עשרות הורים במסדרון, בלי מזגן ועם ייאוש
עשרות הורים במסדרון, בלי מזגן ועם ייאוש

"כאוס נוראי": עשרות הורים מצטופפים כעת בחום במינהל החינוך באשקלון

ההורים מבקשים לשנות שיבוצים, אך המצב כעת הוא שישנם כ-50 הורים חלקם מ-7:30 בבוקר שממתינים בתור הצפוף שנמצא במסדרון נטול מזגן, כאשר קצב קבלת הקהל הוא איטי, לדברי ההורים שמספרים כי עד כה התקבלו רק 6 הורים. "יש פה נשים בהיריון עם מסכות, מזיעות", מספרת אחת האימהות. בעירייה אומרים כי ההנחייה היא לקבל את כל ההורים

פורסם בתאריך: 14.7.21 13:01

     

בשעה זו, במשרדי מינהל החינוך בקריית האקדמיה ישנם עשרות הורים שעומדים וממתינים בתור. היכן התור בדיוק? "ביום חם כזה, אנחנו מחכים במקום מאוד מצומצם בפרוזדור, בלי מזגן", מספרת אמא שממתינה שם מהשעה 7:30 בבוקר. "כולם מזיעים פה, נשים בהיריון יושבות פה מזיעות עם מסכות".

חלק יושבים על הרצפה, כך זה נראה כעת

עומדים וממתינים בכל מקום

למה לא מאפשרים לכם להיכנס?
"המנהלת פה אמרה שבגלל תו ירוק אסור להכניס אותנו, אבל כולנו עומדים פה מסדרון בצפיפות זה כן תו ירוק? לפחות כל פעם שהם פותחים את דלתות המשרדים אנחנו מקבלים קצת גל של קור".

אתמול התקבלו הערעורים על השיבוצים לגני הילדים ובתי הספר וכצפוי הורים רבים אינם מרוצים מהשיבוצים. כך למשל, אלירן בן שלל, אב מאשקלון שהיה אמור להיכנס לפגישה בשעה 10:00 אבל שעה וחצי אחרי זה הוא לא רואה אופק, "יש פה כאוס נוראי, מעל 40-50 איש פה. הורים יושבים על הרצפה, לא היה מענה בכלל ורק לאחר פנייה שלי לכמה גורמים נפתח מענה", הוא מספר. "יש פה רשימת המתנה של 46 הורים, אבל מבחינת התור נכנסו רק 6 אנשים ואנחנו מחכים שהשביעי והשמיני ייכנסו. זה ייגמר בשבוע הבא".

אלירן ואשתו יצאו מהעבודה כדי להגיע למינהל החינוך כדי לדון בשיבוץ של בנם, "כל ילדיי בגנים תורניים אבל את הבן שלי שיבצו בגן חילוני. אחרי שערערתי וביקשתי גן דתי, נתנו לי גן דתי רחוק מהבית כשיש לי עשרה גנים ליד הבית".

50 הורים ברשימת המתנה

הפתרון של העירייה כדי למנוע עומסים כאלה הוא מענה טלפוני, איך זה עובד במציאות? "אני התקשרתי לטלפון של אגף החינוך בעירייה אחרי המתנה 40 דקות ענתה לי", מספרת אמא שממתינה שם כעת, "ביקשתי ממנה לבצע ההעברה כי הם שיבצו לי את הילד שלי בגן חילוני למרות שהוא דתי. אז היא אמרה לי 'לבצע העברה אני לא יכולה את צריכה להגיע פיזית למשרדים'. עכשיו אני פה ואז יצאה המנהלת של השיבוצים ואומרת שאפשר לקבל מענה טלפוני. אני מסבירה לה שלא ניתן לשבץ וצריך להגיע פיזית והיא אומרת לי אין דבר כזה. אין סנכרון בין העובדים פה. היום יצאתי מהעבודה וזה יהיה יום ארוך ואין לי כבר למה לחזור לעבודה".

גם כעת, כשהיא ממתינה בתור, היא מתקשרת למינהל החינוך על מנת לנסות במקביל את המענה הטלפוני, אך קרוב ל-40 דקות שאין מענה והיד עוד נטויה.

כמעט 40 דקות של המתנה ללא מענה

מה אומרים לכם שם?
"המנהלת פה אומר אומרת 'אנחנו עובדות היום עד שעה 13:00 במקום עד 11:00 כרגיל כדי לקבל קהל', היא הואילה בטובה להוסיף את השעות האלה, אבל בשביל כמות האנשים שיש פה זה לפחות עד 5-6 בערב. כל אדם נכנס לשעה פה ואין כוח עזר לקבל את כולם. אני לא מבינה, אחרי יום השיבוצים זה יום של אטרף איך הם חשבו לקבל את כולם? מהמקום שבו אני נמצאת, אני רואה התנהלות כושלת, כל ההתנהלות בשיבוצים היא חסרת היגיון. אנשים שגרים באגמים קיבלו בעתיקות כי אין מקום באגמים, אבל אלה שבעתיקות קיבלו באגמים".

פנינו לעיריית אשקלון לקבל את תגובתם למצב הזה ושם נמסר כי מדובר ב-50 הורים מתוך 8,000 הורים וכי ראש מינהל החינוך נתן הוראה לקבל את כל ההורים שנמצאים שם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר