תושבי אשקלון הם בין שיאני ההזמנות און ליין בארץ, כך עולה מנתוני דואר ישראל המתפרסמים השבוע לרגל סיכום החציון הראשון (ינואר-יוני) של שנת 2021.
מהדוח עולה, כי בחציון הראשון של 2021 הזמינו תושבי אשקלון כ-510 אלף חבילות מחו"ל, לעומת 363 אלף חבילות בחציון הראשון של 2020, צמיחה של 28.8%. ביחס לגודל האוכלוסייה, כל תושב אשקלון הזמין בממוצע 3.45 חבילות, ויותר מחבילה בממוצע לתושב בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (2.45 חבילות בממוצע לתושב) – נתון הממקם את אשקלון במקום ה-12 בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל.
בחציון הראשון של השנה חולקו באשקלון 410.2 אלף חבילות, שהם מעל ל-80% מכלל החבילות שהזמינו תושבי אשקלון נמסרו באמצעות עסקים מקומיים שתפקדו גם כמרכזי מסירת חבילות של דואר ישראל. מרכז המסירה המוביל באשקלון בסיכום החציון הראשון של 2021, עם מעל לעשירית מהמסירות בעיר, הוא "בולוני קפה" שבשכונת הסיטי עם 51.4 אלף מסירות חבילות בחצי שנה. (ממוצע של כ-8,600 חבילות בחודש).בינואר 2021 יצאה חברת דואר ישראל במהלך המחייב זימון תור מראש לפני ההגעה לסניף ("תור בקליק"). מהלך זה שיפר משמעותית את זמני ההמתנה בסניפים רבים, כאשר חובת הזמנת תור מראש קיימת כיום ביותר מ-200 יחידות מתוך כ-600 יחידות הדואר. בסוף חציון ראשון 2021, 57% מכלל המגיעים לסניפי הדואר בכל הארץ הזמינו תור מראש, לעומת כ-6% בלבד בחציון מקביל. זמן ההמתנה הממוצע בחציון הראשון של 2021 עומד על 7 דקות למזמיני תור מראש, לעומת ממוצע של 12 דקות המתנה בחציון המקביל.
סמדר בן אבו, מנהלת אזור לכיש בחטיבת הקמעונאות בדואר ישראל, אמרה: "אנו פועלים לשיפור השירות באזור אשקלון ושירות זימון תור מראש מאפשר לדואר להיערך טוב יותר להגעת הלקוחות, וללקוחות להזמין תור מראש בטלפון 171 או באתר הדואר ולהתקבל בזמן ובמקום שנוחים להם, כמעט ללא המתנה. אנו שמחים שדואר ישראל הוא שחקן כה משמעותי בשרשרת הלוגיסטית, ובהורדת יוקר המחיה. לאחר שנת קורונה, אנו רואים התאוששות משמעותית בסחר המקוון עם עליה של עשרות אחוזים במספר הפריטים שהוזמנו מחו"ל".
רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"