פרופ' חזי לוי. צילום: דוברות משרד הבריאות
פרופ' חזי לוי. צילום: דוברות משרד הבריאות

פרופ' חזי לוי חוזר לנהל את המרכז הרפואי ברזילי: "לשוב ולשרת"

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע היום על התפטרותו מתפקידו ועל כוונתו לחזור ולנהל את המרכז הרפואי ברזילי באשקלון

פורסם בתאריך: 27.6.21 20:49

     

בדיוק שנה לאחר שמונה לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, הודיע פרופ' חזי לוי על התפטרותו מהתפקיד.

במכתב ההתפטרות שלו כתב פרופ' לוי כי הוא מתכוון לחזור ולנהל את המרכז הרפואי ברזילי, אותו ניהל במשך כמה שנים. "ברצוני להודיע שאני מבקש לסיים את תפקידי כמנכ"ל משרד הבריאות ולשוב ולשרת במערכת הבריאות בבית החולים ברזילי שבאשקלון", כתב פרופ' לוי. יחד עמו צפויה לחזור גם איילת קדר, מי ששימשה כעוזרת מנכ"ל משרד הבריאות ולפני כן כיהנה בתפקיד ממונה על פניות ציבור ודוברת המרכז הרפואי ברזילי.

ממשרד הבריאות נמסר כי בשיחה שהתקיימה בין שר הבריאות, ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, סוכם בין השניים כי לוי יסיים את תפקידו כמנכ"ל משרד הבריאות כדי לשוב ולנהל את בית החולים ברזילי.



השר הורוביץ: "אני רוצה להודות מקרב לב לפרופ' חזי לוי, שנרתם לשמש כמנכ"ל המשרד באחת התקופות המאתגרות שידעה מערכת הבריאות בישראל. חזי שירת את מדינת ישראל במסירות במקצועיות רבה, ואני בטוח שהוא יוסיף לתרום מכישוריו למערכת הבריאות הציבורית".

הודעה על מינוי מנכ"ל משרד הבריאות החדש/ה תפורסם בהקדם.

בשנה האחרונה, מי שניהל את המרכז הרפואי ועשה זאת לאורך הסגר השני וגל התחלואה הגדול, היה פרופ' יניב שרר.

פרופ' יניב שרר ופרופ' חזי לוי. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזיליפרופ' יניב שרר ופרופ' חזי לוי. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזיליפרופ' יניב שרר ופרופ' חזי לוי. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזיליפרופ' יניב שרר ופרופ' חזי לוי. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזיליפרופ' יניב שרר ופרופ' חזי לוי. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזיליפרופ' יניב שרר ופרופ' חזי לוי. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזיליפרופ' יניב שרר ופרופ' חזי לוי. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזילי

פרופ' יניב שרר ופרופ' חזי לוי. צילום: אביעוז דוד-דוברות ברזילי

במכתבו, מנה פרופ' לוי את ההישגים של משרד הבריאות בתקופת כהונתו כמנכ"ל. "גולת הכותרת של עשייתנו בשנה האחרונה היתה מבצע החיסונים המוצלח ביותר בעולם. מבצע שאפשר לנו לבצע הקלות דרמטיות במשק, אשר נותר פתוח גם עם התפרצות הקורונה הנוכחית. זאת, מתוך מחשבה שנוכל להתגבר על ההתפרצויות האחרונות באופן מהיר ויעיל. כמובן שלא הסתפקנו בכך, והעשייה הייתה רבה: 20 מיליארד שקלים הוספנו למערכת הבריאות בשנה אחת, 150 המיליונים לטיפול נפשי ורגשי על פוסט קורונה, וכך עשינו עם תוספת תקנים של 600 רופאות ורופאים, 2,000 אחיות ואחים ומאות עובדי מקצועות הבריאות. אני עוסק כמובן בדברים הדחופים העומדים על הפרק, כגון: תקציבי המשרד, תקני הרופאים והאחיות ומקצועות הרפואה, היערכות המשרד לשנים הקרובות בהיבטים של אופי אוכלוסייה, דמוגרפיה עתידית והדרישות ממערכת הבריאות לרבות כח אדם, תשתיות בתי חולים, הרחבת הקהילה ואשפוזי בית ועוד נושאים רבים ומגוונים".



פרופ' לוי ציין במכתבו כי הדבר לא יעשה בבהילות וכי הוא מתכוון להמתין עד שימונה מנכ"ל חדש ולבצע לו חפיפה מסודרת, "ביודעי שתפקיד המנכ"ל הינו תפקיד אמון, אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי למלא תפקיד זה בתקופה מאתגרת זאת. כל זאת, בסיוע שלא יסולא בפז של בתי החולים, הנהלת משרד הבריאות, מחוזות המשרד, קופות החולים, פרויקטור הקורונה, המשל"ט, ומפקדת אלון, ארגוני החירום, כמו גם משרדי ממשלה נוספים. ברצוני להודיע שאני מבקש לסיים את תפקידי כמנכ"ל משרד הבריאות ולשוב ולשרת במערכת הבריאות בבית החולים ברזילי שבאשקלון. אבצע חפיפה ככל הנדרש, בוודאי בעת הזאת של התפרצות מחודשת למגיפת הקורונה. עד לבחירת מנכ"ל מטעמך אמשיך לקדם ביתר שאת את נושא חיסוני בני הנוער, ואת ייצוב המערכת בנתב"ג כמובן במטרה לצמצם את התחלואה, כמו גם שאר הנושאים בהם אני עוסק".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר