הלוחמות האשקלוניות. צילום: דוברות מג"ב
הלוחמות האשקלוניות. צילום: דוברות מג"ב

"אני גאה להיות פה": שיא של כל הזמנים בגיוס לוחמות למג"ב, בהן 12 אשקלוניות

מחזור הגיוס הנוכחי של משמר הגבול כולל בתוכו מספר שיא של לוחמות והעיר אשקלון יכולה להתגאות בכך ש-12 מתוך הלוחמות הן בנות העיר

פורסם בתאריך: 12.8.21 07:42

     

יותר ויותר לוחמות מתגייסות למשמר הגבול, יותר ויותר נערות רואות שאיפה ללבוש את המדים של החיל הזה ולהצטרף לשורותיו.

במחזור אוגוסט 21 הנוכחי התגייסו מספר שיא בכל הזמנים של לוחמות למשמר הגבול – 320 לוחמות יצטרפו לחיל. בשנה הקרובה יוקמו 2 פלוגות שיהיו עם רוב לוחמות בגזרת מג"ב יהודה ושומרון.

והעיר אשקלון שלחה נציגות מכובדת של 12 לוחמות במחזור הזה, הצלחנו לתפוס שמונה מהן לתמונה קבוצתית אחת: ליאת תורג’מן – פלוגת עוז מחלקה 1, עדן כוגן – פלוגת הדר מחלקה 3, שני קמרליקר – פלוגת הדר מחלקה 2, ארין קורקוס – פלוגת הדר מחלקה 3, אורטל ממן – פלוגת הדר מחלקה 3, שני אוחנה – פלוגת יעל מחלקה 3, קסניה שבלוב – פלוגת עוז מחלקה 1 ואלן בבק – פלוגת עוז מחלקה 1. אם השם אלן בבק נשמע לכם מוכר זה בגלל שהיא הייתה אלופת ישראל בג'ודו בגיל 17.

הלוחמות האשקלוניות. צילום: דוברות מג"ב

הלוחמות האשקלוניות. צילום: דוברות מג"ב

הלוחמות שלא הצלחנו לתפוס לתמונה הן: בת-חן ברהנה, אור זוהר, נאוה סולטן ונוי דויקר.

"סמלי בשבילי להתגייס למג"ב", אומרת קסניה שבלוב, אחת הלוחמות מאשקלון, "המקום הראשון ששמעתי עליו שהגעתי לארץ זה הכותל, והלוחמים הראשונים שראיתי הם לוחמי מג"ב. חלמתי לעשות שירות קרבי משמעותי ונלחמתי לקבל אזרחות בשביל זה. אני ממש גאה להיות פה".

מג"ב של משטרת ישראל היה החיל הראשון ששילב נשים בתפקידי לוחמה בדיוק לפני חצי יובל. במחזור הראשון של מג"ב בשנת 1995 התגייסו עשרות בודדות של לוחמות שעברו את מסלול ההכשרה. היום לאחר 25 שנים מסיום הכשרת הלוחמות הראשונה, שבהם שינה מג"ב את פניו בעוצמות שלו ובתדמיתו החיובי והאהדה הגדולה בקרב הציבור והמשרתים בו, מתגייסות 320 לוחמות חדשות שיתחילו היום את קורס הכשרת הלוחמים בבסיס האימונים של מג"ב במעלה מכמש.

כיום במשמר הגבול הלוחמות מהוות כ-35% מהכוח אדם המבצעי שיש לחיל, הלוחמות משולבות בכלל היחידות בתפקידי מפתח, מתפקידי פיקוד על לוחמים ולוחמות ועד תפקידים מקצועיים כמו חובשות קרביות, נוהגות כלבים, בלשיות, פעילות אמצעי לחימה והפרות סדר מיוחדים ועוד.

בנוסף לאחרונה מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן מינה ארבע מפקדות פלוגה במג"ב ביהודה ושומרון, חוף, צפון ובית הספר החילי. בנוסף במסגרת העצמת המפקדות בחיל 16 צוערות נמצאות במסלול ההכשרה לקצינים בבה"ד 1. כל זאת לפי מדיניות מפקד החיל שרואה בעתיד מג"דית במג"ב וגם מפקדת מרחב מבצעי.

לוחמות מג"ב. צילום: דוברות מג"ב

לוחמות מג"ב. צילום: דוברות מג"ב

לוחמות מג"ב. צילום: דוברות מג"ב

לוחמות מג"ב. צילום: דוברות מג"ב

לוחמות מג"ב. צילום: דוברות מג"ב

לוחמות מג"ב. צילום: דוברות מג"ב

גיוס הלוחמות המאסיבי המחזור הנוכחי צפוי להיות כזה גם במחזור אחריו וזאת מכיוון שעל פי החלטת מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן יוקמו במג"ב יהודה ושומרון שתי פלוגות חדשות שבהן לראשונה בחיל יהיה רוב נשי. על פי גורמים בכירים בחיל מדובר בכ-65% מכוח האדם בפלוגות הללו יהיו לוחמות.

פלוגה ראשונה תוקם כבר עם סיום הכשרת הלוחמים במחזור אוגוסט 21 הנוכחי והיא תוצב בגזרת קו התפר בגזרת ג'נין. קו התפר בגזרה הינו נקודת חיכוך משמעותית ואסטרטגית לביטחון הפנים של מדינת ישראל, רק לפני מספר חודשים מפקדת במג"ב יחד עם לוחמיה ניטרלו שלושה מחבלים שירו לעברם עם נשקים מסוג קרלו בכניסה למוצב של פלוגת מג"ב בג'נין. מחבלים שככל הנראה נכנסו לישראל דרך קו התפר בגזרה שבה תוקם פלוגת מג"ב שברובה ישרתו לוחמות החיל.

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן. צילום: דוברות מג"ב

מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן. צילום: דוברות מג"ב

"עכשיו זהו התור שלכן לוחמות להצטרף לחיל שתכליתו הראויה היא לתת ביטחון ושירות לאזרחי מדינת ישראל", אמר מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, "אני גאה לפקד על החיל שנותן דוגמא לכלל החברה הישראלית בשילוב הלוחמות, ההכשרה שלהן וביצוע תפקיד הלוחמה על הצד הטוב ביותר. מהיום מוטלת עליכן האחריות וכל המשמעות של המילה לוחמת מג"ב, תיקחו אותה ותגיעו איתה בגאווה לסיום ההכשרה ולהמשך השירות".

מפקדת הפלוגה, פקד סיגל אנקו. צילום: דוברות מג"ב

מפקדת הפלוגה, פקד סיגל אנקו. צילום: דוברות מג"ב

מפקדת הפלוגה, פקד סיגל אנקו אמרה למתגייסות החדשות ביום הראשון שלהן בחיל: "אני רוצה לאחל ברוכות הבאות למשפחת מג"ב ורוצה לציין שעד היום זה המחזור הגדול ביותר לכן אתן יכולות להיות גאות על כך. במהלך ההכשרה נעבור הרבה תכנים עיוניים ומעשיים תחת מגבלות רבות כמו עומסי חום, חגים ומגבלות הקורונה. אנחנו כאן למען מטרה משותפת, לא הולך להיות קל אבל את הכל אנחנו נצלח ביחד ונגיע לסיום ההכשרה. תגיעו עם ראש פתוח ללמוד, להתפתח ולהתמקצע כמה שיותר ובסוף נגיע למטרה משותפת ונוציא לוחמות מקצועיות ואיכותיות לשטח".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר