זירת התאונה. צילום: אלירם משה
זירת התאונה. צילום: אלירם משה

"ענישה מקלה": 11 חודשי מאסר לנהג משאית שדרס אישה למוות באשקלון

יצחק בטיטו דרס למוות אישה בת 63 בעת שחצתה מעבר חציה ובית המשפט גזר עליו 11 חודשי מאסר. הוא ערער על כך, אך בית המשפט המחוזי דחה את הערעור וקבע כי העונש שנגזר עליו הוא קל ביחס לעבירה שעבר

פורסם בתאריך: 27.6.21 16:46

     

בית המשפט המחוזי בב"ש קיבל את עמדת הפרקליטות והותיר על כנם הרשעה ועונש של נהג משאית, יצחק בטיטו, אשר גרם למותה של הולכת רגל מרגריטה קולובר ז"ל, בת 63, בתאונת דרכים קטלנית שארעה באשקלון.

המקרה התרחש בתאריך, 18 בספטמבר 2017, סמוך לשעה 09:45 כאשר בטיטו נהג במשאית מסוג ניסאן, ברחוב אלי כהן אשקלון, מכיוון השוק העירוני לכיוון סופר קופיקס (היום רמי לוי בשכונה). כאשר הגיע לצומת הראשון, הסמוך לסופר קופיקס, חצתה קולובר את המעבר החציה, כשהיא אוחזת במקל הליכה.

בעלה, ולנטין הלך מאחוריה ולאחר שהיא כבר הייתה בלב מעבר החציה, פגעה המשאית במרגריטה והעיפה אותה כמה מטרים קדימה. היא נחבלה באופן קשה ומתה מפצעיה בבית החולים.



בעלה שכאמור, הלך מאחוריה, ניצל בנס מפגיעת המשאית אך ראה את אשתו נפגעת קשה מול עיניו. הוא העיד בבית המשפט וסיפר על מה שעבר עליו מאז, "היה לנו טוב ביחד, אני מתגעגע אליה. עברו שלוש שנים ואני עוד לא מתרגל לזה שהיא לא פה. אני נזכר בה כל הזמן. אני זוכר אותה מאוד טוב, וכל הזמן אני יושב לבד ונזכר בה".

אחד מהעדים לתאונה סיפר לבית המשפט: "אני רואה את המשאית ואנחנו גם רואים את מעבר החצייה, ראיתי זוג אנשים קשישים, אישה עם מקל, מתקרבים ממש למעבר החצייה מכיוון צפון לכיוון דרום, הולכי הרגל נכנסו לתוך מעבר החצייה המסומן, הם כבר ירדו למעבר, והמשאית התקדמה בנסיעה רציפה ושוטפת, לא נעצרה לפני מעבר החצייה ולא נתנה זכות קדימה, וכתוצאה מזה המשאית פגעה בהולכת הרגל, אני אישית ראיתי את זה".

זירת התאונה. צילום: אלירם משה

זירת התאונה. צילום: אלירם משה

בטיטו הורשע, לאחר ניהול הוכחות, בביצוע עבירות של גרימת מוות ברשלנות ואי מתן זכות קדימה להולכת רגל. בית משפט השלום באשדוד השית עליו עונש של 11 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה של רישיון הנהיגה למשך 15 שנים ו-18 אלף ש"ח פיצוי למשפחת המנוחה.

הנאשם הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי הן לעניין ההרשעה והן לעניין העונש, ובית המשפט כאמור קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את ערעורו.

עורכי הדין אבי ביטון ועידן איבגי מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) טענו בהליך הערעור, כי לאור עברו התעבורתי של בטיטו, הכולל 34 הרשעות קודמות, והצורך בהעברת מסר כי חיי אדם אינם הפקר, יש להעדיף את האינטרס הציבורי להרתיע על פני נסיבותיו האישיות של בטיטו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בית המשפט המחוזי קבע כי רשלנותו של בטיטו ברף הגבוה וכאמור דחה את הערעור גם על הכרעת הדין וגם על גזר הדין.

ביהמ"ש המחוזי ציין בפסק הדין, כי "בהינתן הנסיבות המפורטות לעיל, ועוצמת הרשלנות הגבוהה, והתוצאה הטרגית, הרי שאין לומר כי הענישה של 11 חודשי מאסר בפועל הינה ענישה מחמירה. מדובר בענישה אשר סבורים אנו שיש בה אף הקלה עם המערער לאור ההפרה של חובת הזהירות".

ביהמ"ש המחוזי קבע, כי בטיטו יתייצב לתחילת ריצוי המאסר ביום 1.8.21 בשעה 08:00 במתקן הכליאה דקל.



תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר