ראש העירייה מצביע על אישור הארנונה, אתמול. צילום: אלדד עובדיה
ראש העירייה מצביע על אישור הארנונה, אתמול. צילום: אלדד עובדיה

"מחטף פחדני": בתוך 30 שניות אישרה מועצת העיר אשקלון את העלאת הארנונה

הדיון שעסק באישור צו הארנונה הכולל העלאה של התעריף בכ-2% התקיים בתוך 30 שניות. חבר המועצה איתי סהר שנכנס לישיבה זמן קצר לאחר תחילתה, מחה על כך שלא נערך דיון וכינה זאת "מחטף". ראש העירייה הגיב לו: "תגיע בזמן"

פורסם בתאריך: 29.6.21 16:49

     

אמש התקיימה ישיבת מועצה מיוחדת לאישור צו הארנונה, את ישיבת המועצה פתח ראש העירייה, תומר גלאם, בכמה מילים וכן אזכור מספר הימים שבהם נמצא אברה מנגיסטו בשבי.

לאחר מכן עבר לדון בסדר היום שנקבע ואז הכריז כי הוא מעלה להצבעה את צו הארנונה לשנת 2022 הכולל בתוכו העלאה של כ-2% בתעריף הארנונה, זאת בהתאם לעדכון השנתי של משרד הפנים. אלא ששתי ההצבעות שנעשו כולל דברי ההסבר ארכו בדיוק 30 שניות.

צפו בתיעוד של הדיון הקצרצר:

חבר האופוזיציה, איתי סהר, שהגיע באיחור של דקות ספורות והתכוון לקיים דיון בנושא הארנונה, הופתע לגלות כי הישיבה מתפזרת ללא הצבעה על צו הארנונה והופתע עוד יותר כאשר ראש העירייה אמר לו שכבר התקיימה הצבעה על כך.

חבר המועצה, איתי סהר, אתמול בישיבה. צילום: אלדד עובדיה

חבר המועצה, איתי סהר, אתמול בישיבה. צילום: אלדד עובדיה

ברגע שגלאם הודיע כי הישיבה הסתיימה וקם ממקומו, סהר מחה וכך התנהלו חילופי הדברים ביניהם:

סהר: "אני מבקש להתייחס לצו הארנונה, העברתם את זה במחטף ואתה בורח?"
גלאם: "הגענו בזמן"
סהר: "אתה מתכוון להעביר את בלי לשמוע ביקורת מהאופוזיציה?"
גלאם: "ביקורת זה חשוב, אז תגיע בזמן"
סהר: "זה חמור מאוד, זה פחדנות וזה לא פעם ראשונה"



לאחר הדיון הסביר סהר כי הוא התעכב בנסיבות אישיות והצטרף לדיון דקה וחצי מפתיחתו, "צו הארנונה לשנת 2022 באשקלון כולל התייקרות של כ-2% בארנונה למגורים ועסקים לאחר שנה בה העיר ספגה מבצע מבצע צבאי משמעותי וכולל החלה של ארנונה בפעם הראשונה בעיר היין עם תעריף מיוחד לעסקים. שני עניינים משמעותיים שראויים לדיון", מסר סהר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד הוסיף סהר כי "לא קיימת דרך רצינית בעולם להעביר צו ארנונה בפחות משישים שניות, וכך גם עולה מהוראות פקודת העיריות בנושא. צחוק מהעבודה, צחוק מהמועצה וצחוק מהתושבים. הנהלת העיר ביצעה מחטף פחדני. התיישבתי במקומי פחות מדקה וחצי מפתיחת הישיבה, אך להפתעתי ההצעה על שני סעיפי הצו כבר הסתיימה – פחות מתשעים שניות מפתיחת הישיבה. הן ההסכמה להתייקרות הארנונה בשני אחוזים בשנה בה העיר סופגת סבב בטחוני משמעותי והן הטלת הארנונה המוזלת לעסקים בעיר היין – מדובר בשתי טעויות קשות שהמועצה צריכה הייתה לתת עליהן את הדעת. אני מאמין שלאחר שמיעת הסבר חברי המועצה היו מתנגדים לכך ואפשר היה לתקן לפני שהנזק נגרם. מדובר בהמשך לדרך ההתנהלות של השלטון הנוכחי – ללא דרך וללא שיטה וכך זה גם נראה".



עו"ד תמר קידר חיזקה את דבריו של סהר וציינה בעניין כי "מאחר ומדובר בהיטל ארנונה, ומדובר בעניין מיוחד חל סעיף 58 לתוספת השנייה לפקודת העיריות. אי אפשר ואין סמכות כל עוד לא החליטה במפורש המועצה אחרת ברוב מיוחד, לקבוע הצבעה ודיון של דקה או עשר דקות. לכן, צודק חבר המועצה סהר לעניין זה. ההחלטה, ככל שיבחרו לתקוף אותה בבית משפט – תוחזר לדיון מחודש".

עו"ד קידר אף הוסיפה כי מוכנה להגיש עתירה מנהלית, "עושים צחוק מהעבודה, זלזול בתושבים וחוסר רצינות תהומי", מסרה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר