צילום אילוסטרציה: freepik.com
צילום אילוסטרציה: freepik.com

מורה מאשקלון חנק את אשתו עד שאיבדה את הכרתה אך לא יישב בכלא

איש חינוך מאשקלון, הורשע בכך שתקף את אשתו באלימות קשה מאוד, למרות שהתובע דרש להטיל עליו 12 חודשי מאסר, החליט השופט חיים נחמיאס שלא לגזור עליו לא עונש מאסר בפועל, לא עבודות שירות ואפילו לא פיצוי לקורבן. "לשלוח את הנאשם לבית האסורים תהא ענישה אכזרית", כתב השופט

פורסם בתאריך: 30.7.21 11:47

     

לאחרונה ניתן גזר דין בבית משפט השלום באשקלון, על ידי השופט חיים נחמיאס. גזר הדין ניתן בעניינו של מורה, בן 37, שעד לאותו אירוע עבד באחד מבתי הספר המקיפים בעיר, שהורשע בכך שתקף את אשתו באלימות קשה מאוד.

בזמן שהאירוע התרחש השנים היו נשואים מזה שמונה שנים ולהם שלושה ילדים והם התגורר באחת השכונות במרכז העיר אשקלון. יום אחד, כך על פי כתב האישום הוגש נגדו, התפתח ויכוח בין השניים, במהלך הוויכוח שאלה האישה את בעלה "מה אתה רוצה לחנוק אותי שוב?" והוא השיב בחיוב.

האישה המבוהלת מהתשובה ולאור מקרה דומה שקרה בעבר, ניגשה לכיוון דלת הדירה, אלא שהבעל מיהר אחריה ותפס אותה בצווארה בשני ידיו, חנק אותה, הפיל אותה על הרצפה, התיישב עליה והמשיך לחנוק אותה. היא התחננה שיפסיק לחנוק אותה, אך הוא המשיך עד שהיא איבדה את הכרתה.

לאחר שהכרתה שבה אליה היא קמה ומיהרה לצאת מהדירה, אבל הוא שוב הלך אחריה ותקף אותה בכך שהוא דחף אותה והפיל אותה על הרצפה.

בעקבות המעשים האלימים, נגרמו לאישה חבלות של ממש בצוואר, בראש ובמרפק.

החבלות בגופה של האישה

החבלות בגופה של האישה

אלא שמעדותה של האישה במשטרה עלה כי זו אינה הפעם הראשונה שבה בעלה תוקף אותה. כשבועיים לפני אירוע זה, הוא תפס אותה בחוזקה בזרועותיה עד שנגרמו לה שטפי דם.

ומקרה נוסף, חמור עוד יותר התרחש כ-4.5 שנים לפני אירוע קשה זה כאשר בעלה תקף אותה בחמת זעם כשהיא בחודש השישי להריונה, הוא דחף אותה על המיטה וחנק אותה.

לאחר הליך משפטי, במסגרת הסדר טיעון, תוקן כתב האישום ונמחק ממנו המקרה שהתרחש שבועיים קודם לכן וכן נמחקה העובדה שהוא חנק אותה בהיריון ונכתב כי הוא רק "אחז בצווארה בחוזקה", הודה המורה במעשים והורשע בעבירה של תקיפה גורמת חבלה של בת זוג וכן בעבירת תקיפה.

לאחרונה כאמור, התנהל דיון בטיעונים לעונש בבית משפט השלום באשקלון. התובע, עו"ד שמעון אברג'ל, אמר "אבקש מבית המשפט לדמיין את תרחיש האימים בו נמצאת המתלוננת בנקודות זמן אלו, בעלה חונק אותה, מפיל אותה לרצפה, מתיישב עליה, ממשיך לחנוק אותה עד שהיא מאבדת הכרה… בית המשפט מתאר לעצמו איזה עוצמה הנאשם צריך להשקיע בחניקה וכמה קור רוח יש לנאשם שכזה וכמה קור בלב, וודאי שהמתלוננת חשה באירוע שכזה כאילו החיים יוצאים מגופה עד שהיא מאבדת את הכרתה אפשר לדמיין את תחושת ההשפלה והביזוי כאשר היא שבה להכרתה ומבינה את הסיטואציה. האירוע לא נפסק, מפיל אותה לרצפה וגורם לה למספר חבלות במספר מוקדים. רק בשביל להבין במי מדובר קוראים את סעיף 7, מגלים שאין מדובר בפעם ראשונה בה חונק אותה הנאשם אנו רואים אירוע  שמתרחש 4.5 שנים קודם לכן שם הנאשם תוקף את המתלוננת כשהיא בהריון מבלי לחמול עליה ועל העובר בבטנה".

התובע דרש להטיל על המורה המורשע, 12 חודשי מאסר בפועל.

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

בית משפט השלום באשקלון. צילום: אורי קריספין

מנגד, טען סנגורו של המורה, עו"ד אסף דוק כי "מדובר במחנך בישראל עד אותו אירוע, לקח אחריות מלאה על מעשיו, התקשר למשטרה, הלך לתחנה ואמר אני עשיתי, אני מבקש שתחקרו אותי. הוא עבר הליך שיקום מסיבי ומשמעותי במשך קרוב לשנתיים ימים. הוא שואף לחזור לעבודתו כמחנך בישראל, הוסבר לו שהחלום בשלב הזה נגוז".

גם המורה עצמו דיבר בבית המשפט ואמר: "אני רוצה לקחת אחריות על המעשים שלי ולהביע חרטה, עברתי תהליך ארוך מאוד של יותר משנתיים, גם התסקירים יעידו ששיתפתי פעולה ועשיתי את כל שנאמר לי, אני מרגיש שזה עזר לי… יצאתי בבקרים לעבודה, עבודה מאוד קשה, הייתי מורה היה לי שכר כפול ממה שאני מרוויח היום ועדיין תודה על מה שיש… הייתי שמח לחזור לבית הספר אבל כרגע מה שחשוב לי להתפרנס בכבוד ולפרנס את ילדותיי. אני רוצה לבקש מבית המשפט רחמים ולהתחשב בי כי אני חושב שעברתי הליך טיפולי ארוך ומייגע".

השופט נחמיאס החליט לגזור את דינו וכתב כי לאור הסדר הטיעון ולאור התסקירים החיוביים בעניינו היה ראוי שהתובע ידרוש עבודות שירות ולא מאסר בפועל, "אני סבור שלשלוח את הנאשם לבית האסורים תהא ענישה אכזרית", כתב השופט נחמיאס והוסיף כי אם היה שולח אותו למאסר, "בצדק היה אומר לי הנאשם 'לשם מה עשיתי את כל מה שעשיתי', נכון שעשה את הדברים לא רק למען ההקלה בעונשו, למען ידע להתמודד עם אתגרי החיים בעתיד, אבל אם לעת הזו הדברים לא יעמדו לזכותו מתי יעמדו לו".

השופט חיים נחמיאס

השופט חיים נחמיאס

בסופו של דבר החליט השופט נחמיאס אפילו לא לגזור עליו עבודות שירות והסתפק במאסר על תנאי בלבד. וציין כי אפילו לא הטיל על הנאשם פיצוים לטובת האישה, גם מאחר והתובע לא דרש זאת וגם "משום ששום פיצוי בעולם לא יכול לפצות המתלוננת על מה שעולל לה הנאשם".

עו"ד אסף דוק

עו"ד אסף דוק

סנגורו של המורה, עו"ד אסף דוק מסר בתגובה: "לצדק פנים רבות. גם אם במבט ראשון זה לא נראה. מדובר במי שרתם את רוב חייו למלאכת חינוך והוראה. נכון, מדובר גם במי ששגה, במי שהיצר הרע גבר עליו באותה נקודת זמן, ועדיין לא מצאתי את האדם שהתברך בחסרונם. מוֹדֶה וְעֹזֵב יְרֻחָם. בית המשפט הנכבד ביצע איזונים ראויים בין השיקולים השונים והחליט לבסוף לקבל את טענותינו ולגזור את עונשו של מרשנו לקולא תוך העדפת המשך מסלול שיקומו ועל כך אנו מברכים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר