה את הדירות לרוכשים, בלי לספק להם בטוחה לכספים ובלי לבצע רישום מסודר של הזכויות בדירה. לאחרונה נכנסה החברה להליכי פירוק.

עוד נמסר מהמשרד כי במסגרת הבדיקה נמצא כי 5 דירות אשר רכש משרד הבינוי והשיכון עבור דיירי הדיור הציבורי נמכרו פעם נוספת לרוכשים אחרים. 3 מתוך 5 הדירות נמכרו באמצעות שותפות עם חברת א.ר.י.ן-יה יזמות בניה ונדל"ן, אשר הינה חברה קשורה כך שהכספים נגבו ישירות לחשבון חברה זו. המשרד פועל מול הבנק המממן ומפרקת החברה כדי לנסות ולסייע לרוכשי הדירות בפרויקט.

במקביל, נמצא כי חמש דירות נוספות נמכרו בלי שסופקו לרוכשים בטוחות חוק מכר, וכי הערת האזהרה שסופקה להם, נחותה לעומת בטוחות שיש לבנק המממן בפרויקט. הדבר מעמיד את הרוכשים בסיכון לאיבוד כספם.

"הנחתי את ממונה חוק המכר ומנהל אגף נכסים וחברות במשרד לפעול על מנת לנסות ולסייע למפרק החברה בכל הקשור להגנה על רוכשי הדירות", מסר אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, "בימים אלה נבחנים כמה תיקונים לחוק המכר אשר עתידים להביא הגנה טובה יותר לרוכשי הדירות בישראל".

אתר בנייה. אילוסטרציה: אלירם משה

אתר בנייה. אילוסטרציה: אלירם משה

נתנאל לפידות, מנהל אגף נכסים וחברות הוסיף: "במסגרת רכש דירות לדיור הציבורי, מספר דירות שרכשנו בפרויקט נמכרו בשנית. אנו נפעל על מנת לממש את זכויות המשרד והאינטרס הציבורי מול כל הגורמים בפרויקט".

הממונה על חוק המכר פונה לציבור רוכשי הדירות ומבהיר כי אין להעביר כספים למוכר דירה מבלי לקבל בגינם בטוחה.

איך להיזהר ממקרים כאלה?

במשרד הבינוי והשיכון גיבשו מספר צעדים שעל רוכשי דירות לוודא במהלך ביצוע רכישת דירה:

  • לוודא אם קיים הסדר שוברים בפרויקט. אם קיים, יש לוודא שהכספים משולמים אך ורק באמצעות פנקס שוברים ייעודי ולחשבון הליווי של הפרויקט בלבד. בשום מקרה אין להעביר כספים שלא לחשבון הליווי.
  • אם הבטוחות הניתנות בפרויקט הן מסוג הערת אזהרה, יש לוודא כי נרשמה לזכות הרוכש הערת אזהרה לפי סעיף 126 לחוק המקרקעין, וכי אין הערה עדיפה לטובתו של גורם אחר.
  • אם יש ספק, יש להתייעץ עם עורך דין. ניתן לפנות גם ליחידת חוק המכר ולהפנות שאלות בעניין.

רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר