בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין
בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

אשקלון: הארנונה למגורים תעלה בכ-2%; הוגשה בקשה להפחתה למשרדים

הארנונה למגורים באשקלון תתייקר בשנת 2022 בהתאם לעדכון השנתי של משרד הפנים; במקביל הגישה העירייה בקשה להפחתה נוספת לבעלי משרדים. אם היא תתקבל יהיה מדובר בהפחתה כוללת של למעלה מ-16% בשלוש השנים האחרונות לטובת בעלי משרדים בעיר

פורסם בתאריך: 16.6.21 14:13

     

עיריית אשקלון הגישה הערב את צו הארנונה המבוקש לשנת 2022, ממנו עולה כי בשנת התקציב הבאה, 2022 תתייקר הארנונה למגורים באשקלון ב-1.92% שזה השיעור העדכון קבע משרד הפנים לכלל הרשויות בישראל.

בשנים האחרונות, הארנונה למגורים לא עלתה באשקלון מעבר לעדכון של משרד הפנים, זאת למרות שמדובר באחד התעריפים הזולים בארץ כ-37 שקלים בממוצע, זאת לעומת ערים אחרות כמו: באר שבע – 45 שקלים, אשדוד – 57 שקלים, נתניה – 45 שקלים, רמת גן – 68 שקלים, יבנה – 50 שקלים וראשון לציון – 48 שקלים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




צו הארנונה נושא עמו בשורות נוספות בתחום הסיוע לעסקים המקומיים ובו מבקשת העירייה להפחית ב-7.5% את תעריפי הארנונה למשרדים עד לשטח של 150 מ"ר. בקשה זו מהווה המשך ישיר להחלטת ראש העיר שהתקבלה בשנת 2019 להפחית את תעריף הארנונה למשרדים ברחבי העיר באחוז דומה ולא להעלות את שיעור משרד הפנים בשנה שעברה. מדובר בהפחתה כוללת של למעלה מ-16% בשלוש השנים האחרונות לטובת בעלי משרדים בעיר.

אשקלון במבט מלמעלה. צילום: אדי ישראל

אשקלון במבט מלמעלה. צילום: אדי ישראל

בנוסף, במטרה לעודד ולמשוך משקיעים וחברות לאזור התעשייה בשכונת עיר היין מבקשת העירייה להפחית את תעריפי הארנונה בנכסים המשמשים למשרדים באמצעות יצירת סיווג ותעריף מותאם ומופחת.

ראש העיר, תומר גלאם הסביר כי: "תושבי אשקלון ובעלי העסקים בעיר עברו בשנה האחרונה אתגרים לא פשוטים ולכן הנחיתי את הגורמים המקצועיים לעשות הכל כדי לא להעלות את תעריף הארנונה למגורים גם השנה ובמקביל, להמשיך ולסייע לבעלי העסקים בעיר על ידי הפחתות בתעריפי הארנונה כדי להקל עליהם ככל הניתן לשוב לפעילות, להאיץ ולחזק את הכלכלה המקומית".

צו הארנונה המבוקש הינו בכפוף לאישור משרד הפנים ומועצת העיר שתיערך בתאריך 28.06.21 במסגרת ישיבת מועצה שלא מן המניין.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר