מתן אליהו. צילומסך מתוך חדשות 12
מתן אליהו. צילומסך מתוך חדשות 12

אמו של הילד מאשקלון שסובל מחרם: "החלום של מתן שיחבקו אותו"

מתן אליהו מאשקלון ריגש אתמול את המדינה כשסיפר על החרם שהוא סובל ממנו. ראש העירייה שוחח היום עם אמו, מיטל, והיא סיפרה כי בנה "מקבל סירובים למפגש או אפילו לשחק במחשב"

פורסם בתאריך: 21.4.21 16:13

     

אמש, שודרה בחדשות 12, כתבה על ילדים שסובלים חרם ושעושים עכשיו מסע יחד עם הוריהם. בין הילדים שרואיינו לכתבה, היה גם, ילד מאשקלון בשם מתן אליהו, תלמיד כיתה ו', שסיפר כי הוא סובל מחרם בכיתה בה הוא לומד.

"הם לא מדברים איתי ותמיד כשאני רוצה לשחק איתם הם לא רוצים לשחק איתי", הוא סיפר בכתבה, "עוד חודש הולך להיות לי בר מצווה ואין לי כל כך את מי להזמין כי אף אחד לא מדבר איתי כבר חודשיים. אני מדמיין את החברים קופצים עליי ואומרים מזל טוב ואני חושב שזה אמיתי וכשאני קם אני אומר 'הלוואי שזה יהיה אמיתי'. אבל זה לא".

מתוך הכתבה שפורסמה אמש:

הדברים הכואבים של מתן עוררו גל של אמפתיה מצד אחד ומצד שני כעס על מערכת החינוך שמאפשרת לדבר כזה להתרחש.

הבוקר, שוחח ראש העירייה, תומר גלאם, עם אמו של הילד ואמר כי הנחה את מינהל החינוך לבדוק את המקרה. "אף ילד וילדה לא צריכים להרגיש את מה שמתן חש", מסר גלאם, "והתפקיד שלנו, הן כרשות והן כחברה, הוא לוודא את זה ובשלב הזה, להעניק למתן את כל התמיכה, ההעצמה והחיזוק שהוא זקוק להם. תמיד אמרתי שערכים הם לפני הכל ובחזון החינוכי שלנו הטמענו את זה הלכה למעשה".

מתן אליהו. צילומסך מתוך חדשות 12

מתן אליהו. צילומסך מתוך חדשות 12

מיטל, אמו של מתן מסרה כי היא "מודה לראש העיר על שיתוף הפעולה ועל העזרה המידית ומעריכה את כל גורמי המקצוע, מינהל חינוך ואנשי החינוך שפועלים בנושא. המטרה בראש ובראשונה להעלות מודעות בקרב ההורים והילדים, שלא מבינים כמה תופעת החרם היא עצומה".

האמא גם הוסיפה כי האצבע המאשימה שלי לא מופנות כלפי חבריו של מתן לכיתה, "היא כלפי הורים שצריכים להיות יותר מעורבים בחיי הילדים שלהם, לחנך לקבלת האחר, גם אם ילד הוא שמן או ביישן, שיקבלו אותו ויחברו אליו, מתן בהפסקות לבד, גם אחה"צ מקבל סירובים למפגש או אפילו לשחק במחשב. מתן אמר בפירוש שהחלום שלו, שיקפצו עליו ילדים ויחבקו אותו. כי מעולם זה לא קרה. להגשים כזה חלום אמור להיות דבר פשוט. חינוך מתחיל בבית ואם כולנו נהיה עם יד על הדופק, מי שירוויח זה הילדים שלנו", מסרה מיטל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר