פירוק השעון. צילום: אלדד עובדיה

לאחר 65 שנים מחליפים את השעון במרכז אפרידר. גד סובול: "זה אסון"

לאחר תקלות רבות החליטו בעירייה להחליף את השעון המיתולוגי במרכז אפרידר במסך דיגיטלי. ההיסטוריון גד סובול טוען כי אסור לעשות זאת, מנגד בעירייה טוענים כי הדבר נועד לחדש את השעון ולהחיות אותו וכי אין כל שינוי במבנה עצמו

פורסם בתאריך: 29.4.21 09:34

     

לפני כ-65 הוקם מרכז אפרידר וגם המבנה המיתולוגי של השעון שהפך בעיני רבים לסמל הבלתי רשמי של אשקלון.

ברגעים אלה, מפרקים עובדי העירייה את שעון המחוגים המכני לצורך החלפתו במסך דיגיטלי שיציג את השעה.

העבודות במרכז אפרידר

בעיריית אשקלון הסבירו: "במסגרת המהפכה שמבצעת עיריית אשקלון במרכז אפרידר, משודרג ברגעים אלה השעון המיתולוגי הניצב במרכז כדי להפיח בו חיים ולהחזיר את הקצב למרכז ההיסטורי".

גד סובול

גד סובול

ההיסטוריון האשקלוני גד סובול נדהם לשמוע על כך והוא טוען כי הדבר אסור, "זה אסון", אומר סובול, "אני כועס מאוד מפני שמרכז אפרידר כולל השעון הוא אתר לשימור שאין לבצע שום שינוי ללא אישור ועדת שימור. אין לבצע שינוי במבנה הזה כולל טיפול בשעון. אין דבר כזה. אסור לעשות את הדבר הזה ויש לעצור אותו מידית. זה אחד הדברים הראשונים שנבנה על ידי חברת אפרידר הדרום האפריקאית כולל בית העם וזה מתקופת ראש העיר ד"ר יחזקאל זונאבנד".

בעירייה טוענים בתגובה כי השעון גם ככה לא היה עובד זמן רב והיו לו הרבה תקלות ולכן הוחלט להחליפו. לגבי הטענה של גד סובול לשימור, ציינו כי לא מדובר בשינוי במבנה עצמו ולכן אינו דורש אישור של ועדת השימור. כמו כן, טוענים כי בעבר כבר הוחלפו חלקים מהשעון וכי גם המסך עצמו ייראה כמו השעון המיתולוגי ואפילו המסגרת עצמה תישאר במקומה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר