תינוק. צילום אילוסטרציה: אייל טואג
תינוק. צילום אילוסטרציה: אייל טואג

"מזועזעים מאוזלת היד": הורי הפעוט שחווה התעללות מגיבים לשחרור המטפלת ממעצר

הורי הפעוט שחשפו את הפרשה ושבנם חווה התעללות מידי המטפלת אמיליה אוסטרובסקי בגן "דיסני", הופתעו לשמוע על השחרור שלה ממעצר. מחר מתוכננת הפגנה מחוץ לבית שבו שוהה אוסטרובסקי במעצר בית בפתח תקווה. "ההורים לא ישקטו ויבעירו את המדינה", נמסר בשם ההורים

פורסם בתאריך: 20.4.21 20:26

     

היום החליטה הפרקליטות לבקש את שחרורה של המטפלת החשודה בהתעללות, אמיליה (אמה) אוסטרובסקי. הבקשה והדיון הוקדמו ממחר להיום והורי הפעוט שאוסטורבסקי חשודה כי התעללו בו, לא עודכנו על כך. מחר הייתה אמורה להתקיים הפגנה של ההורים מהגן מחוץ לבית המשפט.

אלא שכאמור גובשו הסכמות עם הפרקליטות והמטפלת שוחררה למעצר בבית אחותה בפתח תקווה. הבקשה הפתיעה אפילו את השופטת דורית בונדה שכתבה כי הדבר מפליא אותה וכי היה צריך להותיר את המטפלת במעצר.

בני הזוג בלניצקי שחשפו את הפרשה ובנם על פי החשד, סבל מנחת זרועה של המטפלת, הופתעו לשמוע על השחרור. מחר, תוכננה הפגנה בשעה 10:00 מחוץ לבית המשפט, אך הדיון הוקדם להיום. לכן הודיעו כעת ההורים כי ההפגנה המתוכננת תועבר לפתח תקווה, ותיערך באותה שעה – 10:00 בבוקר, אל מול ביתה של אחותה של הגננת, שם צפויה להעביר הגננת את מעצר הבית שלה.

מטעם ההורים נמסר כי בגן טופלו כ-40 פעוטות, ונציגים מכל המשפחות בגן צפויים להגיע להפגנה. בנוסף, מאות משפחות נוספות, שילדיהם סבלו ככל הנראה מנחת זרועה של אותה גננת לאורך השנים, מתכוננים להצטרף למחאת ההורים. "הורי הגן מתכננים הפגנה המונית, שמטרתה למנוע את שחרורה של הגננת ממעצר, ולשנות מן היסוד את היחס המקל כלפי מתעללים בחסרי ישע, המשתקף בהחלטות בתי המשפט בישראל", נמסר.

עו"ד חוה קליין. צילום: שי קדם

עו"ד חוה קליין. צילום: שי קדם

עו"ד חוה קליין המייצגת את הזוג מסרה כי הם "מזועזעים מאוזלת היד של הפרקליטות ומכך שההורים נפגעי העבירה לא עודכנו מבעוד מועד על הקדמת הדיון שנעשה במחטף של ממש מהם כדי לשחרר את הפושעת הגננת המתעללת אמיליה אמה אוסטרובסקי שהודתה בכל האלימות הקשה כנגד ילדים בני שנתיים. השופטת כותבת החלטה קשה ומזעזעת כאשר אכן תפקידה לשפוט ולא להיות הגוף התובע אך מביעה זעזוע עמוק מדרישת הפרקליטות לשחרר את הגננת שהיא אישה מסוכנת מאוד".

עוד הוסיפה קליין כי "תחושת אוזלת היד היא תחושה קשה מנשוא של ההורים לקטינים שספגו ממנה אלימות קשה והגורמים הממונים בפרקליטות ובמשטרה שהביאו לשחרורה צריכים להתבייש בעצמם, אישית וציבורית. ההורים לא ישקטו. והם יבעירו את המדינה עד שהמערכת תחזור למלא את תפקידה בהגנה על ילדי ישראל כי כרגע – ילדי ישראל הופקרו על ידי הפרקליטות והמשטרה".

מפרקליטות מחוז דרום נמסר בתגובה: "לאחר עיון בחומרי החקירה ולאור הנסיבות בכללותן, סברה הפרקליטות כי ניתן לסיים את החקירה ולקבל החלטה בתיק שלא בהליך המעצר ולכן הורתה על שחרורה של הגננת למעצר בית. לאחר סיום החקירה והעברת התיק לפרקליטות, יבחן התיק לעומק כמקובל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר