מתנדבי זק"א מוציאים את הגופה. צילום: דוברות זק"א
מתנדבי זק"א מוציאים את הגופה. צילום: דוברות זק"א

זק"א נגד המשטרה: למה הוחזקה גופת ערירי מאשקלון במשך שבועיים?

גופתו של אדם ערירי שוחררה לקבורה לאחר 14 יום שהוחזק בידי המשטרה. בזק"א האשימו את המשטרה בהתעללות בגופה, במשטרה הגיבו כי הגופה הוחזקה לצורכי חקירה והוסיפו: "צר לנו שארגון זק"א מפרסם הצהרות חסרות שחר"

פורסם בתאריך: 27.6.21 19:36

     

לפני כשבועיים, בעקבות ריח רע שהתפשט בבניין ברחוב ש"י עגנון, הזעיקו הדיירים את המשטרה כאשר הם חוששים לחייו של אחד השכנים. לאחר שנפרצה דלת ביתו, נמצאה שם גופתו של השכן, אדם ערירי, כאשר היא במצב ריקבון מתקדם.

גופתו של המנוח פונתה מהדירה על ידי מתנדבי זק"א והיא נלקחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. בארגון זק"א טוענים כי גם לאחר שהמנוח זוהה בוודאות כאדם ערירי, משטרת ישראל תחנת אשקלון המשיכה להחזיק בגופתו וסירבה לשחררה לקבורה.

נציג המחלקה המשפטית של הארגון הגיש הבוקר בקשה דחופה לבית המשפט באשקלון בדרישה לשחרורה המידי של הגופה, וזאת בטענה כי המנוח זוהה בוודאות מלפני זמן רב, לא נמצא חשד לפלילים בגופת המנוח, וזה שלמנוח אין דורש לא אמור לעכב את קבורתו, נציג המחלקה התחייב לדאוג להביאו לקבורה כדת וכדין עוד היום.



תוך זמן קצר לאחר הגשת הבקשה, משטרת ישראל לאחר הגשת הבקשה הורתה על שחרורו של המנוח לקבורה. בנימוקיה לבית משפט טענה נציגת המשטרה כי גופתו הוחזקה לצורכי זיהוי והשלמת חקירה.

"לצערנו שוב עדים אנו לתופעה מטרידה בה משטרת ישראל עושה דין לעצמה ומונעת הבאת אדם לקבורה שבועיים ימים(!) כנגד החוק", מסר נציג הארגון, "צורכי החקירה במקרה שכזה לא מתירים למשטרת ישראל להחזיק בגופת המנוח, יש לעשות סוף לסבל והייסורים שמעבירה משטרת ישראל פעם אחר פעם משפחות ברגעים קשים אלו, ובפרט מתעללת בגופת המנוח שלא זכה עד היום לבוא לקבורה ולמנוחה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במשטרת ישראל דחו את הביקורת ומסרו בתגובה: "צר לנו שארגון זק"א מפרסם הצהרות חסרות שחר לכלי התקשרות, שכן בניגוד לנטען, מיד עם איתור גופתו של המנוח ולאור המצב בו נמצאה, פתחו חוקרי המשטרה בפעולות חקירה נרחבות שכללו איתור מסמכים וממצאים פורנזיים על מנת לוודא את זהותו, ויחד עם זאת בוצעו מאמצים לאיתור משפחתו בחו"ל, לצד פעולות חקירה נוספות שמטרתן לשלול כל חשד לאירוע פלילי. גופת המנוח שוחררה לאחר אישור הפרקליטות".



תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר