יוסי אסידו ז"ל
יוסי אסידו ז"ל

"נלחם בשחיתות בלי פחד": הלך לעולמו חבר מועצת העיר אשקלון לשעבר, יוסי אסידו

אסידו שהיה ידוע בגישתו הביקורתית והבלתי מתפשרת בכל הנוגע למאבק בשחיתות השלטונית, הלך לעולמו. "היה לו חוש צדק אבסולוטי", אמר עליו עו"ד אבי עייש

פורסם בתאריך: 11.8.21 10:09

     

חבר מועצת העיר אשקלון לשעבר, יוסי אסידו הלך הלילה לעולמו והוא בן 85. אסידו ז"ל, היה תובע משטרתי במשטרת מרחב לכיש ולאחר שיצא לגמלאות פנה לעיסוק ציבורי והיה חבר מועצה ברשימתו של יורי זמושצ'יק שנכנסה למועצת העיר אשקלון עם חמישה מושבים.

אלא שלאחר הצטרפותו של זמושצ'יק לקואליציה בראשות בני וקנין, החליט אסידו להישאר באופוזיציה ומשם מתח ביקורת רבה על השלטון.

"הוא היה חבר מועצה מעולה, איש יקר, היה משתף אותי בהרבה נושאים", סיפר ראש העירייה לשעבר אלי דיין, "הוא היה איש ציבור למופת, איש ישר וקפדן, בעל רגישות חברתית גבוהה מאוד. כל פעם שהפניתי אליו בקשות אישיות של אנשים או משפחות או בנוגע לשכונות מצוקה הוא תמיד טיפל בזה באהבה ובמסירות אין קץ. לצד זה הוא היה איש ביקורת חריף ואיש משפחה מסור מאוד. יהי זכרו ברוך".

עיריית אשקלון

ביקורת שלטונית רבה. עיריית אשקלון

גם חבר המועצה לשעבר, עו"ד אבי עייש זוכר אותו היטב מהפן הביקורתי, "אני זוכר אדם יסודי מאוד, חוקר טוב גם בגלל שהוא היה תובע משטרתי, היה לו חוש צדק ויושרה אבסולוטית. היה לו סרגל מאוד ישר ביחס לאחרים, הוא נלחם תמיד בשחיתות בלי פחד. היה לו אומץ בלתי רגיל, אבל הביקורת שלו הייתה מגיעה לא לפני שעשה עבודה יסודית, הוא היה מגיע אליי עם כל המסמכים הרלוונטיים".

לאחר קדנציה אחת במועצת העיר, הוא התמודד שוב בשנת 2003 בראשות רשימת "אשקלון נטו" שלא עברה את אחוז החסימה. אלא שלמרות זאת הוא החליט להמשיך לעסוק בפעילות ציבורית והקים את "העמותה לאיכות השלטון באשקלון" שבין מטרותיה "לפעול להגברת המודעות בקרב תושבי אשקלון בענייני מחדל / מחדלים של מי ממוסדות השלטון המקומי לרבות סיוע לאזרחים הפונים לעמותה בענייני שלטון ומנהל ולרבות על ידי הפצתם באמצעי התקשורת השונים".

"זאת הייתה עבורו הפלטפורמה להשמיע קול מחוץ למועצה", אומר עייש, "לאורך כל השנים הוא תמך בי והיה תמיד לצדי בגלל שראינו עין בעין את הנושא של יושרה והתנהלות שלטונית תקינה באשקלון. הוא היה אדם הגון ומאוד נמרץ, קשה לשמוע שהוא נפטר".

לא ידוע עדיין מועד הלווייתו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר